Sykemelding pga trøtthet?

MarthaiFarta8

nye tider♥
Er det noen som er i 100% jobb og vurderer eller har fått sykemelding pga trøtthet blant annet?
Jeg har vært inne på tanken og forhøre meg om det for har en på halvannet år jeg skal være mamma for også. Samtidig så er jeg udugelig på jobb denne uka. Er ikke 100% til stedet merker jeg,

Er det noen som er i 100% jobb og vurderer eller har fått sykemelding pga trøtthet blant annet?
Jeg har vært inne på tanken og forhøre meg om det for har en på halvannet år jeg skal være mamma for også. Samtidig så er jeg udugelig på jobb denne uka. Er ikke 100% til stedet merker jeg,

Jeg skal til lege på mandag(har hatt timen lenge før jeg fant ut at jeg var gravid da). Men jeg kommer til å nevne div. Til henne. Jeg er ekstremt trøtt. Noe av det skyldes nok bivirkninger av progesteron medisin jeg går på foreløpig pga. vi har vært igjennom IVF. Men på mandag måtte jeg gå tidlig fra kveldsvakt pga jeg var så trøtt at jeg hadde lyst til å bare sette meg ned å gråte. Føles nesten som jeg går på sovepiller eller noe. Skikkelig ekkelt. I dag måtte jeg bli hjemme fra jobb fordi jeg var så trøtt at jeg nesten sovnet stående og klarte nesten ikke ta innover meg noe som helst. Men er ikke hver dag som er like ille. Jeg har en på 4,5 år som jeg må ta vare på hjemme også.

Men føler veldig på det at det liksom ikke er grunn nok på en måte.

Ikke godt å ha det sånn. Jeg har og kveldsvakter og samt førti min og kjøre hjem. Føler heller ikke at det er god nok grunn men samtidig så frister det veldig å være hjemme en dag innimellom og ligge å sove:p

Ikke godt å ha det sånn. Jeg har og kveldsvakter og samt førti min og kjøre hjem. Føler heller ikke at det er god nok grunn men samtidig så frister det veldig å være hjemme en dag innimellom og ligge å sove:p

Ja i dag måtte jeg sove to lurer før kl 13 og jeg kunne sikkert sovet igjen et par timer etterpå. Gleder meg allerede til å sove.

Du får nevne det for legen. Er ikke bra å slite seg helt ut heller :)

Det er ganske ille når man nesten sovner i en begravelse :smiley-ashamed008 men er sååå trøtt for tiden jeg også, jeg har lyst å sove hele tiden. Å være på jobb er en pinelse da serlig kveldsvakter :sleep011

Det er ganske ille når man nesten sovner i en begravelse :smiley-ashamed008 men er sååå trøtt for tiden jeg også, jeg har lyst å sove hele tiden. Å være på jobb er en pinelse da serlig kveldsvakter :sleep011

Forferdelig å være så trøtt. Det bringer liksom det å "være trøtt" til helt andre nivåer.

En venninne av meg har 20% sykemelding slik at hun får en dag i uka til å slappe av på. Det har hjulpet henne veldig :) er noe jeg vurderer hvis trøttheten blir for ille.

Forferdelig å være så trøtt. Det bringer liksom det å "være trøtt" til helt andre nivåer.

Ja det skal være sikkert! Har slitt en del med trøtthet og slapphet siden slutten av august, ikke klart å trene noe serlig å veldig tiltaksløs. Men denne trøttheten som jeg har nå overgår alt.

Hmm godt det ikke bare er meg som sliter på jobb. Merker jeg kvikner litt til når jeg går ut fra jobb men kommer tilbake etter en kort stund. Ligger i senga nå etter en dusj. kjenner man strekker seg litt lenger enn man egentlig orker godt å komme under dyna. 20% hørtes lurt ut. Bare å vite at du har en dag å hente deg inn på Gjør mye :)

En hviledag i uka høres deilig ut. Men foreløpig har jeg ikke samvittighet til det selv om jeg er både kjempetrøtt og mye kvalm. Jeg sover heller en blund på ettermiddagen, og legger meg kl 20, heller enn å være hjemme fra jobb for å sove. Men på dager som i dag, når jeg har jobb fra 0730-2200, kjenner jeg at det virkelig er en kamp å holde øynene åpne. Gruer meg til å stå opp kl 0615 for å dra på jobb igjen i morgen tidlig:meh: men jeg er glad jeg klarer det selv om det er tungt. Får hvile ut i helga heller :cat:

En hviledag i uka høres deilig ut. Men foreløpig har jeg ikke samvittighet til det selv om jeg er både kjempetrøtt og mye kvalm. Jeg sover heller en blund på ettermiddagen, og legger meg kl 20, heller enn å være hjemme fra jobb for å sove. Men på dager som i dag, når jeg har jobb fra 0730-2200, kjenner jeg at det virkelig er en kamp å holde øynene åpne. Gruer meg til å stå opp kl 0615 for å dra på jobb igjen i morgen tidlig:meh: men jeg er glad jeg klarer det selv om det er tungt. Får hvile ut i helga heller :cat:
Hadde man bare kunne tatt en blund etter jobb. :p har en på 18 måneder og alene stort sett til 20 tiden. :p men kjenner på at det er litt tidlig å ta ut sykemelding. Liker ikke å Være sykemeldt.

Hadde man bare kunne tatt en blund etter jobb. :p har en på 18 måneder og alene stort sett til 20 tiden. :p men kjenner på at det er litt tidlig å ta ut sykemelding. Liker ikke å Være sykemeldt.

Ikke sant. Ikke mulig her heller å ta en blund etter jobb. Dessuten så vil man jo være med barnet sitt også.

Jeg hater å være sykemeldt jeg også, føler meg så mislykket.

Er veldig trøtt om dagen jeg også, i tillegg har jeg også en hjemme! Men planen er å holde lengst mulig... Sist var jeg sykemeldt nesten hele svangerskapet! Det ble et laaangt svangerskap, så ønsker å jobbe lengst mulig denne gangen :)

Nei, det kunne jeg aldri ha gjort.
Legger meg kl 21, har også en på 1.5 år, samt jeg er veldig mye alene og vi har ingen hjelp.

Prøver å tenke at det snart går over.

Jeg tenker at om trøtthet og utbrenthet er sykemeldingsgrunn får
Være legens vurdering. Så får jo andre egentlig mene det de vil. Det blir jo veldig individuelt hva som er rett for deg og hva som er rett for en annen :)

Legen spurte idag om jeg ville ha sykemelding (var der pga ørebetennelse) Men nei, for tidlig synes jeg. Skal være så sliten at jeg ikke ser annen utvei da. Men vi er forskjellige, og er det én ting jeg har lært etter forrige svangerskap så er det at graviditet er ingen sykdom, MEN man kan ha symptomer som gjør man veldig syk!! Ingen kan uttale seg om hvordan andre har det. Sist hadde jeg dagjobb i skolen og kveldsjobb i fritidsklubb, ble da sykemeldt kun fra kveldsjobben etterhvert. Slet med kveldskvalme, og sovna mens jeg sto! :-D

Legen spurte idag om jeg ville ha sykemelding (var der pga ørebetennelse) Men nei, for tidlig synes jeg. Skal være så sliten at jeg ikke ser annen utvei da. Men vi er forskjellige, og er det én ting jeg har lært etter forrige svangerskap så er det at graviditet er ingen sykdom, MEN man kan ha symptomer som gjør man veldig syk!! Ingen kan uttale seg om hvordan andre har det. Sist hadde jeg dagjobb i skolen og kveldsjobb i fritidsklubb, ble da sykemeldt kun fra kveldsjobben etterhvert. Slet med kveldskvalme, og sovna mens jeg sto! :-D

Alt er individuelt. Jeg kunne aldri latt meg selv bli så sliten at det ikke var en annen utvei for da er jeg helt utafor og ulykkelig og ingen god mor eller kjæreste for de hjemme. Man kan ikke tappe seg helt for krefter heller tenker jeg :) men man kjenner sin egen grense best. Helt enig at man er ikke syk selvom man er gravid :)

For min del hadde jeg ikke vurdert å be om sykemelding kun for tretthet, selv om jeg er TRETT med store bokstaver for tida :-) Legger meg tidlig og lurer inn en blund etter middag; da har jeg akkurat nok energi til jobb og barna på ettermiddagen.

Hva som er rett for andre er opp til dem, vi er alle forskjellige :-)

Det hørtes tungt ut å være alene med et 18 måneders barn hver ettermiddag når du er i denne fasen! Jeg har ei på 2,5, men samboeren min er stort sett hjemme så jeg får tatt meg en blund. Og når han ikke er det, så sitter hun såpass rolig når det er Barne-TV at jeg kan ta meg en dupp i sofaen da, med henne på fanget.

Back
Topp