Sosiale medier

Vidorra

Forumet er livet
♡Junigull 2016♡
Skal dere offentliggjøre graviditeten på sosiale medier?

Syns dere de som ikke gjør det er litt sære?

Vi vil ikke skrive noe om det i sosiale medier, ser ikke poenget. Alle vi kjenner får jo høre det uansett :)

Jeg har av og til tenkt på å ikke gjøre det, hvertfall vente en god stund så jeg ikke går glipp av å fortelle noen, men jeg er redd for at hvis jeg ikke gjør det så kommer noen andre til å gjøre det for meg, og det vil jeg ikke.

Og husker at hele den lange prøvetiden, hver gang jeg leste om noen som var gravide så ba jeg om og håpet at neste gang så skulle det være min tur:-) og endelig så er det det, så litt derfor jeg har lyst :-)

Jeg synes absolutt ikke det er sært å ikke skrive noe om dette i sosiale medier. Jeg deler svært lite i sosiale medier, og kommer ikke til å skrive noe om dette. De som kjenner meg godt, og som jeg ønsker å dele dette med vil jo få vite det når vi møtes :-) Kan heller driste meg til en statusoppdatering og si at jeg har blitt mor etter at barnet er født...

Dette har jeg også tenkt mye på, men jeg har egentlig bestemt meg ganske fort i graviditeten for å ikke "blomstre" det der. Kommer ikke til å legge ut bilde med tekst at nå er vi gravide og greier. Ingen der som har noe med det, bortsett fra familie og venner:). En annen og kanskje den største grunnen min er, at det er ikke rosenrødt. Jeg er ikke super glad. Jeg ser ikke ut. Jeg orker ikke en dritt. Så.. hvorfor skal jeg da publisere noe som det hvor folk forventer at jeg skal sorekke av glede mens det er det omvendte? Øhm nei takk:D. Kanskje senere om "gladheten" kommer hvis jeg blir kvitt alle plagene mine.

Nei.
De som trenger å vite at vi ska ha barn får vite det, blir nok ikke å skrive noe på sosiale medier og jeg syntes ikke det er sært.

Jeg har litt lyst til å skrive noe der. Er litt aktiv på fb og ingen hadde syntes det var unormalt om jeg delte det det. Dessuten er jeg ganske stolt og vil gjerne rope det ut til verden. Men først må jeg komme på en skikkelig lur måte å skrive det på!

Vi kommer ikke til å gjøre det, men tror nok det kommer noe når bebs er på plass! <3 har jo lyst til å hyle det ut til alt og alle!! ;) alle er så glade på våre vegne og det er jo så utroli koselig. <3

Jeg har ikke gjort det enda og kjenner at det er litt et fett, men samboer vil dele det på facebook etter OUL slik at han kan legge ved bilde OG kjønn så da kan han jo i så fall tagge meg på det :p Det er ikke hemmelig lengre og alle jeg går ofte sammen med av venninner og familie vet det jo nå :)

det er ikke noe sært å annonsere en gravditet :) jeg tror vi kommer til å legge ut ul bilde som profilbilde så veldig diskre men morsomt. det skjer ikke før etter oul :) skal si det til flere på julaften og resten etter oul

Blir nok ikke noe på fb før evt etter fødsel, men da kun bilde av føtter eller fingre. Ansiktet skal aldri på sosiale medier!

Blir en statusoppdatering på fb til sommeren når jeg har født. Ingenting før det. Rett og slett fordi det er for mange nysgjerrige folk der som kommer til å mase om fødselen lenge før termin. De jeg treffer jevnlig kan få lov å spørre, men de kjenner meg også såpass godt at de ikke maser. Mens andre på fb er der fordi de er kjekk å ha som venner ifbm med spesielle hobbyer og interesser, men som en ikke nødvendigvis deler hele livet med.

Nærmeste venner og familie vet godt at ingenting skal på face. Hadde en kollega som outet meg i en kommentar sist, fikk heldigvis slettet den fort med grei beskjed om at sånt vil jeg ikke ha. Så lenge det ikke står noe om graviditeten på veggen min syns jeg folk burde holde seg for god til å poste det. Samme med fødsel, de som gratulerer før ungen har fått komt helt ut engang.

Jeg tenker folk får gjøre det som passer de og deres årsaker best. Her venter vi til tirsdag neste uke for å se at ting er ok på ul, før vi skal publisere et bilde på Facebook. Vi bor langt unna familiene våre og mange av vennene våre, og derfor passer det seg best slik for vår del. Må jo også innrømme at jeg har gledet meg til det ble "vår tur", og endelig er det! :)

Jeg kommer ikke til å legge ut noe på fb og jeg håper ingen andre legger ut på vegne av meg (har venner som deler alt om seg selv og andre). Foreløpig vet ingen andre enn mannen og jeg om graviditeten.

Jeg har av og til tenkt på å ikke gjøre det, hvertfall vente en god stund så jeg ikke går glipp av å fortelle noen, men jeg er redd for at hvis jeg ikke gjør det så kommer noen andre til å gjøre det for meg, og det vil jeg ikke.

Og husker at hele den lange prøvetiden, hver gang jeg leste om noen som var gravide så ba jeg om og håpet at neste gang så skulle det være min tur:-) og endelig så er det det, så litt derfor jeg har lyst :-)

Har du litt lyst, så syns jeg du skal gjøre det jeg. Du kommer utvilsomt til å få mange hyggelige hilsener :) Folk gleder seg stort sett alltid med de som bli gravide. Etter å ha prøvd lenge, er det jo ekstra gøy at det er din tur.

Jeg synes absolutt ikke det er sært å ikke skrive noe om dette i sosiale medier. Jeg deler svært lite i sosiale medier, og kommer ikke til å skrive noe om dette. De som kjenner meg godt, og som jeg ønsker å dele dette med vil jo få vite det når vi møtes :-) Kan heller driste meg til en statusoppdatering og si at jeg har blitt mor etter at barnet er født...

Haha! Har vurdert selv om jeg skal "driste meg til det". Har sagt til flere at jeg verken vil annonsere fødselen eller graviditeten. Har fått mange reaksjoner på det med fødselen i alle fall. Ganske sikker på at jeg ikke skriver noe om det heller egentlig...

Har du litt lyst, så syns jeg du skal gjøre det jeg. Du kommer utvilsomt til å få mange hyggelige hilsener :) Folk gleder seg stort sett alltid med de som bli gravide. Etter å ha prøvd lenge, er det jo ekstra gøy at det er din tur.
Er igrunnen enig i dette! Husker når vi la ut at vi hadde gifta oss (la ingenting ut om forlovelse eller forberedelser, så ikke så mange visste om det) fikk vi så utrolig mye hyggelige hilsener! Og det gjorde gifte-highen min enda høyere :)

Dette har jeg også tenkt mye på, men jeg har egentlig bestemt meg ganske fort i graviditeten for å ikke "blomstre" det der. Kommer ikke til å legge ut bilde med tekst at nå er vi gravide og greier. Ingen der som har noe med det, bortsett fra familie og venner:). En annen og kanskje den største grunnen min er, at det er ikke rosenrødt. Jeg er ikke super glad. Jeg ser ikke ut. Jeg orker ikke en dritt. Så.. hvorfor skal jeg da publisere noe som det hvor folk forventer at jeg skal sorekke av glede mens det er det omvendte? Øhm nei takk:D. Kanskje senere om "gladheten" kommer hvis jeg blir kvitt alle plagene mine.

Ja, skjønner godt at formen spiller inn. Er allerede ganske lei av folk som ikke forstår at det å være gravid er kjempetøft for noen. Del heller gleden når du virkelig klarer å glede deg selv<3

Vi kommer ikke til å gjøre det, men tror nok det kommer noe når bebs er på plass! <3 har jo lyst til å hyle det ut til alt og alle!! ;) alle er så glade på våre vegne og det er jo så utroli koselig. <3

Ja, man får jo mange hyggelige hilsninger :) Babyer gjør noe med folk. Skjønner at mange har lyst til å vise frem det fineste i verden!

Back
Topp