Gravid for første gang <3

Drømmespire

Elsker forumet
Himmelbarn
Septemberlykke 2016
Jeg starter med å lime inn innlegget jeg hadde i dagboka mi i prøveforum:

Da er det nok tid for å komme seg ut herifra, selv om det blir rart og jeg ikke har vent meg helt til tanken enda. Kommer nok fortsatt til å komme innom av og til nå helt i starten, har jo vært her siden april :) Kommer faktisk til å savne dette forumet litt, blir så uvant å flytte inn på terminforum for juni :p Siden vi startet å prøve i påskeferien har jeg vært både bekymra for at dette ikke skal gå i det hele tatt eller ta lang tid, og optimistisk i dpoland. Siden sambo reiste på sjøen en dag tidligere og vi fikk lagt inn aksjer 2 dager før el var jeg redd vi ikke fikk prøvd nok, og hadde ikke så store forhåpninger. Men det var visst akkurat det som skulle til :D Jeg er evig takknemlig og ydmyk for at det ikke tok mer enn 4 pp og et halvt år å bli gravid! :) Det er jo ikke lang tid i det hele tatt!! Nå vet jeg at jeg faktisk kan bli gravid og det er helt fantastisk :D Måtte spiren klore seg fast og bli :)

Sambo er helt i ekstase og jeg er likeså, selv om jeg fortsatt innbiller meg at tante rød kommer på besøk i morgen :pMen jeg kan se en svak stigning på bt og testa positivt på cb digital i dag, 12 dpo, så da må det være en god utvikling :D Jeg legger ut bilde av bt og cb digital med ukeindikator for i dag, i tilfelle noen lurte på hvor sterk strek som må til på bt for at det skal slå ut på digital ;) Med forbehold om elendig bildekvalitet, noe som gjør streken mer synlig i virkeligheten :p
 
Symptomer for dagen: Svake murringer i magen, tisser litt oftere (ikke om natta enda). Men hvor blir det av de ømme puppene? Syns det virker som alle har det så jeg føler nesten at det er et dårlig tegn å ikke ha det :p Har ellers stikking i underlivet av og til. Jeg legger ut bilde av dagens bt, 15 dpo, og positiv digital fra 12 dpo (bare fordi det er så gøy å teste og legge ut bilder av de ;))
 

Vedlegg

  • unnamed.jpg
    unnamed.jpg
    5,7 KB · Visninger: 39
  • 12007138_10153471013226273_133395673_n.jpg
    12007138_10153471013226273_133395673_n.jpg
    23,3 KB · Visninger: 39
Last edited:
tror det er veldig forskjellig fra person til person med de ømme puppene! mine er ikke ømme, de er dritvonde :p spesielt den ene :( men tror kanskje det er fordi jeg ligger mest på den om nettene? skal spørre legen tenkte jeg..
 
Jeg har heller ikke ømme pupper, i det hele tatt. Fikk ikke det før uke 5-6 med forrige så det kommer nok;-)
 
Jeg hadde ingen symptomer. Ikke søstera mi heller (i begge svangerskap)
 
tror det er veldig forskjellig fra person til person med de ømme puppene! mine er ikke ømme, de er dritvonde :p spesielt den ene :( men tror kanskje det er fordi jeg ligger mest på den om nettene? skal spørre legen tenkte jeg..

Kanskje ikke så gøy med mye smerte heller! Legen har nok et godt svar på det. Ja det varierer nok, og noen får det vel tidligere enn andre :p
 
Jeg hadde ingen symptomer. Ikke søstera mi heller (i begge svangerskap)

Man bør vel si seg heldig om man slipper så mye symptomer da, siden det også er normalt :) Andre får det jo mye verre.
 
ja er nok veldig ulikt! akkurat nå sier jeg ja takk til alle symptomer jeg kan få :) hehe!

Hehe, jeg sier ja takk til de mildeste symptomene, men kvalme og sånn kan jeg godt slippe :p
 
Hehe, jeg sier ja takk til de mildeste symptomene, men kvalme og sånn kan jeg godt slippe :p

ja, jeg ønsker ikke ekstrem kvalme velkommen akkurat ;) hehe! men litt kvalme skal jeg tåle, søsteren min hadde ekstremt svangerskapskvalme med alle 3, så jeg skal ikke klage!
 
Jeg har i flere dager nå hatt sterke streker, men er ikke fornøyd før de blir like sterke som kontrollstreken på bt. Jeg syns ikke de stiger noe særlig selv om de er sterke. Derfor sitter jeg her og googler graviditetstester og stigning. Jeg fant en oversikt på mange sider med bilde av stigning på testene, følte det roa meg ned litt :) http://forum.snartgravid.com/showthread.php?t=5769&page=25
 
Jeg ser jo også at det bare er å gå inn på galleri av testebilder på tidligere terminklubber :)
 
Her ser det nesten ut til å gå nedover, så gled deg over at de blir sterkere :)

De har vært like sterke de siste dagene, så tenkte at de bør bli enda sterkere snart :)

Ånei, det høres ikke bra ut, håper det bare er noe med testen din eller noe, eller at det bare virker sånn..
 
I dag har jeg vært litt bekymret, og brukte pausa på jobb til å google blodklumper.. Jeg fikk nemlig en bitteliten slimaktig blodklump da jeg tørka meg i dag. Det var kjempelite, og jeg har verken smerter eller mer blod. Har spottet av og til frem til nå da. Er ikke sikkert det betyr noe, men jeg har tenkt på det i hele dag. Tom for tester også, men skal kjøre til butikken senere i kveld og få kjøpt en ny test for å sjekke stigningen. Kan ikke vente!!
 
Etter å ha bekymra meg i noen dager over at teststreken har vært samme styrke i mange dager (de 2 siste dagene med rfsu riktignok) fikk jeg endelig like sterk som kontrollstreken på bt i dag :D Dermed er det økning :) Streken begynte også å komme mens jeg duppa testen i urinen, det var litt morsomt å se :) Var innom legen i dag tidlig fordi jeg var så bekymra og tok en test. Dama på legekontoret sa jeg ikke måtte bry meg om de strekene.
 
5+4 i dag og tok en ny cb digital i dag (forrige gang var 12 dpo), den viste 3+ :D Jeg tok en bt også for gøy og streken ble sterkere enn kontrollstreken :) I går stakk det en del i brystene mine og ellers verker det i ryggen om jeg har stått for mye eller vært mye i aktivitet.
 
I går fant jeg ut at jeg kommer til å gjøre noen endringer. Jeg kommer til å være mindre her på babyverden fremover. Men først og fremst vil jeg si at det har vært veldig godt å henge her inne og fått prate med andre i samme situasjon :) Da spiren ikke satt i første pp ble jeg redd for å være en av de det skulle ta laaaaaaang tid med, eller at jeg ikke ble gravid i det hele tatt. Derfor meldte jeg meg rett inn på bv og følte det var godt og lettende p kunne snakke med andre i samme situasjon. Jeg har i tillegg en sambo som er på sjøen 5 uker på/av, så vi har liksom ikke fått prøvd hver mnd. siden første pp i påska. Heldigvis gikk det nå i pp4 :) Det har uansett vært spennende å følge med på utviklingen både hos seg selv og andre man har fulgt eller pratet med her på bv. Man blir liksom en del av et lite samfunn og føler seg dermed ikke alene :) Man opplever både å få støtte når ting er vanskelig, og råd når man lurer på ting. Og det er godt å slippe å gå med tanker alene når ingen andre vet at man prøver eller er gravid.

Men, når det er sagt så føler jeg kanskje at dette blir litt for mye til tider! Jeg har brukt veldig mye tid her på bv, og jeg har brukt veldig mye tid på å google. Også treffer man flere her inne som har hatt sa, ma og forskjellige ting. Det snakkes om tidlig ultralyd (noe jeg vurderte selv noen dager) og det snakkes om hva som er normalt. Selv om jeg prøver å ikke la meg påvirke og bare ta det rolig, er det umulig når man bruker så mye tid på et forum som dette. Jeg vil heller bruke tiden på å nyte graviditeten og bare være meg i steden for å overfokusere på det sånn som jeg gjør her inne. Jeg er også fullt klar over at det kan gå galt, og det skremmer meg veldig. Og jo mer jeg er på sånne forum, jo mer fokus blir det på alt som kan gå galt, og alt som er normalt (selv om alle svangerskap varierer). Man ender opp med å konstant sammenlikne seg med andre. Nei, takke meg til gamle dager når man kun fikk informasjon på helsestasjonen og via gravide i nær omgangskrets :p Samtidig kommer jeg ikke til å gi meg helt her inne,men jeg vil helst unngå å inn her så mye som mulig, og kan hende jeg kommer sterkere tilbake lenger ut i svangerskapet. Jeg har også gitt meg selv forbud mot å google symptomer og sånn. Det nytter ikke, blir for mye mas og tankespinn ut av det :)

Til slutt vil jeg si at jeg ikke har til hensikt å fornærme på noen måte, og folk har ulik opplevelse av å være her inne. Noen blir sikkert mindre påvirket av å være her enn meg, og andre mer. Dette er hvertfall min opplevelse, og for at jeg ikke skal begynne å overfokusere for mye på det her, så må jeg kutte ut/roe ned kraftig. Derfor kommer jeg til å være mindre aktiv her fremover :)
 
Da skriver jeg et av mine siste innlegg i denne dagboken. Gårsdagen startet med veldig milde mensenmurringer (varer fortsatt). På ettermiddagen kjente jeg plutselig at det rant i trusa på veg hjem fra jobb. Jeg gikk på do og der var det en stor haug med brunt blod i trusa. Først sent på kvelden utviklet det seg til rødt blod. Jeg stod opp i dag tidlig og vi reiste rett til legen siden det ikke hadde stoppet. Jeg ble undersøkt og han kunne se at jeg hadde en liten åpning i livmorhalsen. Legen kunne ikke konkludere ut fra dette, men var klar på at det kunne være en fare der. Jeg fikk tydelig frem at det var vanskelig for meg å bare ta en blodprøve og vente helt til mandag på svar. Han fikk ordnet henvisning til ul på dagen. Jeg kom meg på sykehuset, tok først blodprøve, deretter gyn.undersøkelse og ul. "Dessverre, det er ikke noe her", fikk jeg høre. Jeg såg på skjermen en bitteliten bønne, men hjertet slo ikke, det var dødt. Nå ligger jeg her på senga med en inkomplett spontanabort og sterke smertestillende tabletter ved siden av meg. For å få ut alt sammen måtte jeg selv plassere en tablett i underlivet. Så da er det bare å vente på at blodklumpene og smertene skal komme, tomheten har allerede kommet :'(
 
Back
Topp