Stygge barn

Ingen barn er like, og hvem er "vi"? Du må snakke for deg selv. Kulturen for at det er OK å se på barn og tenke de er stygge sier mye om samfunnet vi lever vi og det er veldig trist. La oss si at du jobber på en skole, og at du tenker at en av elevene dine er stygge. Så kommer denne eleven til deg og sier at de populære jentene i klassen har sagt at eleven er stygg.. Da skal du gå bort å si hva egentlig?? Når du mener det er greit å si at barn er stygge. Det er bare ok så lenge man ikke sier det til dem da?

Vet du, dette tar jo helt av!
Jeg tenker at kanskje du heller skal ha litt mer tiltro til de som jobber i barnehage eller skole?
 
Ja vi er nok forskjellige der ja. For jeg mener det fins en mellomting mellom enten pen eller stygg. Skal mye til før jeg tenker at en person er direkte stygg.

Er nok en mellomting stygg og pen, men mindre pen klinger enormt dårlig hos meg.
Jeg ville sagt en som var helt vanlig i utseende til en som var en mellomting :p
 
Ikke direkte, det er det forhåpentligvis ikke så mange som sier høyt, om noen sine barn.
Men jeg har fått høre ting av andre, og sett det på folks reaksjoner. Altså, det er jo ingen som har sagt at hun er stygg, bare at det er litt rart at øynene er så store. Nå bryr jeg meg ikke noe særlig om det da, det viktigste er hva jeg synes og hva hun selv synes når hun blir eldre. Og jeg skal passe på å legge et godt grunnlag for selvfølelsen hennes. :)

Jeg trodde store øyne var fint! Det syns jeg. :)
 
Så voksen du er :)
Jeg kommer til å rapportere deg for brudd på forumreglene neste gang du går til personangrep av meg!

At du er uenig i saken i en tråd er greit. Det er mange her inne som mener det samme som meg (og jeg er ikke den eneste som jobber i bhg), allikevel velger du å plukke ut kun meg å quote og sier deg ikke bare uenig, men kritiserer meg som privatperson med holdninger du tillegger meg. For det du skriver har jeg aldri ment. Hvis du ikke klarer å skille sak og person så la vær å quote meg framover.
 
"Mamma, finnes det virkelig en egen tråd på et MAMMAFORUM der mødre diskuterer stygge barn?"
"Ja, vennen min, det gjør dessverre det, så om noen i barnehagen kaller deg stygg, så har de kanskje bare lest hva mammaen skrev"...
Signerer !! Kan ikke skjønne at voksne mennesker sitter og diskuterer barns utsende om de er stygge eller ei .. fysj .. Får frysninger!
 
Jeg tenker bare det ytre estetiske. Om en person er ufyselig kan jeg allikevel se at hun har et estetisk pent ytre. Og motsatt så kan en utrolig herlig person være deformert i ansiktet. Så jeg bryr meg ikke så mye om hvordan folk ser ut, som tidligere sagt er det det indre som teller.

På en barselgruppe fortalte en mor som tidligere hadde fått et prematurt barn at hun synes sin terminfødte unge var stygg (oppblåst, skeiv osv). Jordmoren fortalte at mange i hennes situasjon opplevde det samme, men følte en tabu rundt det fordi alle skal liksom synes sine egne unger er perfekte og hvertfall ikke stygge. Men det har jo ingenting å si for hvordan mødrene forholder seg til barna.
 
Jeg tenker bare det ytre estetiske. Om en person er ufyselig kan jeg allikevel se at hun har et estetisk pent ytre. Og motsatt så kan en utrolig herlig person være deformert i ansiktet. Så jeg bryr meg ikke så mye om hvordan folk ser ut, som tidligere sagt er det det indre som teller.

På en barselgruppe fortalte en mor som tidligere hadde fått et prematurt barn at hun synes sin terminfødte unge var stygg (oppblåst, skeiv osv). Jordmoren fortalte at mange i hennes situasjon opplevde det samme, men følte en tabu rundt det fordi alle skal liksom synes sine egne unger er perfekte og hvertfall ikke stygge. Men det har jo ingenting å si for hvordan mødrene forholder seg til barna.

Sånn jeg tenker også, og ja ingen av mine barn var pene når de var født.
Må da være lov å si :p
 
Vet at det er tabu asså, men ja det gjør det...
 
Jeg kommer til å rapportere deg for brudd på forumreglene neste gang du går til personangrep av meg!

At du er uenig i saken i en tråd er greit. Det er mange her inne som mener det samme som meg (og jeg er ikke den eneste som jobber i bhg), allikevel velger du å plukke ut kun meg å quote og sier deg ikke bare uenig, men kritiserer meg som privatperson med holdninger du tillegger meg. For det du skriver har jeg aldri ment. Hvis du ikke klarer å skille sak og person så la vær å quote meg framover.
Jeg kjenner deg ikke og vet ikke hvordan du er som privatperson, men at jeg sier det er merkelig at ansatte som jobber i bhg syns barn er stygge så er ikke det etter min mening å kritisere deg som privatperson. Jeg har heller ikke quotet deg annet enn det at jeg syns det var merkelig, og da svarte du likedan. Ellers har resten av vært snakk om personal som har med barn å gjøre. Helt naturlig at en diskusjon fører til en annen diskusjon og problemstilling. Skjønner at du føler deg truffet, men sånn som du svarer direkte til meg (trynefaktor innlegget) så etterpå skriver du at jeg kritiserer deg som privatperson? o_O Den er jeg ikke enig i, men drit i å skriv til meg så dropper jeg å skrive til deg. Som sagt kjenner jeg deg ikke og har ingenting å si om deg som privatperson.
 
Dette tråden tok litt mer av enn jeg ønsket ser jeg;)
Målet var først og fremst skape litt liv her med et tabu tema en stille forum kveld:p

Jeg har svart selv i denne tråden, og ja...stygg er ikke et pent ord.
At det i denne tråden forekommer mobbing syns jeg overhode ikke.
Det er bare en realitet i mine øyne at noen er mer pene og mindre pene enn andre. Det betyr ikke at jeg eller andre tenker når man ser barn eller voksne...."åh herregud så stygg". Sjarme kommer i mange former og det gjør utseende også. Jeg har fått mange kommentarer for nesen min opp gjennom...noen syns den er stygg, mens andre søt oppstopper...det er jo en oppstopper, så det er jo liksom ingen hemmelighet...det er fakta. Det betyr ikke jeg er stygg av den grunn.

Jeg har aldri tenkt at et barn jeg har sett er stygt, men likevel mener jeg det er en fakta at noen likevel er mer heldig enn andre med utseende og det er nettop det jeg og vil tro flere legger i sitt svar her.

Jobber selv med psykisk utviklingshemmede, og har aldri en eneste gang tenkt at noen er stygge. Har arbeidet med både unge og voksne. De har sjarmert meg i senk.
Men likevel er det en fakta at psykisk utviklingshemmede har unormale trekk som ikke nødvendigvis ansees som "normale". Og igjen hva er normalt?

Vet ikke om dette ble forståelig...
 
Ingen barn er stygge! Bare for en ikke liker det én ser, er det kun du så mener det. Noen andre vil ha en annen mening! :) min baby er nydelig, og kanskje du ikke er enig i det, betyr ikke at babyen min er stygg ;)
 
Eg synes ingen barn er stygge. Kan vere einig at det er barn som er mindre pene enn andre, men ikkje stygge.
Synes heller ikkje at voksne er direkte stygge, men at kanskje sminken er stygt lagt eller at dei rett og slett er stygge som person på innsida.
Hugsar eg vart sjokkert over meg sjølv som tenåring. Me var på håndballturnering og der var det mange kjekke guttar, og mindre kjekke. Det var ein gutt som me alle sverma rundt, og han var ein av dei mindre pene i utsjånad. Men lord så flott personlighet. Det lyste ut av han, han var morsom, snill, god osv. Me alle vart forelska i den gutten som rett og slett var ein solstråle ❤️
Dei andre, som kanskje var penare å sjå på, skjønte svært lite. Dei var nokså høge i hatten og kunne ikkje forstå kvifor dei ikkje fekk meir oppmerksomhet.
 
Jeg kjenner deg ikke og vet ikke hvordan du er som privatperson, men at jeg sier det er merkelig at ansatte som jobber i bhg syns barn er stygge så er ikke det etter min mening å kritisere deg som privatperson. Jeg har heller ikke quotet deg annet enn det at jeg syns det var merkelig, og da svarte du likedan. Ellers har resten av vært snakk om personal som har med barn å gjøre. Helt naturlig at en diskusjon fører til en annen diskusjon og problemstilling. Skjønner at du føler deg truffet, men sånn som du svarer direkte til meg (trynefaktor innlegget) så etterpå skriver du at jeg kritiserer deg som privatperson? o_O Den er jeg ikke enig i, men drit i å skriv til meg så dropper jeg å skrive til deg. Som sagt kjenner jeg deg ikke og har ingenting å si om deg som privatperson.
Nei nettopp, du kjenner meg ikke så å påstå at dette har negativ invirkning på jobben jeg gjør kan du ikke vite, så skjønner ikke hvorfor du skriver det for det går på meg personlig/privat.
Flott da dropper vi det.
 
Sånn jeg tenker også, og ja ingen av mine barn var pene når de var født.
Må da være lov å si :p
Eldste min fikk så juling under fødselen at hun var nesten fæl:eek:
Jeg slettet bildene som ble tatt av henne rett etter:p
 
Eldste min fikk så juling under fødselen at hun var nesten fæl:eek:
Jeg slettet bildene som ble tatt av henne rett etter:p
Wow! :eek: du slettet faktisk bildene. Jeg må innrømme at jeg faktisk er sjokkert.
 
Nei nettopp, du kjenner meg ikke så å påstå at dette har negativ invirkning på jobben jeg gjør kan du ikke vite, så skjønner ikke hvorfor du skriver det for det går på meg personlig/privat.
Flott da dropper vi det.
Har ikke skrevet det heller. :) Har kun skrevet til deg direkte at det jeg syns du har et merkelig syn på barn, med tanke på å kunne si at de er stygge. Det andre er som jeg har skrevet ikke nødvendigvis rettet mot noen her på BV. Minner om en tråd på vårt forum om blant annet kompetanse i bhg. Det er noe som engasjerer meg, men behøver ikke bety at det handler om mine barn eller deg som person, men prinsippet. Ha en riktig god helg. ;)
 
Back
Topp