Skrekkblandet fryd. Min 8. graviditet, here we go

Uff og huff, jeg vet godt hvordan dette er... Kan ikke annet enn å sende deg gode tanker, minne om hvor flink du er og at enten nå nærmer seg med stormskritt! Klem!
 
Uff og huff, jeg vet godt hvordan dette er... Kan ikke annet enn å sende deg gode tanker, minne om hvor flink du er og at enten nå nærmer seg med stormskritt! Klem!
Takk for det♡♡ heldigvis er ikke alle dager sånn... idag har vært en mye bedre dag og fått bevegd meg ganske mye. Formen er som en jojo, og en dag kan virkelig være på topp, og plutselig være helt bånn dagen etter.. er vel sånn det er å være gravid :eek:
 
Våkna idag med at jeg har så sykt vondt under begge ribbeina... kjennes ut som noen utenfra har sparka det hardeste han kan der, så øm er jeg. Var helt fin når jeg la meg i går!!?? Nå kommer det visst nye rare ting på løpende bånd, og man skal prise og nyte om man har en bra dag uten plager (sånn som i går..).
Så dette kan bli 6 "morsomme" uker! Hadde tenkt å gjøre en del i huset idag, men alt jeg har fått til er å sette på en vask og sovet 1 time på sofaen (sittende).. har ik engang orka å sminke meg og ordna håret.

Har planer om å dra til mamma noen dager, men kan ik si det frister veldig mye nå slik som ting er. Merker også jeg føler meg tryggere når mannen ik er langt unna, tilfelle noe skjer etc.. men er jo bare snakk om et par-3 dager :)
 
69bad89071bb57588146c0be8c498c84

Fikk roser av min kjære idag, såå koslig og så glad jeg blei! Han er ikke veldig romantisk av seg, så da blei det liksom enda mer stas og overraskende ❤❤ han har hatt fri idag og gitt meg massasje, gått tur sammen med meg og kjøpt thaimat til meg. Føler meg super heldig og glad for å ha en sånn mann!! Og jammen tok han ikke en opprydding ute og kjørte et lass med ting som skulle kastes på fyllinga, relief!! :) :)
 
69bad89071bb57588146c0be8c498c84

Fikk roser av min kjære idag, såå koslig og så glad jeg blei! Han er ikke veldig romantisk av seg, så da blei det liksom enda mer stas og overraskende ❤❤ han har hatt fri idag og gitt meg massasje, gått tur sammen med meg og kjøpt thaimat til meg. Føler meg super heldig og glad for å ha en sånn mann!! Og jammen tok han ikke en opprydding ute og kjørte et lass med ting som skulle kastes på fyllinga, relief!! :) :)
Hurra for de fantastiske mennene vi har :) ekstra koselig når han tar seg fri for å være med deg da ^'^
 
Ja vi er heldige tror jeg:) Er ikke alle som har det sånn.. så de fortjener skryt synes jeg :)
Helt enig :)

Men kom til å tenke på noe - dere skal også lære den lille både norsk og fransk, ikke sant? Han dere tenkt noe mer på hvordan dere skal gjøre det?( type den ene snakker bare fransk og den andre bare norsk?)
 
Helt enig :)

Men kom til å tenke på noe - dere skal også lære den lille både norsk og fransk, ikke sant? Han dere tenkt noe mer på hvordan dere skal gjøre det?( type den ene snakker bare fransk og den andre bare norsk?)
Ja det skal vi :) ja planen er at jeg snakker norsk med han og mannen snakker fransk.. må bare prøve å være veldig disiplinerte. Skal dere også lære den lille fransk? Hva er deres plan? :) Vi har også en del franske barnebøker som mannen har i oppgave å lese med han når han blir litt større.. skulle jo ønske vi kunne sende han på fransk privat skole men det koster ekstremt mye og er for langt unna der vi bor.
 
Ja det skal vi :) ja planen er at jeg snakker norsk med han og mannen snakker fransk.. må bare prøve å være veldig disiplinerte. Skal dere også lære den lille fransk? Hva er deres plan? :) Vi har også en del franske barnebøker som mannen har i oppgave å lese med han når han blir litt større.. skulle jo ønske vi kunne sende han på fransk privat skole men det koster ekstremt mye og er for langt unna der vi bor.
Ja, fransk skal inn fra starten, men tror nok jeg kommer til å snakke begge deler med ham egentlig - vet med meg selv at jeg ikke vil klare å snakke bare fransk. Så greit med balanse ;)

Men har en del barnefilmer vi kan setter fransk spor på og barnesanger - bøker er heller ikke dumt ^-^

Ja franske skolen i Oslo er dyr.. men vurderer likevel barnehagen, da den er i samme prisklasse - går også an å få støtte fra franske staten, må forhøre oss litt der.

Er litt langt for vår del og, men vurderer jo å flytte nærmere - kan ikke starte I barnehagen før de er ferdig med bleier helt, så har litt tid ;)
 
Ja, fransk skal inn fra starten, men tror nok jeg kommer til å snakke begge deler med ham egentlig - vet med meg selv at jeg ikke vil klare å snakke bare fransk. Så greit med balanse ;)

Men har en del barnefilmer vi kan setter fransk spor på og barnesanger - bøker er heller ikke dumt ^-^

Ja franske skolen i Oslo er dyr.. men vurderer likevel barnehagen, da den er i samme prisklasse - går også an å få støtte fra franske staten, må forhøre oss litt der.

Er litt langt for vår del og, men vurderer jo å flytte nærmere - kan ikke starte I barnehagen før de er ferdig med bleier helt, så har litt tid ;)
Ja skjønner det. Vet jo ikke hvordan det blir her heller, siden det er samboer som skal snakke fransk med han og ik jeg. Men tenker jo mer jo bedre :)
Bra tips med barnesanger! Og kanskje litt franske tegnefilmer når han blir litt større.

Sikkert kjempe lurt med fransk barnehage om man har muligheten, da får man lært det ordentlig. Vi har ikke den muligheten, har nylig bygd oss hus og er overglade for å komme oss bort fra byen.. så får vi bare gjøre det beste ut av det :)
 
80b66f56ab13a32a981ef71105858d0c

Da var fødebag'n pakka! Håper jeg har huska på alt :D
-Morgenkåpe og tøfler
-joggebukse
-2 singleter
-Toalettsaker
-3 nye truser og 2 ammebh'er
-hentesett i ull til mini
-2 bodyer i str 50
-2 fleece bukser i str 50
-1 strømpebukse i ull
- 3 bomullsluer
- 2 par sokker
-fleece teppe til mini
-smokker
-kosedyr
-foto apparat + lader
-1 pyjamas
- 1 gulpeklut
-bleier
-bind
-ammeinnlegg
-brystvorte krem
- strikkejakke til meg i ull
 
Da var det søndag kveld og merker det er litt godt at denne helga er snart over. Vært fullt hus med unger hele helga, med halloween feiring, sukkerkick og mye styr... koslig er det jo,men nå som man ikke er helt seg selv og noen kilo tyngre så blir alt mye tyngre. Samboer har også vært på jobb innimellom og da ble jo mye på meg. Men men... sånn er det noen ganger. Nå er det 2 rolige uker hvor jeg håper det begynner å skje ting.. har montert isofix basen i den nye bilen, fødebag'n er pakket, lekegrinda montert så nå er alt i grunn klart! Mannen min er også veldig nøye med å ikke ta noen jobb langt unna hjemme tilfelle noe skulle skje og han er veldig snill å be på om dagen. Veldig heldig som har en så snill mann.. tror jeg kommer til å få mye hjelp når mini kommer hvertfall ❤ har hatt et par venninner med babyer her og da har han skifta bleier og gått rundt på de sånn at jeg og venninna mi fikk tid til å skravle :)
 
Iiik.. gjør meg klar til å dra på helsestasjonen for å ta influensavaksinaen :S har ikke lyst for haaater sprøyter.. men tør ikke la vær når jordmor anbefaler det pga babyen også blir beskyttet en stund.. og vil jo ikke at han skal bli syk. Mannen min har 2 barn som går i 3.kl og vet at de fort kan ta med noen baselusker hjem fra skolen.

Så skal jeg kanskje dra å besøke en venninne i Oslo som er 1 uke lengre på vei enn meg :) må se an formen etter den vaksinen bare.. kunne visst føle meg syk samme dag jeg tar den.. men håper ikke det da.

Kjenner det var godt å stå opp å ha hele huset for seg selv.. kunne lage en god frokost og se på tv. Mannen sto opp kl 6 idag og fikk ordna 3 unger klare til skolen, mens jeg fikk sove❤
 
Uke 37 idag! 23 dager igjen til termin ❤ har time hos jordmor idag og håper at alt er bra der.. sist var bt mitt litt høyere enn det har vært.. mn satser på at det holder seg. Våkna idag at mini hikka noe veldig og har merka han gjør det ganske ofte nå. Kjenner det godt nede i bekkenet ja! Er litt spent på om j.m. kan kjenne om han ligger med rompa ut mot magen eller motsatt, for jeg vet han ligger med hodet ned. Men har en følelse av at han nå ligger med rompa ut sånn som han skal gjøre :) synes det er sprøtt å tenke på at om 3 ukers tid så har vi et nytt familie medlem i huset :p klarer ikke helt å forstå det jeg.. men gleder meg jo veldig til å hilse på han nå og vi er så nyskjerrige hvordan han kommer til å se ut siden mannen min er helt svart og jeg hvit haha. Han kan jo bli "alle" slags farger selv om det er størst sjans for at han blir mulatt ;)
 
Lykke il hos jm I dag :) Håper hun kan bekrefte at han ligger med hodet ned - kanskje har det festet seg? :)

Veldig rar tanke, egentlig - om at de små snart er med oss og ikke bare inne I magen, men gleder meg veldig til å se om det jeg tror stemmer, sånn personlighetsmessig - venter et stabeist ;)
 
Lykke il hos jm I dag :) Håper hun kan bekrefte at han ligger med hodet ned - kanskje har det festet seg? :)

Veldig rar tanke, egentlig - om at de små snart er med oss og ikke bare inne I magen, men gleder meg veldig til å se om det jeg tror stemmer, sånn personlighetsmessig - venter et stabeist ;)
Takk for det :) Jeg vet heldigvis han ligger med hode ned, det har han gjort noen uker nå, men lurer på om han ligger med rompa innover eller utover :p
Hehe ja veldig rart å tenke på, et stabeist ja ;) kan bli spennende hihi ;) vi er steinbukker begge to så er vel litt av samme slaget haha.. håper mini blir litt mildere:)
 
Takk for det :) Jeg vet heldigvis han ligger med hode ned, det har han gjort noen uker nå, men lurer på om han ligger med rompa innover eller utover :p
Hehe ja veldig rart å tenke på, et stabeist ja ;) kan bli spennende hihi ;) vi er steinbukker begge to så er vel litt av samme slaget haha.. håper mini blir litt mildere:)
Ah sånn :) må innrømme at jeg ikke har spurt så mye om hvor rumpa ligger - men vet hvor jeg har føttene hans :p

Her er vi både sta og temperamentsfulle, og antar han blir det samme: vil ikke samarbeide når man skal høre på hjertet, ville ikke samarbeide ved ul ;) luring! Men vi gleder oss uansett ;)
 
Ah sånn :) må innrømme at jeg ikke har spurt så mye om hvor rumpa ligger - men vet hvor jeg har føttene hans :p

Her er vi både sta og temperamentsfulle, og antar han blir det samme: vil ikke samarbeide når man skal høre på hjertet, ville ikke samarbeide ved ul ;) luring! Men vi gleder oss uansett ;)
Hehe, nei bare morsomt å vite. Jordmor da at han lå bra ifht fødsel, ryggen på skrå opp på venstre side og hodet godt plantet ned i bekkenet. Han har ikke festet seg enda men hun mente det er rett før ;)

Hehe morsomt med en liten luring da :) ikke lenge til du får møte han ❤
 
Hehe, nei bare morsomt å vite. Jordmor da at han lå bra ifht fødsel, ryggen på skrå opp på venstre side og hodet godt plantet ned i bekkenet. Han har ikke festet seg enda men hun mente det er rett før ;)

Hehe morsomt med en liten luring da :) ikke lenge til du får møte han ❤
Så bra at han ligger bra til! Da er det vel bare å vente til de kommer :)

Og du har helt rett - det et ikke lenge til nå, nei :)
 
Back
Topp