Strikk, strikk & strikk

Er det utrolig teit å strikke en bukse hvor jeg syr sammen sidene isteden for å strikke rundt og rundt? Vil prøve meg på noe men kan ikke helt dette med rundt og rundt og 5-6 pinner :p jeg klarer jo å øke og felle masker. Er vel ikke så mye annet jeg trenger å tenke på da, eller?

Du kan bruke en rundpinne på 80 cm i stedefor 5-6 pinner :)
Magic loop heter metoden, sjekk YouTube.
 
Har strikket et halvt teppe i hvit ull med løse store masker (elsker når det går fort) MEN har gått tom for garn ... som er kjøpt på Island. Får sikkert bestilt mer på nett.

Og begynt på en skulder-hettegreie, og alt var fint da jeg strikket på rundpinne, men nå er jeg kommet til hetta, og det er så KJEDELIG å strikke glattstrikk frem og tilbake ...

Og en lilla posete bukse, men jeg gikk lei på halvveien der også, selv om det gikk fint og jeg hadde nok garn.

Har tusen strikketøy som er halvferdige. Livet mitt. Jaja, kanskje jeg fortsetter en dag. Nå er jeg alt for kvalm.
 
Her er det babyteppe med diamantmønster på heklekroken, men tenker allerede på neste hekle/strikke prosjekt. :p
 
Jeg kommer til å strikke et teppe til den lille tror jeg. Mønsterferdighetene mine er ikke store. Kanskje gjøre ferdig en bukse som akkurat ikke rakk datteren vår for tre år siden:p
 
Jeg kommer til å strikke et teppe til den lille tror jeg. Mønsterferdighetene mine er ikke store. Kanskje gjøre ferdig en bukse som akkurat ikke rakk datteren vår for tre år siden:p

Jeg tenkte å gjøre ferdig et babyteppe jeg begynt på for 8 år siden, haha.
 
Her holder jeg på med et babyteppe i hvit. Begynnte på det i april men slutta å strikke på det da jeg ikke hadde noen å gi det til :) nå kan jeg endelig begynne igjen og så koselig at det er til meg selv denne gangen :)
 
Jeg kjøpte den på grunerløkka garn (i oslo), men det er en dale garn oppskrift så den går sikkerr ann å finne den flere steder :)
 
Ser du har strikket baby boho teppet. Hvilket garn strikker du i? Er på leit etter noen som har prøvd seg på blandingsgarn/bomull..
Jeg skal strikke dette i Hexa fra du store alpakka :) ser flere har strikket lignende tepper i Hexa med nydelige resultater :)
 
Jeg strikker sokker i rosamelert sterk fra dsa, kofte til junior i diverse restegarn, snuppsijakke i alpakka silke fra klompelompe, og mariusgenser i smart garn hehe.... Jepp.. Liker å variere :)
 
Holder på med siste erme på Fuglemammas omslagsbody. Et babyteppe, som jeg vurderer å rekke opp.
Etterpå skal jeg strikke en ullbukse til babyen, nøstebarn votter til meg, pilotlue og en kjole til jentungen
 
Back
Topp