Hvor mange adventskalendere? Og hvilke husker du?

caracara

Forumet er livet
Her får ungene en hver fra besteforeldrene, så vi har Playmo og Flax :)

Hva hadde dere i barndommen? Selv husker jeg vanlig sjokoladekalender (var spennende å se hva motiv det var, ble litt nostalgisk nå), fyrstikkesker på en papp-plate dekorert med glansbilder/klistremerker og donald-kalender :) ikke alle hvert år da :)

Vi hadde vanligvis de vanlige sjokoladekalenderne med nissemotiv :) Husker spesielt et år pappa hadde kjøpt kalendere til oss i utlandet; noen store med bilde av Jesusbarnet i stallen og jeg synes den var såååå fin! 2. desember knabbet lillebroren min kalenderen og stappet i seg alle sjokoladene :p

Kun ett år hadde broren min og jeg en pakkekalender på deling og det var veldig stas.

Vi skal teste vår egen versjon av Elf on a shelf-konseptet i år, der en nissedukke skal legge igjen lapper med kjekke aktiviteter vi kan gjøre sammen :)

Last edited:
Fikk alltid pakkekalender da jeg var liten, det får ungene her og. De vil helst ha sjokoladekakender sa de, så neste år blir det nok det :p

Har bare hatt de vanlige sjokolade kalenderne selv :)

Ungene her får første pakke kalender i år :) før har de hatt kunder eller lego :)

Jeg fikk sjokolade kalender, et par ganger når jeg ble eldre fikk jeg pengekalender :10kr hver dag og 50kr på julaften, veldig stas:p
Jentungen min skal få kinder sjokolade kalender i år:)

Hadde håpa å finne en sånn kalender med luke, å kanskje et rim eller dikt i luka. Men skal jeg finne noe uten snop i som en snart 1 åring kan ha må jeg vel kjøpe flaks kalender :P kanskje han har vinnerlykke ;)

Vi hadde pakkekalendere. Dette er min gamle, nå skal lillegull få den :)
ImageUploadedByBV Forum1448828704.790626.jpg

Sjokoladekalender og barne-tv kalenderen. Kan ennå mange av tegnene fra "den gylne hale" som jeg hadde hengende på veggen i mange år :p

Jeg hadde sjokoladekalender og pakkekalender et år.

Frøkna får legokalender av min far hvert år. Og så skal vi ha en felles kalender med div ting vi skal for hver dag, noen dager bare så enkelt som kakao og kvelds til kveldens barnetv men blir nok koselig allikevel :)

Sjokoladekalender.

Husker en gang jeg fikk kalender med små plastfigurer i. Det var stas :-D

Ungene får pakkekalender

Hadde selv pakkekalender som mamma laget, samt at vi søskenene delte på donaldkalenderen.
Nå har mini arvet den gamle kalenderen min og den er klar med pakker, første pakken er legokalender så han får to. Mest ønsker han seg sjokoladekalender men blir nok ikke det i år, får snop på lørdagene. Men han hadde sjokoladekalender i fjor, tror likevel de fleste pakkene var mer stas.

Pleier å ha en, men i år ble det tre!! :o
Vi kjøpte lego, playmo og play doh -en til hver av guttene. Så kom plutselig svigerfar med flaxkalender til alle. Og mamma kom med karsten og petra julebok -leser et lite eventyr/avsnitt hver dag i desember

De har fått haribo kalender fra morfar.

Vi hadde sjokoladekalender som liten, og noen år hendte det at mamma lagde pakkekalender til oss, men med 3 på deling ble det litt krangling husker jeg :p

Fikk stort sett bare sjokoladekalender... Et år fikk jeg faktisk til Vertshuset den gyldne hale, utrolig nok. ;) Ønsket meg alltid pakkekalender - men nei da. Hadde en fra Donald en gang også, var satt sammen av to deler husker jeg, måtte kjøpe baldet to uker på rad. :)

Vesla får kun en, den er fra meg. :)

Jeg hadde også bare én.

Syns det blir litt rart med flere.

Vi fikk kun de vanlige sjokolade kalenderene. Enkelt og greit :-P

Et år stjal jeg sjokoladen til min bror da :-P passet på at man ikke kunne se det da :-P

Hadde pakke kalender selv :p frøkna får også det :) også har hun egen pakkekalender hos bestemor som hun får pakke i når hun er der :)

Back
Topp