Har dere tenkt på hvilken vogn dere vil ha?

Er ikke det tungvint med mye grus eller snø?

Fødte i april forrige gang, var null problem da. Og hadde i tillegg Brio Happy og relativt små hjul foran. Labbet til byen, mange kilometer. Men, siden vi får i februar nå kjøper vi en Stokke Trailz vogn, med store svingbare hjul med pigger, som er beregnet for alle årstider og underlag. Må nesten bare se selv ut i fra hvor du bor og terreng :)
 
De som skal ha Emmaljunga.. Jeg ville gått for roterende hjul.
Lånte en vogn til storesøster for en tid tilbake, HELT håpløs å trille!

Sverger til bugaboo :)
 
De som skal ha Emmaljunga.. Jeg ville gått for roterende hjul.
Lånte en vogn til storesøster for en tid tilbake, HELT håpløs å trille!

Sverger til bugaboo :)

Har brukt emmaljungaen i 2,5 år med minste, og 3 år med mellomste, null stress. Med så mye brostein og ujevnt terreng som det er her, er det must med låste hjul.
Den lille tiden jeg var på senterene, var ikke verdt å kjøpe ny vogn for :p
 
De som skal ha Emmaljunga.. Jeg ville gått for roterende hjul.
Lånte en vogn til storesøster for en tid tilbake, HELT håpløs å trille!

Sverger til bugaboo :)
Har Emmaljunga med faste hjul. Fungerer helt fint og mye bedre på grusvei og i dyp snø. Men det er nok etter smak og behag :)
 
De aller fleste svingbare forhjul kan låses slik at det blir lettere på grus, snø osv. Størrelsen på hjulene vil jo selvfølgelig også ha noe å si for komforten.
På Britax sine vogner kan man bytte ut de svingbare forhjulene med faste, store dekk. Vurderer Britax Go Next bl.a av den grunnen, da kan jeg bytte hjul på vinteren om de svingbare blir for små i snøen.
 
De aller fleste svingbare forhjul kan låses slik at det blir lettere på grus, snø osv. Størrelsen på hjulene vil jo selvfølgelig også ha noe å si for komforten.
På Britax sine vogner kan man bytte ut de svingbare forhjulene med faste, store dekk. Vurderer Britax Go Next bl.a av den grunnen, da kan jeg bytte hjul på vinteren om de svingbare blir for små i snøen.
Ja, sant. Men på trilla vår funker det dårlig synes jeg.
 
Jeg var å kikka på vogn her om dagen, tror jeg har bestemt meg for fire hjul og emmaljunga. Men står mellom city cross og super nitro. Noen med erfaring?

Virker veldig kjekt med super nitro, to svingbare hjul foran som kan låses, og lik størrelse på alle fire hjulene. Hun på butikken sa at det fungerte helt fint med svingbare låste hjul på grusvei og evt vinterføre, noen som har erfaring?

Også anbefalte hun på butikken meg viking bag, lettere enn den vanlige bagen, bittelitt mindre innvendig, men mye nettere og lettere utvendig. Håndtak i kalesjen slik at man kan bære den med ei hånd, og ha ei hånd fri. Men hvor mye bærer man på bagen egentlig? Bor i enebolig.

Vanskelig dette...
 
Jeg var å kikka på vogn her om dagen, tror jeg har bestemt meg for fire hjul og emmaljunga. Men står mellom city cross og super nitro. Noen med erfaring?

Virker veldig kjekt med super nitro, to svingbare hjul foran som kan låses, og lik størrelse på alle fire hjulene. Hun på butikken sa at det fungerte helt fint med svingbare låste hjul på grusvei og evt vinterføre, noen som har erfaring?

Også anbefalte hun på butikken meg viking bag, lettere enn den vanlige bagen, bittelitt mindre innvendig, men mye nettere og lettere utvendig. Håndtak i kalesjen slik at man kan bære den med ei hånd, og ha ei hånd fri. Men hvor mye bærer man på bagen egentlig? Bor i enebolig.

Vanskelig dette...

Like store hjul er veldig greit, sålenge de er låste blir det akkurat samme som vanlige :)
Jeg har bare bodd i vanlig enebolig med alle mann, og bærte aldri bagen. Vognen sto i gangen eller stua.
Og for meg var innvendig størrelse viktigst.
 
Like store hjul er veldig greit, sålenge de er låste blir det akkurat samme som vanlige :)
Jeg har bare bodd i vanlig enebolig med alle mann, og bærte aldri bagen. Vognen sto i gangen eller stua.
Og for meg var innvendig størrelse viktigst.
Er det jeg også tenker, kjører vel vogna inn i gangen hvis vogna ikke brukes. Hvis ungen sover så lar jeg vel vogna stå ute frem til hun våkner :)
 
Vi har endelig bestemt oss for vogn i dag! Blir Britax go next :) Den oppfyller stort sett alle krav, bortsett fra at jeg syns forhjulene er litt små, men kjøper med country-hjulene så kan jeg bytte om vinteren eller på terreng :)
Så nå skal det følges med på tilbud overalt! Kommer ny utgave i 2016, så håper på salg fremover :)
 
Back
Topp