1t. fysisk aktivitet hver dag.

Syn=)

22/10-13<3
Oktobermirakler 2013
VIP
Novemberlykke 2015
Bør dette innføres i skolen?
Er det for lite med det som er i dag?
 
Hvor mye og ofte står det gym på timeplanen:)?
 
Hos oss har de ganske mye. Til nå har de hatt tre timer gym og en time fysisk aktivitet i uka. I tillegg blir det lagt til rette for aktiviteter i friminuttene hver dag, og gymsal på sfo to ganger i uka.
 
De har gym en dag i uka, men jeg vet ikke hvor lang timen er.

Og så har de uteskole en dag i uka hvor de går på tur.
 
I førsteklasse hos oss (jeg er læreren :p ) har de MINST 30 min gym hver dag! Vi har 30min-økter i alle fag..
 
Siden fysisk altivitet er bevist å fremme læring i andre fag burde det vært fysisk aktivitet på skolen hver dag. Kanskje ikke i form av gym/svømming, men aktivisering i friminutt. Utflukter og evt fysiske oppgaver i vanlige timer. De som kan bør gå/sykle til skolen. Og så bør ikke barna være i ro inne resten av dagen - ut å vær aktiv:)
 
Så ja til 1t. fysisk aktivitet hver dag?
 
De har to timer gym i uken i tillegg til en hel times pause midt på dagen hver dag der de alltid enten spiller fotball, leker sisten eller annen aktivitet. Det er også aktivitetsledere i skolegården som kan sette i gang aktiviteter dersom de ser det skjer lite. Overhodet ikke bekymret for at de får for lite aktivitet på min gutts skole i hvert fall :).
 
  • Liker
Reactions: Io
Ja, det burde det.. Minst?
 
Ja,det hadde vært supert!
Mine går ikke på skolen ennå, men håper virkelig det blir slik da :)
 
Jeg syns det er for lite gym på min skole, kun 1 time i uka. På mellomtrinnet har de vel 1 time fysisk aktivitet i tillegg. De har langt friminutt hvor de fleste er veldig aktiv, men de som trenger aktivitet, de er gjerne ikke det i friminuttene heller....