Mens vi venter på lille "Eggert"

Bkno1670082

Andre møte med forumet
Eggert, litt av et navn. Det var det min lillebror kalte den kommende storesøster da hun var i magen! Så det får bli navet til det lille frøet jeg nå har i magen, til vi kommer opp med noe bedre.

Jeg hadde egentlig gitt opp håpet om å bli mamma til 2. Ja, jeg er født pessimist og gir opp litt for lett. Men etter nesten et år med prøving og en stor skuffelse hver gang en test ble tatt eller "tanta" kom på besøk, var det nok for meg. Jeg kom aldri til å få flere barn. Likevel kjøpte jeg en haug med eggløsningstester og begynte å vente på besøk av "tanta" igjen. Ventet og ventet, men den uteble. Siden jeg har hatt sykulser på 20 til 40 dager, så tenkte jeg ikke så mye over dette.

Fortalte om prøvingen og at jeg gikk å ventet på "tanta" til et par venninner, som mente jeg måtte ta test med en gang. Men jeg ventet og ventet, redd for å bli skuffet av en negativ test. Til slutt tok jeg bare en og aldri har jeg blitt så glad!

Testen visste 3+
 

Vedlegg

  • ImageUploadedByBV Forum1449579009.818661.jpg
    ImageUploadedByBV Forum1449579009.818661.jpg
    53,7 KB · Visninger: 9
Gratulerer! :D
 
Så var det dette lille (?) problemet da. Jeg vet egentlig ikke hvor langt jeg er på vei. Skal jeg regne ut i fra første dag i siste mens så er jeg nå 9+3, noe jeg er 100% sikker på at ikke stemmer. I følge terminkalkulator på babyverden (om jeg legger inn syklus på 40 dager) er jeg 8+4, selv tror jeg at jeg er 7+3, skal bli spennende å se :)

Problemet er at jeg har hatt sykluser på 20-40 dager, så jeg vet ikke hvordan jeg skal regne det ut, men regner ut fra hva jeg selv tror. Forrige gang ble jeg satt tilbake 15 dager på OUL.

Ikke er det bare å ringe legen heller, for det første jobber mamma der og hun vet ingenting enda, for det andre er det ikke vanlig med legetime før man er ca 12 uker her. Så jeg får bare være tålmodig da og vente til første kontroll og spørre om å få komme på UL da :)
 
Last edited:
Back
Topp