Kvalmestillende

Happiness36

Forumet er livet
Himmelbarn
♡Junigull 2016♡
Marshmallows2021
Maisløyfene 2024
Junispirene24❤️
Er det noen som har fått noe annet enn Postafen av legen? Syns ikke de virker mer.

Afipran! Gull verdt!

Jeg fikk Polarmin. Det blir jeg litt trøtt av i tillegg, men fungerer ok for meg

Jeg fikk Polarmin. Det blir jeg litt trøtt av i tillegg, men fungerer ok for meg
Av Postafen blir man også trøtt. Har Polaramin her hjemme mot allergi.

Legen min sverger til Felleskatalogen og den er jo veldig overbeskyttende i mange tilfeller. Har lest på relis nå at Afipran skal ikke skade, men det sto at ved bruk i 3.trimester så hadde det vært noe som kunne relateres til bruken av Afipran. Håper endog ikke jeg trenger å bruke den i 3.trimester!

Av Postafen blir man også trøtt. Har Polaramin her hjemme mot allergi.
Ja, jeg tok Postafen mot bilsyke da jeg var yngre, ble trøtt som en dupp. Polarmin er førstegenerasjons antihistamin, og brukes jo egentlig mot allergi, som hos deg, men ifølge leger kan den også brukes som førstevalg mot svangerskapskvalme. Ifølge legen min er den brukt i flere tiår, og derfor anser man den som trygg.

Ja, jeg tok Postafen mot bilsyke da jeg var yngre, ble trøtt som en dupp. Polarmin er førstegenerasjons antihistamin, og brukes jo egentlig mot allergi, som hos deg, men ifølge leger kan den også brukes som førstevalg mot svangerskapskvalme. Ifølge legen min er den brukt i flere tiår, og derfor anser man den som trygg.
Ja, den er eneste allergimedisin legen min vil gi meg. Har lest at Postafen er førstevalg ved svangerskapskvalme. Begge to er godt utprøvd og det er jo fint å være trygg, om det bare hjalp også.

Ingen bivirkninger av afipran nei! Som nattevakt kunne jeg ikke ta postafen siden man blir så trøtt, så det funka ikke! Så d eneste som redda meg var afipran! Tar en om morgenen og en om ettermiddagen! Så har jeg en tredje i døgnet som jeg tar dersom jeg plutselig blir veldig kvalm! Funker utmerket!:)

Ingen bivirkninger av afipran nei! Som nattevakt kunne jeg ikke ta postafen siden man blir så trøtt, så det funka ikke! Så d eneste som redda meg var afipran! Tar en om morgenen og en om ettermiddagen! Så har jeg en tredje i døgnet som jeg tar dersom jeg plutselig blir veldig kvalm! Funker utmerket!:)
Skal ta det opp med legen på torsdag. Orker virkelig ikke dette mer.

Jeg fikk afipran forrige svangerskap.jeg ble veldig døsig/trøtt,så valgte å ikke bruke det mer.men det er jo sikkert forskjellig fra person til person.er jo verd å prøve....

Jeg fikk afipran forrige svangerskap.jeg ble veldig døsig/trøtt,så valgte å ikke bruke det mer.men det er jo sikkert forskjellig fra person til person.er jo verd å prøve....
Jeg kan godt være trøtt, det er jeg jo hele tida uansett på Postafen. Men legen min vil ikke gi meg annet enn det.

Jeg kan godt være trøtt, det er jeg jo hele tida uansett på Postafen. Men legen min vil ikke gi meg annet enn det.

Jeg ble helt uttafor,ikke bare litt trøtt.fungerte rett og slett ikke.Var veldig kvalm, mye oppkast,men ble verre av afipran.valgte heller kvalme enn "rus " tilstand.men det er sikkert forskjellig hvordan man reagerer.merket ikke mer trøtthet av Postafen,men hadde heller ikke masse virkning på den verste kvalmen.

Zofran fikk jeg. Har bare brukt det i tre dager, så har ikkje merket noe virkning enda. Krysser fingrene for at det funker!!

Jeg har etter hvert fått Afipran, Phenergan, Postafen, Stemetil og Zofran. Synes kun Zofran (ondansetron) har hatt noen som helst effekt på meg (selv om den overhodet ikke hjelper mye), men den bruker jeg siden litt effekt er bedre enn ingenting. Det finnes en veileder for svangerskapskvalme fra Legeforeningen, med hvilken rekkefølge man burde teste dem ut i. :) Det er jo forskjellig fra person til person hva som har effekt. Jeg får også Somac, sånn at jeg har mindre magesyre å kaste opp. God bedring!

http://legeforeningen.no/Fagmed/Nor...hjelp-2008/kapittel-7-hyperemesis-gravidarum/

Last edited:
Jeg fikk afipran, men ble så utrolig svimmel og ennå mer kvalm av de.. Så fikk heller resept på postafen, og det har vært min redning dette sv.skapet.

Jeg har etter hvert fått Afipran, Phenergan, Postafen, Stemetil og Zofran. Synes kun Zofran (ondansetron) har hatt noen som helst effekt på meg (selv om den overhodet ikke hjelper mye), men den bruker jeg siden litt effekt er bedre enn ingenting. Det finnes en veileder for svangerskapskvalme fra Legeforeningen, med hvilken rekkefølge man burde teste dem ut i. :) Det er jo forskjellig fra person til person hva som har effekt. Jeg får også Somac, sånn at jeg har mindre magesyre å kaste opp. God bedring!

http://legeforeningen.no/Fagmed/Nor...hjelp-2008/kapittel-7-hyperemesis-gravidarum/
Jeg tror problemet mitt er at jeg har cøliaki, magekatarr og irritabel tarm, så jeg tåler veldig dårlig å kaste opp, og det er så mye som spiller inn på kvalmen min og smerter i magen, så det er ikke lett alltid å vite hva som er hva, og Kvalmen blir verre når jeg f.eks får i meg spor av gluten, krydder etc. Nå er jeg heldigvis ikke kvalm 24/7. Postafen hjalp litt i starten, men så følte jeg virkningen gikk ut før de 12 timene hadde gått, og ikke alltid i det hele tatt.

Back
Topp