Egenandel på ivf

ok :) takk for infoen!

Men lurer på en ting til. sprøyta som eg skal starte på nå en av dagene når tanta kommer...

fekk beskjed om og ringe sykehuset så fort eg fekk frisk blødning.
Og fekk eg tanta på en lørdag så skulle eg bare ringe dem mandag.
Vil det si at eg skal ikkje starte på sprøyten på lørdagen da og vente til mandagen når eg har fått snakket med dem da?

Har du kort protokoll? Fikk du med noe ark etter forsamtalen?

Har du kort protokoll? Fikk du med noe ark etter forsamtalen?

Ja eg har kort protokoll. ja fekk med ark etter forsamtalen. der står:

kortstimulering:
Du får tilsendt medesiner osv....
Ring oss 1 blødningsdag for oppstart av medesiner. hvis du får blødning i helg, legg igjen en beskjed og vi ringer tilbake mandags formiddag. Før du starter emd sprøyter, ta en graviditets test før og utelukke graviditet.

Så ble litt forvirra...skal eg ta den om eg får den i kveld eller i helgen eller skal eg vente til mandag når eg har fått snakket med dem? vil tro eg skal ta den siden det står eg skal starte ved første friske blødning. men ser ut som eg bare må ringe opp til dem og høre så eg ikkje gjør noe galt.

Ja eg har kort protokoll. ja fekk med ark etter forsamtalen. der står:

kortstimulering:
Du får tilsendt medesiner osv....
Ring oss 1 blødningsdag for oppstart av medesiner. hvis du får blødning i helg, legg igjen en beskjed og vi ringer tilbake mandags formiddag. Før du starter emd sprøyter, ta en graviditets test før og utelukke graviditet.

Så ble litt forvirra...skal eg ta den om eg får den i kveld eller i helgen eller skal eg vente til mandag når eg har fått snakket med dem? vil tro eg skal ta den siden det står eg skal starte ved første friske blødning. men ser ut som eg bare må ringe opp til dem og høre så eg ikkje gjør noe galt.

Står det hvilken dag du skal begynne på sprøytene ? Er det syklus dag 2?

Jeg hadde kort protokoll. Og skulle begynne på syklusdag 2. Det ble en søndag så da startet jeg på søndag. Og kontaktet klinikken på mandag. Jeg fikk beskjed om å begynne i helg dersom det ble slik. Men du skal begynne på dag 1? Kanskje du kan ringe de å høre i dag?

Står det hvilken dag du skal begynne på sprøytene ? Er det syklus dag 2?

Jeg hadde kort protokoll. Og skulle begynne på syklusdag 2. Det ble en søndag så da startet jeg på søndag. Og kontaktet klinikken på mandag. Jeg fikk beskjed om å begynne i helg dersom det ble slik. Men du skal begynne på dag 1? Kanskje du kan ringe de å høre i dag?

ja eg skal begynne på første mens dag med frisk blødning.

Bare vær klar over at hva du trenger av medisiner blir vurdert på hver kontroll og hvis du trenger flere kontroller blir det ofte flere turer på apoteket. Du får ikke resept på eggløsningssprøyta før uttaksdato er satt og du får ikke resept på vaginaltabletter før uttaksdag etc. Så litt mer penger til medisiner enn du har fått må du ut med. Og hver kontroll på 320kr må man betale ved oppmøte, de 1500 som det koster for innsett og som ikke inngår på frikort får man som regning i posten.
Det varierer fra klinikk til klinikk tror jeg, for i Porsgrunn får man alle resepter med én gang :) men ja, det kan fort bli at man må hente mer :meh:

Ring de og dobbelt sjekk, men jeg regner med du skal starte i helgen hvis mensen kommer da :) ellers må du jo vente en hel syklus. Men sikkert greit å sjekke det ut :)

Slik ser arkene ut som eg fekk

Vedlegg

• 20151106_090035.jpg
    20151106_090035.jpg
    724,8 KB · Visninger: 87
  • 20151106_090711.jpg
    20151106_090711.jpg
    657 KB · Visninger: 91
Har de sakt at du skal starte på syklus dag 1? Siden det står ingenting om det på arkene slik jeg kan se. Men ring de å hør :)

Ja hun sa det hun dama som eg snakket med på forsamtalen. at eg skulle starte ved første friske blødning. men får bare ringe opp og høre så det ikkje blir gjort noe feil! for det kan vi ikke ha noe av!:D

Det varierer fra klinikk til klinikk tror jeg, for i Porsgrunn får man alle resepter med én gang :) men ja, det kan fort bli at man må hente mer :meh:
St.olavs gir ikke ut mer enn at det rekker fra kontroll til kontroll de.. er visstnok for at vi ikke skal ha henta ut ovitrelle og lutinus hvis det blir avbrutt og vi ikke trenger det, og for å kunne justere mengde på sprøytene ved kontroll så vi ikke tar ut mer enn nødvendig..

Slik ser arkene ut som eg fekk
De blanke feltene på oppstartsarket er for at du skal ringe inn mens og få påført dato sånn egentlig. Jeg er også på st.olavs og har sprøytestart dag to/tre på kort protokoll, og har fått beskjed om å ringe første mensdag og så ringer de opp med dato og klokkeslett for oppstart og første kontroll. De skal vel være sikre på at de har ledig time på rett dag etter sprøytestart tenker jeg.. så jeg ville ringt og hørt for å være sikker ;)

Håper du fikk et fornuftig svar i går! :) kjipt å måtte vente en syklus :s

Ja fekk heldigvis et fornuftig svar i går så eg ikkje gjorde noe feil!:p
tr lar seg vente på... kom ikke idag heller...så kommer den i morgen så skal eg ringe dem mandag og stikke mandag. så nå er det bare og vente..... :p

Ja fekk heldigvis et fornuftig svar i går så eg ikkje gjorde noe feil!:p
tr lar seg vente på... kom ikke idag heller...så kommer den i morgen så skal eg ringe dem mandag og stikke mandag. så nå er det bare og vente..... :p
Sa de noe om hva du måtte gjøre om tr hadde kommet igår? Er snart i samme situasjon selv, forventer tr neste lørdag og skal da starte med sprøyta. Men vet ikke om jeg får til å hente ut sprøyta før den dagen tr kommer, da flere her sa at st olav fakser resepten over til apoteket etter jeg har ringt inn. Er litt redd for at jeg ikke får hentet sprøyta til riktig tid og derfor må vente.. :p

Sa de noe om hva du måtte gjøre om tr hadde kommet igår? Er snart i samme situasjon selv, forventer tr neste lørdag og skal da starte med sprøyta. Men vet ikke om jeg får til å hente ut sprøyta før den dagen tr kommer, da flere her sa at st olav fakser resepten over til apoteket etter jeg har ringt inn. Er litt redd for at jeg ikke får hentet sprøyta til riktig tid og derfor må vente.. :p

Eg fekk medesinen i posten for 2 uker siden. så eg har ikke måttet vente på noen respeter heldigvis.
Dem sa på st.olavs at fekk eg mensen på lørdag skulle eg stikke søndag. fekk eg idag skulle eg ringe dem i morgen. Men her har ikkje tr. kommet ennå...den lar virkelig vente på seg!

Håper du vært på apoteket og sjekket om resepten har kommet? kan jo hende den har kommet? eg hadde ikke klart og bare ventet:p eg hadde måttet spørre:p

Eg fekk medesinen i posten for 2 uker siden. så eg har ikke måttet vente på noen respeter heldigvis.
Dem sa på st.olavs at fekk eg mensen på lørdag skulle eg stikke søndag. fekk eg idag skulle eg ringe dem i morgen. Men her har ikkje tr. kommet ennå...den lar virkelig vente på seg!

Håper du vært på apoteket og sjekket om resepten har kommet? kan jo hende den har kommet? eg hadde ikke klart og bare ventet:p eg hadde måttet spørre:p
Har ikke orket å ta turen dit enda. Men må nok gjøre det til uka ;) bor for nære sykehuset til at de sender. Og tenkte å vente med å hente sprøyta, i tilfelle jeg ble gravid denne perioden. Ble ikke det, så da er det vel bare å hente sprøyta ;)

Back
Topp