Tannpuss

spirelitens

Februar 2014's Miss Kokk <3
Tilgangsansvarlig
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Marslykke 2016
"Pusser" de tennene selv eller gjør dere det for dem?

Vi pusser først. Så får de pusse etter på.

Samme her, vi pusser først og så får hun "pusse" litt etterpå. Det er ikke så lett gitt, biter og suger på tannbørsten og kniper igjen. Ender nesten alltid med at jeg blir sur. :oops: Man skal visst pusse for barna til de er ca. 9 år. :eek:

Han pusser litt selv uten tannkrem, så pusser jeg over etterpå med tannkrem.

Jobber fortsatt med pussingen her.. Nå har hun sluttet å hylgrine og kaste seg rundt, men i stedet begynt å knipe igjen munnen og vri vekk hodet.. Sukk.

Har lest at voksne skal pusse tennene til barna frem til 10 år. Helst 2 minutter 2 ganger daglig.

Fortsetter vi i dette tempoet her så klarer vi kanskje ett minutt en gang daglig når hun runder 4 år! :D

Jeg pusser først og så får hun pusse litt. Men er begrenset hvor bra den pussingen blir. Hun biter I tannbørsten og kniper igjen, får såvidt vært innom hver tann.

Bytter på, krig om ikke han får starte

• Liker
Reactions: BMC
Her pusser jeg eller faren.

Vi pusser først å så lar vi ho gjør det :)

Her pusser vi først, vil han ikke så må han. Etterpå får han tannkosten og "pusse" selv og sutte på den:)

Om kvelden pusser vi, morgen pusser hun selv.

De pusser selv på morgenen, vi pusser på kvelden.

Pusser først så får hun pusse etterpå. Er en evig kamp hver gang, MEN det har blitt litt bedre etter vi begynte å gi fluortablett, da har hun en liten motivasjon:p

Jobber fortsatt med pussingen her.. Nå har hun sluttet å hylgrine og kaste seg rundt, men i stedet begynt å knipe igjen munnen og vri vekk hodet.. Sukk.

Har lest at voksne skal pusse tennene til barna frem til 10 år. Helst 2 minutter 2 ganger daglig.

Fortsetter vi i dette tempoet her så klarer vi kanskje ett minutt en gang daglig når hun runder 4 år! :D
Ang tid så kommer det litt an på antall tenner tenker jeg. Mye mer å pusse på syvåringen enn ettåringen.
Det gir seg nok lenge før 4 år:)

Vi pusser først også pusser han etterpå. Og noen ganger omvendt.. Han liker tannkremen litt for godt;)

Vi bytter på. Sta som hun er skal hun jo helst pusse selv, men vi assisterer henne innimellom (med lett tvang) :P

Her er det seriøst umulig å pusse tennene hennes :( hun nekter totalt! Vet ikke hva jeg skal gjøre egentlig... Tvinge henne eller ikke...

Her er det seriøst umulig å pusse tennene hennes :( hun nekter totalt! Vet ikke hva jeg skal gjøre egentlig... Tvinge henne eller ikke...
Her lokker vi og gjør det mest mulig lystbetont, men begge har hatt perioder der de har nektet plent. M har vært sånn ved tannfrembrudd og jeg skjønner det gjør vondt så da blir det et par dager med selvpussing så får hun hvertfall tannkrem i munnen. O hadde en lengre periode med nekting og da tvang jeg han. Var veldig fort over for han hylte så da gapte han så da var det lett å komme til. Tåler 30 sekunder med hyling, bedre det enn tanneråte!!

Her lokker vi og gjør det mest mulig lystbetont, men begge har hatt perioder der de har nektet plent. M har vært sånn ved tannfrembrudd og jeg skjønner det gjør vondt så da blir det et par dager med selvpussing så får hun hvertfall tannkrem i munnen. O hadde en lengre periode med nekting og da tvang jeg han. Var veldig fort over for han hylte så da gapte han så da var det lett å komme til. Tåler 30 sekunder med hyling, bedre det enn tanneråte!!
Ja det tenker jeg også :-/ nå har hun også såpass mange tenner at jeg føler det er viktigere med en god tannpuss også. Uff :( alt er en utfordring allerede... Så det blir jo spennende.

Back
Topp