Kaller dere dette julebrus??

Cosacita

Forumet er livet
Augustbarna 2021
ImageUploadedByBV Forum1449599439.428087.jpg
Det er jo champagnebrus! Jeg kan ikke beskrive hvor skuffet jeg var da jeg smakte den. Det var penger ut vinduet, det.
 
Det er jo en form for julebrus, men for meg har det ikke med jul å gjøre. Den er god, det er den. Absolutt god, men ikke JUL.
 
Det er jo brus en drikker resten av året. Nei, julebrusen skal være RØD. Ikke er champagnebrus noe særlig godt heller. Ikke noe jeg koser meg med i hvert fall.
 
Jeg liker champagnebrus jeg da, men synes den der er annerledes "krydret", og absolutt en god brus altså, bare ikke noe jeg forbinder med jul. Det er rød hansa på glass. (Det er absolutt forskjell på ulike røde julebruser altså!)

Men, greia er jo selvsagt at hva vi får JULEBRUS-følelsen av handler ikke reelt sett om smak, men om tradisjon. Det er den smaken vi tradisjonelt forbinder med jul.
 
Jeg bare syns det er merkelig å skulle selge champagnebrus som julebrus. :p Jeg ser aldri rød brus andre ganger i året enn til jul når Hansa kommer med det på glassflaske. Derfor blir det skikkelig julebrus for meg.
 
Jeg får kjøpt rødbrus i butikken (oscar sylte rød brus med "bringebærsmak") året rundt, andre røde bruser har jeg ikke egentlig så mye minne om å ha sett, men DRIKKER stort sett ikke rødbrus annet enn til jul da. Det er mange røde julebruser nå i disse tider, og slett ikke alle smaker jul for meg. Men det dreier seg jo altså om tradisjon. Og da er det hansa på glass som teller. Det funker fordåvidt med boks også. Plast helt til nød, men heller hansa på plast enn noen av de andre da.
 
Jeg får kjøpt rødbrus i butikken (oscar sylte rød brus med "bringebærsmak") året rundt, andre røde bruser har jeg ikke egentlig så mye minne om å ha sett, men DRIKKER stort sett ikke rødbrus annet enn til jul da. Det er mange røde julebruser nå i disse tider, og slett ikke alle smaker jul for meg. Men det dreier seg jo altså om tradisjon. Og da er det hansa på glass som teller. Det funker fordåvidt med boks også. Plast helt til nød, men heller hansa på plast enn noen av de andre da.

Ja, det er nok tradisjon. ;)

Desidert best på glass, på boks går greit, men på plastflaske har den mistet sjarmen. :p
 
AMEN!!
:gen053
 
Vis vedlegget 150146
Det er jo champagnebrus! Jeg kan ikke beskrive hvor skuffet jeg var da jeg smakte den. Det var penger ut vinduet, det.
Eneste som er jul med den er etikken. Helt vanlig, champagnebrus. Kjøpte to stk, trenger ikke drikke den andre :p
 
Eneste som er jul med den er etikken. Helt vanlig, champagnebrus. Kjøpte to stk, trenger ikke drikke den andre :p

Jeg var så dum å kjøpe en sekspakning. :p
Etiketten burde ha stanset meg siden den ser både billig og crappy ut. :p Men neida, jeg følte at jeg var lovet gull og grønne skoger etter å ha lest her inne. ;)
 
Jeg er sterk motstander av brun julebrus :p hehe... Her drikkes det kunn den røde som selges på rema1000 :)
 
Jeg var så dum å kjøpe en sekspakning. :p
Etiketten burde ha stanset meg siden den ser både billig og crappy ut. :p Men neida, jeg følte at jeg var lovet gull og grønne skoger etter å ha lest her inne. ;)
Haha! Jeg også sett både her og andre steder at den har blitt rost opp i skyene. Så det var første gang jeg prøvde den i år. Skjønner godt den er på billigsalg:joyful:
 
Back
Topp