Hvilke utstyr til babyen er ett must?

Must og must... Men mange ting jeg har satt pris på som har gjort hverdagen enklere. :)

Indisk hengevugge
Sånn babystol til tripp trappen
Vippestol
Babynest

Er for å ha så lite spesialutstyr som mulig, så vil nok avvente mange kjøp til føler på om det er et behov der eller ikke.

Vi begynner nok med seng (gjerne bedside crib), vogn, bilsete, utstyr til stelleplass, div klær og en dagseng av noe slag. Og muligens en bæresele. Så lite kremer og oljer som mulig, men selvfølgelig er vel noe nødvendig.

Så kan vi ta vippestol, tripp trapp, lekestativ og alt dill dall etterhvert :)

Ein god bæresele/bæresjal står høgt på listo mi :-) så må eg ha ei seng te mini, siden soverom og stove er vegg i vegg vurdere eg å ikkje ha noko dagseng i stova då eg bare kan la døra stå åpen :-) babynest, bilstol, stellematte, vogn og sånne ting er allerede i familien som eg overtar når den tid kjeme men der er det bare 2 ting som er ett must ;-)

Jeg vil ha et babynest og et bæresjal/manduca, foruten vogn, seng osv så føler jeg det er de to tingene jeg må ha :)

Fra sist så vet jeg at vippestol og babycall også var veldig godt å ha. Men det er ting vi kan kjøpe etter baby er kommet i hus.

Er vel egentlig veldig lite som er et must, men veldig mye som er kjekt å ha :) jeg var veldig glad i babynestet forrige gang. Føltes mye tryggere å samsove når han lå oppi det, også var det kjekt at han kunne sovne "hvor som helst" også kunne man bare løfte med seg hele nestet med han oppi når vi skulle legge oss for kvelden. Han brukte det til han var 6 mnd, da hadde han vokst ut av det for lengst :p

Ikke så fan av babynestet faktisk. Lille la seg hele tiden med ansiktet helt inni kanten, og som nervøs førstegangsmor skapte det mye hodebry hehe.

Men newbornsetet til tripptrappen var gull! Spesielt siden jeg hadde en utålmodig unge som aldri sov :p var så greit å bare sette henne oppi den når jeg laget mat osv :)

Babycall med kamera er også digg siden hun sover i en annen etasje enn oss.

Også at ryggen i bagdelen på vognen kunne løftes opp!

Hvilke vogner er det som kan det? Det kan jeg faktisk huske at var praktisk fra mine dager som trillepike ;)
Vi kan det i vår simo kombi i alle fall, men vet andre som ikke har hatt det i simo, så tror det kanskje varierer.

Av det jeg syns var mest praktisk med storebror var vel:
Det viktigste/selvsagte:
Barnevogn
Bilsete
Sprinkelseng
Stellebord

Så det praktiske:
Näsfrida snørrsuger
Babycall
Melkeoppsamlere fra avent
Babygym
Puslematte til liggeunderlag
Vippestol
Bæresjal (hadde babybjørn bæresele, og var ikke fornøyd i det hele tatt noen av oss før vi prøvde sjal)
Ammepute
Sterilisator (man blir lei av å koke smokker og flasker :p )

Ja, jeg glemte jo det viktigste! Det jeg ikke klarer meg uten. :D
Bæresjal evt bæresele. Anbefaler heller ikke babybjørn, men en god ergonometrisk en hvor barnet har froskestilling på beina.

Back
Topp