Irriterende feil folk sier...

Takk! Samboeren min sier det, og mener det er helt greit "for man forstår jo hva han mener og det er dialekt"
Feil er feil!
Det er ikke dialekt nei, det er grammatisk feil! Haha! :P folk sier det jo i alle dialekter, men er ikke riktig for det. :p
Min kjære pleide å si feil med "skj" og "kj" lyder. Irriterte meg grønn, så fikk heldigvis vent han av det! :P

Hater når folk sier skj istedenfor kj, hører på nrk mp3 i bilen og på morgenen er det ei dame som bruker skj, irriterende!!!! :p

Haha, her var det mye jeg er enig i! Da jeg bodde I Bergen hadde jeg store problemer med å høre på barn og voksne som sa mast I stedet for mistet. Mast er noe annet. Kan legge til at jeg misliker at Samsungen min ikke kan regelen for sammensatte ord.

Hva er det mest irriterende du hører folk si?
Her irriterer jeg meg grønn over at gubben sier "ribbEbein" og ikke ribbein f.eks :p
Og foreløpELig...
*flirergodt* :D
Haha!! Hadde klikket om han hjemme sa det :p

Folk som tar feil kjønn på ord. Og det er det mye av, spesielt en jente. Det heter da ei jente! Og ikke noe vott for folk å skylde på dialekt her. Bor på Østlandet ca 45 min fra Oslo så her prater man bokmål med en liten tvist. Jeg sa legimitasjon og mannen retter på meg, men morsomt var når jeg endelig sa riktig og skulle ta teoriprøven. Har du legimitasjon så hu i skranken. Jeg knakk nesten i latter siden jeg akkurat hadde lært med å si riktig.

Back
Topp