Høy kroppstemperatur

CHG

Betatt av forumet
Jeg føler meg slakk, trøtt og kvalm, som jo er typiske graviditetstegn. Tok likevel tempen, som viste 37,4. Ganske høyt til meg å være, som pleier å ha ca. 36,5. Har lest det er vanlig at gravide har høyere kroppstemperatur.
Andre med ganske forhøyet kroppstemperatur?
 
Ja, jeg ligger på 37,3-37,6. Har gjort det siden eggløsning. Er også 36,5 til vanlig.
 
  • Liker
Reactions: CHG
Ja, høyere temp her :)
 
Jeg tempet før. Min basaltemperatur på morningen før jeg sto opp var da ca 36,1-36,2. Ved eggløsning steg den til rundt 36,4-36,5. Under graviditeten har den ligget på ca 36,8. Så ganske mye høyere enn vanlig :) Tempwn skal holde seg høy hele graviditeten pga hormoner.
 
Jeg har en temperatur på ca 36.8 til vanlig, nå ligger den på 37.5- 37.7, men legen sa at det var helt normalt at temperaturen steg og det var bevis på nok progesteron eller noe sånn og det er jo en bra ting:) men gravide bør ikke ha en temperatur over 38.5
 
  • Liker
Reactions: CHG
Samme her! :)
Eller, jeg vet ikke helt hva normaltemperaturen min er for den svinger fra 36,1 til 37,0, men nå har den stabilisert seg på 37,0.

Skjønner at det bare er å ta dette som et godt tegn! ;)

Er det slik at temperaturen stiger utover i graviditeten eller holder den seg konstant?
 
Samme her! :)
Eller, jeg vet ikke helt hva normaltemperaturen min er for den svinger fra 36,1 til 37,0, men nå har den stabilisert seg på 37,0.

Skjønner at det bare er å ta dette som et godt tegn! ;)

Er det slik at temperaturen stiger utover i graviditeten eller holder den seg konstant?

Tror den skal være litt høyere enn normalt hele graviditeten, men tror ikke den skal stige mye mer enn det den har gjort allerede, men går vel litt opp og ned.
Har fått beskjed om at den ikke skal være over 38.5 for da er det feber og man skal ikke ha mye feber når man er gravid
 
Tror den skal være litt høyere enn normalt hele graviditeten, men tror ikke den skal stige mye mer enn det den har gjort allerede, men går vel litt opp og ned.
Har fått beskjed om at den ikke skal være over 38.5 for da er det feber og man skal ikke ha mye feber når man er gravid

Ok, skjønner. Takk! :)
Ja, det har jeg hørt også. Greit å følge litt ekstra med nå på hva som er "ny normaltemperatur" da.
For da kan man jo oppdage feber tidlig. ;)
 
Jeg har en temperatur på ca 36.8 til vanlig, nå ligger den på 37.5- 37.7, men legen sa at det var helt normalt at temperaturen steg og det var bevis på nok progesteron eller noe sånn og det er jo en bra ting:) men gravide bør ikke ha en temperatur over 38.5
Vet denne tråden er gammel men jeg må vise min. Jeg føler jeg har gått opp i temperatur
 

Vedlegg

  • C9223F5B-32EC-48B9-B812-816E00647E6E.png
    C9223F5B-32EC-48B9-B812-816E00647E6E.png
    53,8 KB · Visninger: 46
Back
Topp