Ang besøk etter fødsel på sykehuset..

LuckyGirl29

Elsker forumet
Sommerfuglene 2017
Hva tenker dere om dette?

Jeg kjenner med meg selv at jeg ikke ønsker så mye besøk på sykehuset, og man kan ikke ha besøk på barsel på Riksen. Må ta lillegutt evt ned i kantina etc. Men vet at svigermor ønsker å komme med en gang, mens mamma og pappa respekterer at jeg ikke ønsker besøk med en gang.
Kjenner meg litt "slem" som "nekter" folk å komme...

Jeg tenker at tiden rett etter fødsel er dyrbar, for å bli kjent med den lille :)
 
Jeg tenker at det er helt greit å nekte folk å komme på sykehuset jeg.
Jeg har sagt at jeg kan ta imot besøk såfort jeg har dusjet etter KS, tidligst dagen etter fødsel :p
Mine foreldre har sagt at jeg heller bare får ringe når vi er klare for besøk, mens mannen sine har akseptert at de må vente til besøkstiden dagen etter fødsel...tidligst ;)
 
Jeg syntes det var veldig flott å få besøk på sykehuset sist. Lillemann sov jo bare, og det var kjedelig å være der alene. Mannen var jo der, men han var mer sliten enn meg. Vi fikk besøk av pappa og kona, et vennepar, svigers og mamma med familie, inkl mine besteforeldre.

Riktig nok måtte vi være ute ved heisene, i noen små sofagrupper der, så hjemmekoselig var det jo ikke. Men alle satt pris på å få se den nyankomne, og jeg syns det var bedre å få besøk der enn hjemme...
 
Jeg gruer meg skikkelig til dette! :( Har så vidt nevnt det for mannen, men vi må nok prate mer om det... Vet at mamma og pappa vil respektere det jeg sier uansett, men redd det kan bli litt sure mine fra en del andre, blant annet hans familie...
Jeg går faktisk å håper på at hu blir født seint seint på kveld eller på natta. For da er det ingen som vil mase med å skulle komme umiddelbart!!
 
Det er DERES fødsel, DERES barn.. Foreldre, svigerforeldre og øvrig famlie får fint vente til DU er klar til å ta imot besøk!!! HVis de ikke respekterer dette er det dems problem, ikke ditt! Du må bare si ifra.. Ikke la de tråkke på deg!
 
Vi har snakket om det, og vi er enige om at han ringer etter fødsel, så ingen får vite at fødselen er i gang heller. Tenker det er best sånn egentlig, vi kommer sikkert til å være kjempe gira på å fortelle om det til familien, men er så fryktelig redd for at folk skal trappe opp med en gang, vil gjerne at vi kan ha de første timene alene
 
Jeg gruer meg skikkelig til dette! :( Har så vidt nevnt det for mannen, men vi må nok prate mer om det... Vet at mamma og pappa vil respektere det jeg sier uansett, men redd det kan bli litt sure mine fra en del andre, blant annet hans familie...
Jeg går faktisk å håper på at hu blir født seint seint på kveld eller på natta. For da er det ingen som vil mase med å skulle komme umiddelbart!!
Føler du dette er med på at du gruer deg til fødselen og barsel oppholdet er det jo desto viktigere at du sier ifra... Helt ærlig ser jeg ikke helt problemet.. Du har et ansvar selv her og, for å si ifra hva DINE ønsker er, og de må bare repsektere dette.. Blir de sure er det dems problem som sagt.... Da får de fortsatt bare finne seg i å vente.
 
Føler du dette er med på at du gruer deg til fødselen og barsel oppholdet er det jo desto viktigere at du sier ifra... Helt ærlig ser jeg ikke helt problemet.. Du har et ansvar selv her og, for å si ifra hva DINE ønsker er, og de må bare repsektere dette.. Blir de sure er det dems problem som sagt.... Da får de fortsatt bare finne seg i å vente.
Veit jeg bare må si i fra... Gleder meg egentlig til hele opplevelsen med fødsel og barsel :) Bare jeg som lider alt for sterkt av "snill pike syndrom" og føler jeg skal gjøre alle til lags, og har da lett for å sette eget behov og ønsker til side. Så jeg får bare samle mot og si hvordan jeg vil ha det! Så får de som er uenige, være det og furte for seg sjøl... ;) Er først og fremst vi som skal bli foreldre!!!
 
Her ble familien bare gla for at jeg sa ifra at jeg ikke ville ha besøk :) mamma og svigermor får komme om formen tilsvarer det, hvis ikke får gubben sitte på dagligstua med frøkna så de kan besøke der, for mellom 1 og 3 så får ingen være inne på rommet siden det er hvile da :)
 
Veit jeg bare må si i fra... Gleder meg egentlig til hele opplevelsen med fødsel og barsel :) Bare jeg som lider alt for sterkt av "snill pike syndrom" og føler jeg skal gjøre alle til lags, og har da lett for å sette eget behov og ønsker til side. Så jeg får bare samle mot og si hvordan jeg vil ha det! Så får de som er uenige, være det og furte for seg sjøl... ;) Er først og fremst vi som skal bli foreldre!!!

Hehe, led av det før jeg ble gravid første gang.. Men da forsvant det samtidig som hormonene kom inn :p Haha... Folk kunne jo prøve å lage sure miner av slikt ovenfor meg da!!!! :p
 
Jeg gruer meg skikkelig til dette! :( Har så vidt nevnt det for mannen, men vi må nok prate mer om det... Vet at mamma og pappa vil respektere det jeg sier uansett, men redd det kan bli litt sure mine fra en del andre, blant annet hans familie...
Jeg går faktisk å håper på at hu blir født seint seint på kveld eller på natta. For da er det ingen som vil mase med å skulle komme umiddelbart!!

Sånn jeg føler det også.. Men tenker at de må respektere det jeg da.. Men jeg har sagt det til både min mamma og pappa, og til svigermor, og den som ble veldig stille og skuffet var svigers.. Så får vi se da ;)

Men kan jo hende jeg forandrer mening etter fødsel da..
 
Hehe, led av det før jeg ble gravid første gang.. Men da forsvant det samtidig som hormonene kom inn :p Haha... Folk kunne jo prøve å lage sure miner av slikt ovenfor meg da!!!! :p
Tok diskusjonen med mannen nå ;)
Og han var helt enig med at ca 1 døgn etter var passe :)
Kjenner at det syndromet blir mer og mer tynnslitt utover i svangerskapet nå :p Håper det forsvinner helt før frøkna bli født!
 
Her ble familien bare gla for at jeg sa ifra at jeg ikke ville ha besøk :) mamma og svigermor får komme om formen tilsvarer det, hvis ikke får gubben sitte på dagligstua med frøkna så de kan besøke der, for mellom 1 og 3 så får ingen være inne på rommet siden det er hvile da :)

Men da er det vel hvile på hele avdelingen slik at også far må forlate dere?
Sånn er det her iallfall. I hviletiden får ingen besøke, far og søsken må forlate avdelingen. Og besteforeldre får kun lov til å besøke i besøkstiden som er fra 18-19 eller noe.
 
Sånn jeg føler det også.. Men tenker at de må respektere det jeg da.. Men jeg har sagt det til både min mamma og pappa, og til svigermor, og den som ble veldig stille og skuffet var svigers.. Så får vi se da ;)

Men kan jo hende jeg forandrer mening etter fødsel da..
Jeg er også skeptisk for svigermors reaksjon... Men hu får bare akseptere det! Mamma hadde nok selv begrensa seg og pappa ;) Hu veit hvor slitsomt det er med mødre som løper ned døra! :p
Svigerfar er jeg heller ikke så bekymra for, han er veldig forståelsesfull :)
Men det er først og fremst vår baby, og vi skal få nyte disse små aleine så lenge vi vil, før vi må dele dem med andre :)
 
Jeg innbiller meg at jeg vil syns det et mer slitsomt å få besøk av en haug folk hjemme der jeg også føler jeg må stå for bevertningen. Men kan jo skjønne man vil ha litt alenetid med baby på sykehuset og. Hva med å inkludere en setning i meldingen man sender ut om at fødselen har funnet sted, der man skriver at mor og barn er slitne og ønsker ikke besøk det første døgnet? Det må da vet alle forstå og respektere! :)
 
Jeg er motsatt! Ønsker svært gjerne besøk på sykehuset!:) da er besøkstiden begrenset til 1-2 timer. Og så har du ikke noe du må rydde, ingen klær du må pynte deg i, kanskje ikke annen sminke enn maskara. Og om du ser ut så en rønne så reagerer faktisk ingen! :D takke meg til besøk på sykehuset :) pluss det er dritkjedelig å være der alene. Mannen er sikkert på jobb. Mener det er slik at han har en viss tid han må forholde seg til også. Så han får komme litt før andre gjester. Og om 10 stk kommer samtidig så gjør det ingen ting :)
Men jeg har sagt til mannen at besøk hjemme er ikke aktuelt. Da får de vente en 5 dager etter vi er kommet hjem. Jeg vi ha ro og rutiner når vi er kommet hjem. Det får jeg ikke om vi skal ha besøk av alle slags folk!
 
Back
Topp