Hvordan klær?

mimma1

Glad i forumet
Jeg er godt i gang med handling allerede. Men så kommer jeg til klær, har jo handlet endel, men hvor mye trenger jeg i de minste str, av hver liksom. Skal prøve å være flik å ikke kjøpe altfor mye :D men hvor mye trenger jeg å kjøpe, og hva dr praktisk å ha i forhold til at det er vinter baby ? :) i ull osv :)

Jeg er godt i gang med handling allerede. Men så kommer jeg til klær, har jo handlet endel, men hvor mye trenger jeg i de minste str, av hver liksom. Skal prøve å være flik å ikke kjøpe altfor mye :D men hvor mye trenger jeg å kjøpe, og hva dr praktisk å ha i forhold til at det er vinter baby ? :) i ull osv :)
Jeg hadde oktoberbaby forrige gang, og syns det var så deilig med omslagsbodyer i ull den første tiden, så det kommer jeg til å kjøpe en del av, kanskje 4 stk i 50 og 6 i 56. Dyrt som fy, men jeg likte best å bruke det og gikk liksom og venta på at de skulle vaskes innimellom.

Vi hadde lite ul og var glad for det for han reagerte på ulla :-)
Vi venter med å handle ull også denne gangen til hun får prøvd det en gang :-)

Da prøver jeg kjøpe ull, men bare en eller to, tilfelle hun reagerer :) men vet dere hvordan dresser dem trenger da? Har kjøpt sånn flece eller lignende, men så de hadde boble dress i 56, men ser liksom ikke for meg at en så liten baby trenger det, hun må jo ha pose og full pakke ute uansett :)

Her kommer vi nok til å kjøpe stort sett boddyer og strømpebukser i begynnelsen tror jeg, og 3-4 sett med genser og bukse /evnt kjoler.. Av erfaring har mine brukt bare boddy og strømpebukse hjemme, også har vi bare tatt på en ulldress over når vi skal ut.. :)

Men også av erfaring, så vet jeg at jeg ikke kommer til å klare kjøpe BARE det vi skal ha, å tipper denne ungen og kommer til å ha fullstappa garderobe fra den kommer hjem fra sykehuset :p

Da prøver jeg kjøpe ull, men bare en eller to, tilfelle hun reagerer :) men vet dere hvordan dresser dem trenger da? Har kjøpt sånn flece eller lignende, men så de hadde boble dress i 56, men ser liksom ikke for meg at en så liten baby trenger det, hun må jo ha pose og full pakke ute uansett :)
Bobledress er nok ikke nødvendig nei. Vi brukte kun body, strømpebukse og en ulldress fra lillemann, lue etc. oppi voksi posen. Varm og god da :-)

Ikke kjlp så mye i 50 er mitt råd.. kjøp heller 56 og 62, så kan du heller supplere om bebis er liten :') Vi brukte aldri str. 50, og loppa var helt normal (3855g ), ho var rett og slett litt for lang :-) Name It ull var super her, ikke noe kløing og holdt godt i vask :-) Jeg kommer til å handle inn masse ullbodyer og sparkebukser, må bare vite kjønn først :-P

Kjøper omslagsbodyer og strømpebukser i bomull (storesøster og jeg tåler ikke ull, så gidder ikke styre med ull..)
Så har mamma strikka kjørepose, og skal vi ut i vogna, så har jeg sånn bamsedress :) storesøster er veldig varm av seg, så handler inn og tenker lille også er det. I verste fall må jeg bare ha på ett lag til ;)

Ikke kjlp så mye i 50 er mitt råd.. kjøp heller 56 og 62, så kan du heller supplere om bebis er liten :') Vi brukte aldri str. 50, og loppa var helt normal (3855g ), ho var rett og slett litt for lang :-) Name It ull var super her, ikke noe kløing og holdt godt i vask :-) Jeg kommer til å handle inn masse ullbodyer og sparkebukser, må bare vite kjønn først :-P
Nei, ikke kjøpt noe i 50, kjøpt i 56 og noe 62 hittil :)

Her kjøpes ikke ull før ungen har fått prøvd noe av det jeg har fra før. De to eldste tåler ikke ull, så legger heller av litt ekstra på sparekontoen til det, så vi kan kjøpe etterhvert om han tåler det.

Vi brukte 50 i kanskje et par-tre uker, før vi gikk over til 56. Kommer til å kjøpe 5 omslagsbodyer i 50, og noen strømpebukser, resten i 56. Er ungen veldig liten når han kommer, kan mannen få kose seg på shopping iløpet av de dagene vi er på sykehuset :)

Kjøper 4-5 bodyer i str 50. Snuppa her hadde null da hun ble født, og brukte den størrelsen i 8 uker... :p første dag hjemme fra sykehuset var det rett på shopping :p

Mitt tips skiller seg fra andres: ha litt i str 50. Vår gutt var 3085 g så far måtte ut å handle bare dager etter fødsel. Kid'n vasset i 50 og 56:P kjipt å brette opp alt, må jo være ubehagelig! :-)

Mitt tips skiller seg fra andres: ha litt i str 50. Vår gutt var 3085 g så far måtte ut å handle bare dager etter fødsel. Kid'n vasset i 50 og 56:P kjipt å brette opp alt, må jo være ubehagelig! :-)
Jeg mener og vi bør ha litt i 50 :p men for meg holder det med basics.. Ikke vits for en vinterbaby (har januar fra før) å ha masse kjoler og dill og dall og antrekk.. Det bæsjes/gulpes jo ut uansett, og jeg synes bare det er styr med mange lag med tøy på så små kropper :p

Klær i sånn mykt pusestoff er veldig fint, men forferdelig ubehagelig har jeg erfart. Puster dårlig og ungen blir bare klam.. Hadde oktoberbaby sist :)
Mitt tips :)

Kjøper 4-5 bodyer i str 50. Snuppa her hadde null da hun ble født, og brukte den størrelsen i 8 uker... :p første dag hjemme fra sykehuset var det rett på shopping :p
Signerer disse, storesøster har to barn som begge veide litt over 3kg, og størrelse 50 og 56 ble brukt leeenge! :)

Klær i sånn mykt pusestoff er veldig fint, men forferdelig ubehagelig har jeg erfart. Puster dårlig og ungen blir bare klam.. Hadde oktoberbaby sist :)
Mitt tips :)
Det har jeg da ikke tenkt på heller jeg, har en sånn dress, men det er ikke noe krise om det ikke blir brukt heller da :)

Signerer disse, storesøster har to barn som begge veide litt over 3kg, og størrelse 50 og 56 ble brukt leeenge! :)
Å ja, trodde 50 var altfor lite jeg :D men da får jeg kjøpe et par i 50 også, for gubben min drar nok neppe på noe shopping. Hehe. Da må det bli mamma eller svigermor såfall :)

Å ja, trodde 50 var altfor lite jeg :D men da får jeg kjøpe et par i 50 også, for gubben min drar nok neppe på noe shopping. Hehe. Da må det bli mamma eller svigermor såfall :)
Husk at man ofte får mye klær i barselgaver og da kan man ofte bytte til seg de størrelsene man trenger :)

Ja det er lite, men min var 3 mnd da han gikk opp til 56! :-) Og han fulgte en helt normal vekstkurve.
Man får så få gaver i de størrelsene også. De fleste kjøper vel 62 i gave har jeg inntrykk av :-)

Her har vi kjøpt inn, 6 omslagsbody, 4 bukser, 4 dresser og en sånn teddy (ute)dress. vi har også et strikket 2delt ullsett og en del sokker og luer. Tenker vi ikke trenger stort mer i str 50. Kommer nok til å kjøpe mye mer i str 56 sist veide frøkna 3620g og 50 holdt faktisk en stynd men 56 passet også bra så hadde mest av det. Vi kommer ikke til å kjøpe aå mye ull.

Back
Topp