Influensavaksine???

Begynner å være glad for at jeg har tatt vaksinen. Har ikke lyst til å risikere å ha influensa under eller rett etter fødsel.

Ok :) Legen som tok vaksina snakka om tamiflu, men han måtte høre med en annen lege om det stemte at gravide var i risikogruppen så han burde vell strengt tatt oppdatere seg litt.
He he, ja da burde han oppdatere seg litt ;) Han burde jo vite at Tamiflu var det som staten hamstret under pandemien og som folk fikk gratis til slutt hvis man fikk symptomer på svineinfluensa den gang. Alle legekontor har fått informasjonsmateriell ang vaksinen, bl.a en egen plakat som gjelder gravide og hvorfor det blir anbefalt. Det kommer hvert år det :)
 
I 2010 måtte jeg overbevise legekontoret mitt om at jeg kunne ta vaksinen. Legen sa ja da altså, men de i luka trodde ikke gravide kunne ha den, de hadde hengt opp liste over risikogrupper som var gammel, og ristet på hodet over at jeg hadde med med utskrift "fra en eller annen nettside" (folkehelseinstituttet, hadde de ikke hørt om det ;-) )

Nåværende legekontor har plakatene på vegger og dører. Jm har den inn gravide på sin dør, men helt overbevist om innholdet var hun visst ikke. "joda, gravide i tredje trimester anbefales jo sånnsett det, så du kan jo ta den.... " Ehh, ja, og andre trimester også. Og med grunn. Faktisk. Hun overtaler nok ikke noen til å ta den...
 
I 2010 måtte jeg overbevise legekontoret mitt om at jeg kunne ta vaksinen. Legen sa ja da altså, men de i luka trodde ikke gravide kunne ha den, de hadde hengt opp liste over risikogrupper som var gammel, og ristet på hodet over at jeg hadde med med utskrift "fra en eller annen nettside" (folkehelseinstituttet, hadde de ikke hørt om det ;-) )

Nåværende legekontor har plakatene på vegger og dører. Jm har den inn gravide på sin dør, men helt overbevist om innholdet var hun visst ikke. "joda, gravide i tredje trimester anbefales jo sånnsett det, så du kan jo ta den.... " Ehh, ja, og andre trimester også. Og med grunn. Faktisk. Hun overtaler nok ikke noen til å ta den...
Rister på hodet over helsepersonell som ikke klarer å følge med og oppdatere seg :eek:
 
Da var vaksina tatt!! :D
 
Hadde jeg ikke ønsket vaksinen selv så hadde legen min glemt å anbefale den for meg. Hun takket nærmest for at jeg var obs på sånt selv, for hun mente absolutt at vi gravide burde følge anbefalingene med å ta vaksinen.

Nå har jeg aldri hatt influensa, men du skal banne på at jeg hadde fått den nå som jeg er gravid :p

Selv ble jeg rød og øm der de stakk meg i 4-5 dager.
 
Helt normalt å bli litt rød og øm på stikkstedet, jeg var øm første døgnet men så ga det seg.
 
Jeg hadde influensa ifjor og har aldri følt meg så dårlig. Hadde nesten 41 i feber, og var sengeliggende i en uke. Tanken på å få influensa med en nyfødt og en fireåring gjorde at jeg til slutt bestemte meg for å vaksinere meg. Har fortsatt ikke fått noen bivirkninger :)
 
Back
Topp