Grad av kvalme og kjønn på barnet

Freya

Elsker forumet
Dette har nok blitt tatt opp mange ganger, men hadde vært moro å høre deres erfaring med kvalme og hvilket kjønn dere har fått før. Ekstra moro med de som har en av hver. :)

Her har jeg to jenter, og har vært moderat kvalm i begge svangerskapene, og ganske like svangerskap generelt.

Nå føler jeg meg mindre kvalm enn jeg var før, så er spent på om det kan bety noe. :P

Var omtrent ikke kvalm forrige gang, var gutt.

Ekstremt kvalm denne gangen, spent på hva det blir!

Husker ikke helt hva som var myten jeg. Var det mindre kvalme og gutt?

Forrige gang var jeg ikke kvalm i det hele tatt. Fikk jente. Nå er jeg veeeeldig kvalm. Kaster ikke opp, men er dårlig hele dagen.

Sist var jeg ikke kvalm... Fikk gutt. Nå er jeg kvalm så og si hele tiden...men er fem år siden sist jeg gikk gravid og har hørt at de fleste svangerskap er ulike :)

Var omtrent ikke kvalm forrige gang, var gutt.

Ekstremt kvalm denne gangen, spent på hva det blir!
Jeg er omvendt!
Ekstremt kvalm sist gang, spydde daglig til uke 19 = gutt

Denne gang(6+5 i dag) er jeg ikke kvalm i det hele tatt,- med unntak av om morgenen til jeg har spist frokost! Så det blir veldig spennende!

Hadde vært kjekt med jente denne gang, og vertfall når det er så annerledes.
Kanskje det er forskjellen på svangerskapene hos personer som kan sammenlignes!?

Husker ikke helt hva som var myten jeg. Var det mindre kvalme og gutt?
Myten er at man produserer mer hcg med jenter og dermed er mer kvalme.

Jeg er omvendt!
Ekstremt kvalm sist gang, spydde daglig til uke 19 = gutt

Denne gang(6+5 i dag) er jeg ikke kvalm i det hele tatt,- med unntak av om morgenen til jeg har spist frokost! Så det blir veldig spennende!

Hadde vært kjekt med jente denne gang, og vertfall når det er så annerledes.
Kanskje det er forskjellen på svangerskapene hos personer som kan sammenlignes!?
Tror vel egentlig ikke at det er noen regel på det, men morsomt å spekulere i uansett :p noen får jo samme kjønn selv om svangerskapene er totalt forskjellig også.

Tror vel egentlig ikke at det er noen regel på det, men morsomt å spekulere i uansett :p noen får jo samme kjønn selv om svangerskapene er totalt forskjellig også.
Ja, kjenner selv at jeg finner mange ulikheter og knytter det opp mot at det kanskje er forskjellig kjønn :P
Må bare legge til at jeg er veldig lykkelig for at det er en spire inni magen uansett kjønn <3

Ja, kjenner selv at jeg finner mange ulikheter og knytter det opp mot at det kanskje er forskjellig kjønn :P
Må bare legge til at jeg er veldig lykkelig for at det er en spire inni magen uansett kjønn <3
Det er nok alle, selv om man kanskje har forhåpninger om et kjønn :)

Det er nok alle, selv om man kanskje har forhåpninger om et kjønn :)
Ja, men kjenner bare at med å lese det svart på hvitt at jeg syns det hadde vært kjekt med en jente, får jeg litt dårlig samvittighet :P så skrev det nok mest for min egen psyke!

• Liker
Reactions: BMC
Ja, men kjenner bare at med å lese det svart på hvitt at jeg syns det hadde vært kjekt med en jente, får jeg litt dårlig samvittighet :P så skrev det nok mest for min egen psyke!
Er liksom litt tabu og ønske seg et kjønn tror jeg.. Selv om jeg ikke tror noen blir skuffa over å få motsatt. Svært få i alle fall.

Er liksom litt tabu og ønske seg et kjønn tror jeg.. Selv om jeg ikke tror noen blir skuffa over å få motsatt. Svært få i alle fall.
Ja, føler at det er det.. Kanskje en blir skuffa over at man trodde/gjettet feil, men er enig i at det nok ikke er mange som blir skuffa over kjønn :)
Har hørt om de som får nr 3 og 4 - og fremdeles kun har et kjønn. Da skjønner jeg godt at de kan være litt skuffet!

Veldig kvalm lenge sist og det ble gutt :-)

Jeg har en jente og en gutt fra før, var like kvalm under graviditeter. Forskjellen var at når jeg gikk gravid med gutten hadde jeg masse kviser mens jeg hadde perfekt hud mens jeg gikk med jenten!

Back
Topp