Irriterende feil folk sier...

Når folk skal på "hytten".. Det er ikke noe som heter hytten... sikkert mye anna også som jeg ikke kommer på :p

Jeg sier feil med kj-lyder, sier dem på skj-måten :( Jeg er fullstendig klar over det, men klarer virkelig ikke å si det på riktig måte! Det plager meg såpass mye at jeg ikke tør å si ordene blant alle slags folk. Kan si slike ord foran familien og typen. Men typen spesielt, og noen venninner, mobber meg for det. Får vondt inni meg for hver gang jeg må si kino, kjøttkaker, kylling, kjole osv... Så typisk at typen sitt navn begynner med kj :( Skulle virkelig ønske jeg klarte å si det på riktig måte!

Og folk som sier prosjektor. Det er uten s og heter projektor.

Advokado... Står du ved grønnsaksdisken i tre minutter, så er det garantert noen som sier det.

Selv prøver jeg å venne meg av med å si krus-kakli når jeg skal uttale kruskakli. Like flaut hver gang jeg spør etter det i butikken. Hjalp ikke da jeg spurte om de hadde geriljamel heller. :p

Har ikke blitt mobbet for det. Kanskje det passer inn i dialekta her. Eller folk ikke bryr seg/har lagt merke til det :-P hehe

Haha heldig :P venninna mi spør meg av og til om e snart tar på meg pysjen for å gå inn i dysjen og skriver med tysjen :P e ler bare når ho sier det da :P

Back
Topp