Matpakka

Syn=)

22/10-13<3
Oktobermirakler 2013
VIP
Novemberlykke 2015
Er det kun frukt formet som elefanter og smileys på brødskiva som gjelder?
Eller er fortsatt det enkle ofte det beste?

Vil ikke for mange valg i matpakkene bare forvirra barna?
Er det nødvendig at eple er en elefant? Klarer det seg ikke med en normal eplebåt?

Hva mener du?

Her går guttungen i fullkostbarnehage så noe jeg slipper ta stilling til helt enda:P

Guttungen får også all mat i barnehagen, så trenger ikke tenke på det. Men om jeg skulle ha lagd tenker jeg en mellomting er greit. Kommer ikke til å skjære/stikke ut mat til dyr ol. Men brødskive med noe han liker, middagsrester eller wraps, litt frukt, bær eller smoothie, kanskje yoghurt, noen fullkornskjeks er nok ting jeg hadde sendt med. Ikke alt på en gang så klart, men fint å variere litt :p

Enkelt er best! Og jo - for mange valg forvirrer barna ;)
Men etter å ha spist matpakke med hver dag barn i lang tid, så ser jeg at det er de fleste foreldre også enige i. Noen ting har jeg likevel lagt merke til at ikke funker like godt:

Knekkebrød med leverpostei. Leverposteien krymper, og knekkebrødet blir mykt/bøyelig. Ikke så veldig appetittelig :P Men det går jo an å ta med porsjonspakker med leverpostei da :)

Her må vi ha med alle måltider. Spiser stort sett frokost hjemme. Men det går i helt vanlige brødskiver. GIdder ikke styre med å gjøre maten fancy. Men hun få jogurt og smoothie med, og innimellom en grov muffin.

Men etter å ha spist matpakke med hver dag barn i lang tid, så ser jeg at det er de fleste foreldre også enige i. Noen ting har jeg likevel lagt merke til at ikke funker like godt:

Knekkebrød med leverpostei. Leverposteien krymper, og knekkebrødet blir mykt/bøyelig. Ikke så veldig appetittelig :P Men det går jo an å ta med porsjonspakker med leverpostei da :)

Jeg har prøvd å si det med leverpostei til frøkna, men hun smører sin egen niste og ofte knekkebrød med leverpostei :P

• Liker
Reactions: Io
2 skiver med smørbart pålegg klaska sammen og delt i 2. Det får begge 2 i nisteboksen sin :) Og minste får yoghurt og eldste får frukt eller yoghurt.

Mi går på skolen så har med niste. Hun liker ikke at den er så fancy, hun foretrekker brød/knekkebrød med fårepølse eller leverpostei, frukt/grønt, rosiner, yoghurt og smoothie. Ikke alt på engang altså, men det hu har lyst på den dagen. Hun tar og med seg havregryn og melk eller salat evt middagsrester om hu vil variere.

Knekkebrød med leverpostei. Leverposteien krymper, og knekkebrødet blir mykt/bøyelig. Ikke så veldig appetittelig :p Men det går jo an å ta med porsjonspakker med leverpostei da :)
Nei, det kan ikke være så godt:P
Gjelder vel gjerne andre smørepålegg også det da. Kremost for eks?

Spesielt mindre barn vil vel bli forvirret ved for mye valg?

Spesielt mindre barn vil vel bli forvirret ved for mye valg?

Min erfsring fra barnehagen er nettopp det!! Det ender i at de spiser kun det med mest farge (de tre jordbærene eller den ene cherrytomaten) - forstår de godt jeg. For mye valg innen mat gjør også meg matt :S

Jeg har innimellom sendt med vannmelon formet som hjerter og stjerner, men han spiser det like herlig om det kommer i vanlige biter :p Sender veldig sjelden med annet enn yoghurt, to "tørre" brødskiver og kanskje noe rosiner/bær/cheerios eller lignende :)

Min erfsring fra barnehagen er nettopp det!! Det ender i at de spiser kun det med mest farge (de tre jordbærene eller den ene cherrytomaten) - forstår de godt jeg. For mye valg innen mat gjør også meg matt :S
ja det er ikke rart i det hele tatt egentlig.
Jeg liker heller ikke for mange ting å velge mellom.

Nei, det kan ikke være så godt:P
Gjelder vel gjerne andre smørepålegg også det da. Kremost for eks?

Ja, det gjør egentlig det :P Men ser at kremost (type tine kremost, sånn hvit i firkantet boks) holder seg bedre på brødskive enn leverpostei gjør.

Ja, det gjør egentlig det :p Men ser at kremost (type tine kremost, sånn hvit i firkantet boks) holder seg bedre på brødskive enn leverpostei gjør.
Ja ok. Jeg er ingen ekspert på smørepålegg:P

Og veldig glad guttungen går i barnehage med fullkost;)

Det er da mer vanlig med den trauste kjedelige matpakken i Norge enn elefanter i matpakken ;)
Synes det er litt rart barn blir forvirret av for mange valg, vi i Norge til og med barn elsker jo koldtbord!
Hvorfor det tro? Jo nettopp pga farger, masse valg og fersk mat:)
Jeg stikker gjerne ut eple til en elefant, sender med litt flere valg enn bare en brødskive med smøreost smelt sammen og delt i to.
Vi spiser med øynene også, ikke bare med magen :)

Back
Topp