Planer for dagen?

Stressa som fy på jobb alene i dag, var hjemme 10 min før vi kjørte til svigers for potetpelling med flere fra familien. Nå skal vi straks spise middag her før vi reiser hjem og legger ungene. Heldigvis 10 min å kjøre bare :p

Blei sliten bare av å lesa innlegget ditt eg :p Hatten av for deg, eg e imponert :)
 
Hatt første arbeidsdag etter høstferien og kroppen roper at den trives bedre hjemme :p Haltet meg ut av jobben i dag... Sambo som egentlig jobber kveldsskift denne uken er sykemeldt ut fredag pga et lite inngrep i foten... Så da forsvant all alenetiden min på kveldene denne uken :p Ettermiddagene går i ett med henting i bhg, handling, matlaging, middag og legging. Når barne-tv står på er der fysisk umulig for meg å holde meg våken så da er det sovetid... Nå er barnet lagt, mannen koser seg i kjellerstuen og jeg sitter (les: ligger) i sofaen og vurderer om jeg har nok energi til å strikke ferdig drakten til baby <3
 
I dag har vi ryddet i klærne til barna, det er så deilig når det er gjort :) Så har jeg vært på outletbå handlet mye klær for billig penge :)
 
Blei sliten bare av å lesa innlegget ditt eg :p Hatten av for deg, eg e imponert :)
Må man så må man, er absolutt ikke ideelt å være alene på jobb når du jobber på legekontor, men jeg er det hver mandag. Har sagt ifra at det må endre seg når jeg er tilbake fra permisjon. Frem til jul håpe jeg at jeg klarer å få en til å stille opp ekstra noen mandager. Nå er ungene i seng og jeg har plana ut på sofaen med Pretty Woman fra i går :D
 
Alene om å ta telefonene, ta blodprøvene, analysere urinprøvene og få alt til å gå opp? Det virker bra kaotisk ja! (JEg antar du ikke var helt dønn alene, noen leger var der vel. De gjør jo helt andre ting, men du må jo i det minste ikke være lege også ;) )

Dagen min ble omtrent som planlagt den. Fint det.

I morgen skal vi i fireårsdag.

Hyggelig å se at så mange deltok i denne i dag, er et mindre "skummelt" enn å sklrive om planer fo dagen i skravletråden?
 
Alene om å ta telefonene, ta blodprøvene, analysere urinprøvene og få alt til å gå opp? Det virker bra kaotisk ja! (JEg antar du ikke var helt dønn alene, noen leger var der vel. De gjør jo helt andre ting, men du må jo i det minste ikke være lege også ;) )

Dagen min ble omtrent som planlagt den. Fint det.

I morgen skal vi i fireårsdag.

Hyggelig å se at så mange deltok i denne i dag, er et mindre "skummelt" enn å sklrive om planer fo dagen i skravletråden?
Jepp, alene om alt som skal gjøres foruten å være lege, dvs blodprøver (mye som skal analyseres lokalt også fordi vi er langt unna laben på sykehuset), urinprøver, avføring, EKG, skiftestue med diverse kirurgi, fjerne sting, sårskift osv, alt praktisk som inn og utgående post, telefoner, medisinbestillinger, skrive ut skjemaer osv... ;) Er veldig heftig og slitsomt, spesielt når ene legen på jobb er typen som ikke gjør det han skal hvis ikke jeg maser, må passe på at han skriver under på diverse, signerer resepter osv. Da har jeg mest lyst til å la alle hormonene pøses ut! Heldigvis er vi to på jobb resten av ukedagene så da roer det seg litt. Nå er det ekstra kjør med mange influensavaksiner hver dag også og ekstra jobb med registrering i Sysvak etterpå. Puh... Bare 79 dager igjen til juleferie og permisjon :D:p
 
Ååå, Pretty Woman syns eg hørtes vel fortjent ut nå, Attpåklatt :D Kos deg!

Likte nedtellingå de te permisjon/ferie, då blei det liksom ennå kortare tid :p Tror eg henge meg på den :D
 
Så kjipt me opptakaren, håpe svigerfar får ut fingen snart ;)

Hu har gjort ein veldig god profil så longt, blir spennannes å følge na då :)
Ja håper det. Men låner tven dems innimellom. Hehe. Så får se når de blir lei oss. Har ikke store behovet for at vi skal ha tv men er så kjedelig når hu er med.
 
Jepp, alene om alt som skal gjøres foruten å være lege, dvs blodprøver (mye som skal analyseres lokalt også fordi vi er langt unna laben på sykehuset), urinprøver, avføring, EKG, skiftestue med diverse kirurgi, fjerne sting, sårskift osv, alt praktisk som inn og utgående post, telefoner, medisinbestillinger, skrive ut skjemaer osv... ;) Er veldig heftig og slitsomt, spesielt når ene legen på jobb er typen som ikke gjør det han skal hvis ikke jeg maser, må passe på at han skriver under på diverse, signerer resepter osv. Da har jeg mest lyst til å la alle hormonene pøses ut! Heldigvis er vi to på jobb resten av ukedagene så da roer det seg litt. Nå er det ekstra kjør med mange influensavaksiner hver dag også og ekstra jobb med registrering i Sysvak etterpå. Puh... Bare 79 dager igjen til juleferie og permisjon :D:p

Puhh.... sliten av å lese.

Signerer dere resepter enda også, altså? E-resept er finfint!!!!

Influensavaksine ja, det er vel en del ekstra med det også. Her arrangerer de en felles vaksinedag så kan man bare komme og sette seg i kø og ta den. Tipper det er en stressa dag. Men det virker som om de alltid er to, tidvis tror jeg de er tre på legekontoret vårt. Helsesekretærer eller hva de heter altså, kontordamene. Det er jo... vel... 4-5 leger eller noe sånn? Kommunelegekontor og daglegevakt (8-15, man-fre., ellers har vi interkommunalt på sykehuset i nabokommunen) for kommunen, så jeg tipper det er nok å henge fingrene i.
 
Fikk ryddet litt, skal ikke så mye til, og så fikk vi diskutert romløsningen på soverommet... vi mangler skapplass, spesiellt til å henge klær på. Også må de bli plass til en barneseng etterhvert så det må planlegges!
 
Ååå, Pretty Woman syns eg hørtes vel fortjent ut nå, Attpåklatt :D Kos deg!

Likte nedtellingå de te permisjon/ferie, då blei det liksom ennå kortare tid :p Tror eg henge meg på den :D

Ja, nedtelling til perm/ferie må jeg fikse, kjenner jeg. Jeg pleier ha en sånn de siste mnd før jul. På pulten min på jobb har jeg liggende kalender, skrevet ut fra outlook med avtaler og møter etc, men de fleste føres på for hånd, for de kommer jo i ettertid. Reelt er det ikke så mange av dem heller, nå for tiden mest legetimer og jm og denslags.

Men i alle fall, der pleier jeg ha tre nedtellinger. Antall dager til 1.12, jeg elsker nemlig desember!!
Antall dager til jul
Og antall arbeidsdager til juleferien :)

Det må jeg sannelig få på plass i år også, kjenner jeg :)
 
Puhh.... sliten av å lese.

Signerer dere resepter enda også, altså? E-resept er finfint!!!!

Influensavaksine ja, det er vel en del ekstra med det også. Her arrangerer de en felles vaksinedag så kan man bare komme og sette seg i kø og ta den. Tipper det er en stressa dag. Men det virker som om de alltid er to, tidvis tror jeg de er tre på legekontoret vårt. Helsesekretærer eller hva de heter altså, kontordamene. Det er jo... vel... 4-5 leger eller noe sånn? Kommunelegekontor og daglegevakt (8-15, man-fre., ellers har vi interkommunalt på sykehuset i nabokommunen) for kommunen, så jeg tipper det er nok å henge fingrene i.
E-resepten må også signeres... Elektronisk signering! Vi har 400 vaksiner ++ som skal settes de neste ukene. Vi har fire leger men to på jobb samtidig (de andres pasienter ringer jo selvfølgelig allikevel for ø-hjelp, resepter, kommer innom for blodprøver osv). Vi er legevakt 8-16 før den interkommunalt tar over, bor midt i et av Norges mest populære hyttefjellområder og får mange ekstra pasienter pga det. Vi er som regel to helsesekretærer på jobb, bare mandagene jeg er alene og ved sykdom. Er en hektisk jobb, men veldig spennende og variert. Har jobbet på andre kontor tidligere som lå mer sentralt, vi gjør mye mer enn mange andre kontorer når det kommer til akutte ting. Ambulansen kommer ofte til oss for vurdering og å begynne behandling først før sykehus, i byene går de oftere rett til sykehus.

I morgen kommer legemiddelkonsulent med lunsj , det er alltid stas ;) Helt ok å slippe niste en gang innimellom.
 
Ååå, Pretty Woman syns eg hørtes vel fortjent ut nå, Attpåklatt :D Kos deg!

Likte nedtellingå de te permisjon/ferie, då blei det liksom ennå kortare tid :p Tror eg henge meg på den :D
Takk, fant meg tilogmed en neve potetgull og en kule is :p Skikkelig skeie ut i kveld!

He he, ja jeg har nedtellingsapp til lille julaften (ferie og perm), 28 uker og termin :D elsker nedtellinger!
 
Back
Topp