Alle gode ting er tre ❤️

Da jeg fikk somla/svimsa meg til å se på klokka så starta magehikken ca 0810 som hver morgen , å så starta romsteringa som vanlig ❤️
 
Det brenner i skambeinet.. :/
 
Da var dagens legetime ferdig . Oppfølging etter forrige gang for 2 uker siden da jeg ble sykmeldt .

Ble sykmeldt frem til permisjonsstart.
Blandede følelser , vet at det er både riktig og nødvendig både for barna mine og for at jeg skal klare å ikke bli utbrent før fødsel og spedbarnstiden starter.men jeg hadde virkelig håpt å holde ut i jobben frem til permisjonen , så føler meg samtidig som en idiot:/
Har heldigvis verdens beste fastlege som aldri får meg til å føle meg som en tosk , men sier d som det er liksom.
Sjefen hadde også veldig forståelse for at familie kommer først .
 
Kontroll hos JM idag ,alt var fint :) snuppa ligger med hodet nede .
 
Tror kroppen min reverserer ... Føles ut som første trimester igjen dette. Kvalmen er intens, energien borte . Men, det som er annerledes er jo at jeg føler meg tyngre (naturlig nok) og at når jeg får energikick og gjør noe så får jeg fort kynnere som kan være både lette, ubehagelig eller så vonde at jeg må puste skikkelig.

Jeg ser at dagboka mi er full av negativitet og kjenner på at det er trist, for jeg er langt ifra em negativ person. Men, meningen med dagboken er at jeg skal være ærlig og gi meg selv noe å se tilbake på :)
Jeg er selvfølgelig kjempeglad for snuppa i magen :) uten tvil!

Idag er det nøyaktig 2 mnd til termin :) det er ingenting :)
 
Var på sparketest Igår . Mere liv i snupp idag, men kjenner hun ligger annerledes . Ganske godt for hun sparker ikke mot ribbeina på høyre side mer, er så øm der .

Ellers så har kroppen min begynt å hate mat da. Å vekta går sakte men sikkert nedover . Ingen krise siden jeg ikke var undervektig fra før av liksom , og jeg får i meg drikke .
 
Da er jeg i uke 34. Rar følelse , det var i denne uka at gutten min for 6 år siden måtte taes ut med hasteKS Pga han ikke fikk oksygen å holdt på å dø. Nå er jeg igjen i uke 34, å har heldigvis oppfølging for å oppdage det tidligere hvis det gjentar seg :) 2 dager til UL :)
 
Da har vi vært på UL Igjen:) møtte fenne gangen en veldig forståelsesfull dame som virkelig forstod og tok seg tid (mulig kvinner er mer forståelsesfulle på sånn? ) har bare vært hos mannlige leger med dette , de gjør jo det de skal men dette føltes annerledes :)

Første hun spør om når hun får opp lille på skjermen er : vet dere kjønn "?
Vi svarer jo at vi har fått hørt jente , å det såg hun veldig tydelig , så jeg stoler mer og mer på at det er Iben Johanna som ligger inni der:)

Såg fjeset hennes ,eller konturene , så søt ❤️ brukte lang tid på å få målt de vi skulle , altså gjennomstrømningene fordi Frøkena var MEGET aktiv , så det var utfordrende , som damen sa:p
Men ALT i skjønneste orden :)
Hun har nok oksygen , nok fostervann , veier ca 2,2 kg, noe som er -0,9% i forhold til utregningene :)
En perfekt baby !:)
Skal tilbake igjen om 3 uker :)
 
ImageUploadedByBV Forum1448348628.323718.jpg

Da var vi i uke 35 da. Den følelsen jeg sitter med er egentlig ganske rar. Sist jeg gikk gravid så har jeg jo fortalt at lille måtte taes med hasteKS for å Berge livet , i uke 34.
Nærmere bestemt 34+6, som da altså var Igår . Å av en eller annen grunn så våknet jeg jo da med en helt ny og avslappet følelse inni meg i dag :) pluss en hel masse , ja, panikk:p?
Det er FEM uker til termin ! Det er absolutt ingenting . Og jeg kom meg lengre enn sist :) å vi får fortsatt god oppfølging for å passe på at hun fortsetter å ha det så bra inni magen til hun kommer ut.

Jeg tror jeg faktisk endelig har innsett at jeg sannsynligvis skal få lov å bære frem ett barn hele veien og at hun skal få leve ❤️ visste bare ikke hvor redd jeg var etter sist gang , før vi kom over uke 34 kneika :) ❤️❤️❤️ Iben Johanna ❤️❤️❤️ kan ikke vente med å treffe deg !(men hold deg inn i de siste ukene :) )
 
Vis vedlegget 147365

Da var vi i uke 35 da. Den følelsen jeg sitter med er egentlig ganske rar. Sist jeg gikk gravid så har jeg jo fortalt at lille måtte taes med hasteKS for å Berge livet , i uke 34.
Nærmere bestemt 34+6, som da altså var Igår . Å av en eller annen grunn så våknet jeg jo da med en helt ny og avslappet følelse inni meg i dag :) pluss en hel masse , ja, panikk:p?
Det er FEM uker til termin ! Det er absolutt ingenting . Og jeg kom meg lengre enn sist :) å vi får fortsatt god oppfølging for å passe på at hun fortsetter å ha det så bra inni magen til hun kommer ut.

Jeg tror jeg faktisk endelig har innsett at jeg sannsynligvis skal få lov å bære frem ett barn hele veien og at hun skal få leve ❤️ visste bare ikke hvor redd jeg var etter sist gang , før vi kom over uke 34 kneika :) ❤️❤️❤️ Iben Johanna ❤️❤️❤️ kan ikke vente med å treffe deg !(men hold deg inn i de siste ukene :) )
Gratulerer med å ha kommet så langt! Nå går tiden fort, og om bare to små uker så er hun ikke en gang prematur lenger....! <3
 
Gratulerer med å ha kommet så langt! Nå går tiden fort, og om bare to små uker så er hun ikke en gang prematur lenger....! <3


Helt sykt vettu :) som tiden flyr! Er jo ikke lenge siden vi var ivrige prøvere jo :)
 
Da har vi vært på JM kontroll igjen , bt er flott, urin plettfri , urokråka i magen har fin hjertelyd , og ligger med hodet langt ned, ikke festet men hun har heller ikke snudd seg siden uke 30 så bekymrer meg ikke :)
Nå er neste time 11 / 12, å etter det så blir det 30/31 desember . Å vi SKAL komme oss dit :p jeg håper virkelig at jenta kan Holde seg inne til termin så hun kan bli født tidlig på året isteden for seint på året :)

Gleder meg !!! ❤️❤️
 
Prøvd å få ryddet i huset idag , det tar tid men det går også litt fremover :) tror faktisk jeg kommer i mål med halve huset ikveld,men uansett så har keg kommet lengre enn jeg trodde jeg skulle :)

Å pakkekalender til barna , pluss gubben er pakket inn og gjort klar:)

Jeg er juleklar!;)
 
Halvannen time til jeg skal til gyn å sjekke om livmorhalsen er enda mer forkortet enn for en uke siden ...
Spent , men ikke nervøs :) uke 37 imorra så ikke noe prematur baby denne gangen som sist gang uansett :D!!!!!!!!
 
gyn suns det var rart at vi ble henvist siden jeg er så langt på vei (37+0 imorra ), men hun tok såklart en titt allikevel . :)

Lite forandring men hun såg godt at baby låg å presset nedover og mot fostervannhinna vi såg , å hun mente at jeg antageligvis ikke kom til å gå til termin slik som d såg ut innvendig . Noe Ift indre mormunn ( ikke alltid lett å forstå hva de utenlandske damene sier, men hun var veldig flink og hyggelig :) tar såklart d med en klype salt, så ikke ventetiden blir altfor lang hvis hun tar feil :) men takene / kynnerne jeg har gjør jo tydeligvis jobben sin så . Tok også en sjekk på baby etterpå, som har det fint fortsatt :)

En fin dag :)
 
Edit! Det hun kalte det var nebbing. Stod endel om det på Google ser jeg nå, litt intr å lese om :) blir ikke satt igang noe tiltak siden jeg er så langt på vei forstår jeg utifra d jeg leser nå. Hadde vært verre Om jeg hadde vært mindre på vei enn jeg er .

Så ja.. Blir spennende å se da om hun holder ut tiden , med både forkortet cervix og nebbing :) (kort forklart , indre mormunn har åpnet seg i en slags trakt-form, noe som uten oppfølging og tiltak når det skjer tidlig i svangerskap , kan føre til prematur fødsel
 
Back
Topp