Alle gode ting er tre ❤️

Hørtes ut som et vellykka besøk :) Ååå, tenk!! Ikkje prematur lengre :) Koss gjekk det me sexnekten? Nå kan du vel få lov å hoppa i høyet? ;)
 
Hørtes ut som et vellykka besøk :) Ååå, tenk!! Ikkje prematur lengre :) Koss gjekk det me sexnekten? Nå kan du vel få lov å hoppa i høyet? ;)


Ettersom vi fikk beskjed om at det var lov å føde uansett nå, så tenkte vi " la gå",. Håper ikke hun kommer helt enda , men greitt om hun gjør d. Sexnekt opphevet :p
Dagen idag har vært preget av kraftig nedpress og kynnere. Å la meg si; nedpress mens man har sex er IKKE godt :p
 
Ettersom vi fikk beskjed om at det var lov å føde uansett nå, så tenkte vi " la gå",. Håper ikke hun kommer helt enda , men greitt om hun gjør d. Sexnekt opphevet :p
Dagen idag har vært preget av kraftig nedpress og kynnere. Å la meg si; nedpress mens man har sex er IKKE godt :p
Lar meg imponere over alle som fortsatt har sex på dette stadiet (for det er uaktuelt her) men måtte flire litt nå ja :p
 
Lar meg imponere over alle som fortsatt har sex på dette stadiet (for det er uaktuelt her) men måtte flire litt nå ja :p

Haha, vi har vel hatt sex 4 ganger gjennom disse 8/9 mnd , å nå var vel sist gang i starten av oktober , om ikke september :p
Så er jaggu ikke no aktivt sexliv her nei :p haha !
Han spurte igjen ikveld om vi skulle ta en runde igjen , men ombestemte seg vel når han såg gangleie på fruen :p ser jo ut som ei forstoppa ku tidvis når jeg går nå jo :eek:
 
Haha, vi har vel hatt sex 4 ganger gjennom disse 8/9 mnd , å nå var vel sist gang i starten av oktober , om ikke september :p
Så er jaggu ikke no aktivt sexliv her nei :p haha !
Han spurte igjen ikveld om vi skulle ta en runde igjen , men ombestemte seg vel når han såg gangleie på fruen :p ser jo ut som ei forstoppa ku tidvis når jeg går nå jo :eek:

Haha! Ja og så er det ikke så greit når man enten ikke får puste eller får så kraftig halsbrann at man må svelge ned gulp, eller må avbryte for å tisse hele tiden! :p ;)
 
Haha! Ja og så er det ikke så greit når man enten ikke får puste eller får så kraftig halsbrann at man må svelge ned gulp, eller må avbryte for å tisse hele tiden! :p ;)


Rart vi føler oss umåtelig sexy hele tiden nå ;)?
 
JM time imorgen . Spent på om urin og bt er fint :) var i denne uke med nr 1 at jeg hadde høyt BT og protein , men ingen symptomer , men ble innlagt på sykehuset for obersvasjon:) så spennende da :) hun kom ut i uke 38. Rart å tenke på - er jeg fortsatt gravid neste helg så er jeg mer gravid enn jeg noengang har vært :)

Håper fortsatt å nå terminen :)
 
Siste UL for oppfølging av blodgjennomstrømningen idag , å alt var supert, så nå skal vi ikke på flere :) 38 uker imorgen ❤️❤️❤️
 
Så bra at alt går så fint! Kanskje hun venter med å komme til over nyttår:)
 
I papirene mine står det at forventet fødsel er mellom 18/11-15/01...
Nå er det 18, så nå ble det enda mere virkelig at hun kommer snart :D ❤️❤️❤️
 
Jordmortime idag , syns da ikke det er lenge siden sist , men kom på at det stemmer jo, er jo 10 dager siden sist , for jeg er så langt på vei :p
Neste time blir 30 eller 31 desember, de to dagene hun skulle være på kontoret :) spennende å se om vi kommer dit ;) 39 uker imorgen å jeg er stolt over å ha kommet så langt :D
 
7 dager til termin , å ikke noe tegn til baby så langt :) kan vel skje sånn plutselig, tar det som det kommer :)
Barna mine drar på pappaferie på mandag så hadde vært praktisk om jeg ikke føder i helga :p
Å vil hun Holde seg inne til 2016 så er det også helt Ok ;)
 
Jordmortimen idag gikk strålende, både jeg og lille har det bra :)
JM ringte å bestilte overtidskontroll sånn for sikkerhetsskyld , så skal dit 7.1 hvis hun enda er innabords :) 40+1 idag , termin i overmorgen ❤️
 
Da Iben Johanna kom til verden ❤️

Vi dro inn til føden like over midnatt, etter å ha tatt tiden på riene siden kl 16 , fredag 1 januar.

Der ble vi møtt av ei hyggelig JM som tok registrering som visste rieaktivitet, 5 minutter imellom, og fin hjertelyd.
Fikk beskjed og at de kom til å sjekke hjertelyd hyppig Pga tidligere KS og situasjonen irundt det.
Åpning sjekket, 2 cm. Litt nedtur men fikk klyster og en seng , og fikk prøve å sove litt, sovna litt mellom riene.


Vaktskifte på morgenen, kjempesur JM som fikk meg til å føle meg uønsket der inne , så jeg og gubben var mye ut i gangene å gikk mellom registreringene. Riene var regelmessige fortsatt, 2-3 minutter imellom , varte i 70-80 sekunder.
Når ettermiddagen kom så fikk vi en litt koseligere JM, som sjekket åpning og tøyde litt , 3-4 cm(så saakte alt gikk:p).

Når klokka ble 19 var riene veldig endret , sånn at jeg måtte puste mer konsentrert , men fortsatt overkommelig . Fikk konstantert 4-5 cm så følte at nå var vi igang :)

Prekestolen ble min venn på denne tiden, å gubben var en helt som holdt øyenkontakt med meg under hver rie og pustet sammen med meg :)
Gikk mye frem og tilbake i gangene , frem til nattevakta kom, heldigvis den samme som natta før ❤️

Ny registrering som viste kraftige rier med 1 minutt imellom , men denne gangen varierte ikke hjertelyden til lille slik de ønsker , så det ble bestemt at vannet skulle taes for å sette på en elektrode på hodet til snuppa.
Åpning ble målt til 5 cm og jeg begynte å miste håpet Igrunn.

Vannet ble tatt 2330, og elektrode ble satt på. Gubben har sagt at hjertelyden var perfekt ifølge den, jeg fikk konstante rier etter vannet ble tatt så det fikk ikke jeg med meg.

Lystgass ble nå min gode kompis, og smertene ble så intense at jeg bad strengt om epidural, all ære til JM Som rolig minte meg på at jeg hadde bedd henne nekte meg det for jeg ønsket ikke det. Så ble ingen epidural.

Så begynte det å presse , å jeg fikk beskjed om å ikke presse.
Da fjerna jeg maska, såg JM i øynene og svarte henne noe sånn som : hvordan hadde du følt deg da om du hadde kjent pressrier og fikk beskjed om å ikke presse , men du bare hadde 5 usle cm åpning?!"
Jeg var visst ganske sint på dette tidspunktet , og under riene så sa jeg ting som "SVARTE SJØBANAN", og FISKEBOLLER"!! :p

Sjekket meg igjen, full åpning , da var klokka 2350. Fikk da begynne å presse, å 11 minutter senere, kl 0001 kom lille store Iben Johanna til verden ❤️ masse mørkt hår

Der kunne jeg stoppet, men det var vel da det ble action ,
Fikk henne oppå meg, jeg gråt, gubben gråt, både jeg og Iben fikk sprøyte i låret , å så begynte pressriene for å få ut morkaka , den kom ut, å så kjenner jeg det fosser mellom beina mine, å før jeg vet ordet av det er Iben og pappan sendt på andre siden av rommet , og det er fullt innpå fødestua , hendene mine blir lagt på siden å jeg får kanyle i begge hendene , noen setter inn ett kateter , å de gjør noe utrolig smertefullt i underlivet mitt.

Etter en stund begynner de å sy, og styrer på.
Når alt roer seg så får jeg mer info. Livmora mi var helt utslitt så den kollapset uten å lukke seg, så jeg mistet 2 liter blod , å det smertefulle i underlivet var at de stod å fysisk holdt igjen livmorhalsen for å unngå mere blødninger .

Kl 0330 var jeg sydd sammen, vasket og ordnet så gubben og lillemor fikk komme inn til meg .
Mørbanket og susete.


Baby som på alle UL hadde blitt estimert til noe under gjennomsnittet i str ble veid og målt , 4505 gr og 53 cm, så ikke akkurat under :p født med dobbelhake og ❤️

Fikk baby oppå meg igjen å spiste litt før vi ble flytta på barsel noen timer senere.

Å nå er lillemor 5 uker gammel, sover, spiser, bæsjer, og skriker litt noen ganger :) koser oss masse med vår gode baby :) ❤️


Dette er det jeg klarer å huske iallefall :) formen min har vært overraskende bra til at jeg mistet så mye blod, å blodprosenten gikk fra 11 til 7,9 den natta.
 
Back
Topp