Skilte foreldre som nå blir besteforeldre...

Både mine og samboers foreldre er skilt.
Mamma og stefaren min blir bestemor og bestefar (de har vært gift soden jeg var 10, så har et nært forhold til han. Pappa blir morfar (ingen ny dame). Svigermor blir farmor og svigerfar blir farfar, ingen av dem er i forhold.

Jeg tenker litt at titler er forbeholdt de som har vært i livene våre lenge. Men det er vrient med disse moderne familiene :rolleyes:
 
Jeg har vokst opp med 10 tanter, 9 onkler, 47 søskenbarn og bare 3 "stesøskenbarn". Av de 3 har jeg bare hatt kontakt med 1 i oppveksten, og vi har fortsatt kontakt. Sannsynligvis mest fordi han er gift med ei av mine venninner, så det er rimelig tilfeldig.
Jeg tror det er der jeg har fått standpunktet mitt fra.

Men siden det ikke er mine foreldre som er skilt, har jeg latt alt i forhold til hans stesøsken være opp til han.
Vi inviterte for eksempel ikke alle av dem i bryllupet vårt, så for vår del blir nok kjæresten til svigermor den av de som kommer til å bli kjent med ungene våre ;)
Så godt å lese at det min mann ser på som min enorme familie bare er en brøkdel av din :p Koselig med stor familie, men det kan bli for mange å holde styr på ;) Og da skjønner jeg godt at man lar stefamilien være utenom og ikke inkluderes på lik linje! Man kan rett og slett ikke ha et forhold til alle disse menneskene!
 
Det kan også bli en liten utfordring på sikt ja..hehe.. men inntil spørsmålet dukker opp for alvor og forklaringen må til så får du nyte og ha et par bonus besteforeldre til ditt barn!
Akkurat nå tenker jeg bare på all den kjærligheten mitt barn vil være omkranset av og blir så heldig å få i livet sitt... Og så får jeg ta forklaringen den dagen jeg må det :p
 
Min mor pluss mann er mommo og besse, min far gikk bort når jeg var 14. Sambo sin mor heter baremegselv til etternavn av en grunn:p hehe så der er det bare bestemor, og farfaren hennes har vi ikke så mye kontakt med, hvertfall ikke kjæresten hans, om vi møter henne en gang så blir det nok bare fornavn:)
 
Her er de fleste besta og bestefar etterfulgt av hvor de bor når vi nevner de :p i tillegg kaller de to største, minstens besteforeldre (som ikke er demmers:p) for det, så her går det i "besta i sverige" og "bestefar i Lofoten" å har aldri vært noe problem :p

Tanter og onkler og reserve osv er alle likeverdige tanter og onkler i navn, å alle barna blir behandlet tilbake der etter og :)

Vi er en stor "mine dine og våre" barn familie på alle kanter, men synes det er kos det og :)
 
Vi kaller de bestemor og bestefar... Og bestemor og bestefar. Spesifiserer det med hvor de bor... Hadde tenkt å kalle mamma for mormor, men hun nekta og ville at barna skulle kalle henne mor-og da nekta jeg. Så begge har samme. Og både mine og mannens foreldre er skilte. Ektefellene til foreldrene går på fornavn.
 
Både mine og samboers foreldre er skilt.
Mamma og stefaren min blir bestemor og bestefar (de har vært gift soden jeg var 10, så har et nært forhold til han. Pappa blir morfar (ingen ny dame). Svigermor blir farmor og svigerfar blir farfar, ingen av dem er i forhold.

Jeg tenker litt at titler er forbeholdt de som har vært i livene våre lenge. Men det er vrient med disse moderne familiene :rolleyes:
Ja det er ikke bare bare når familiene blir så moderne! Hos deg får de fleste den tittelen som er normal pga at de fleste dr alene, men de bor ikke lenger med det som en gang var deres bedre halvdel.. ☺ Det blir jo de nye partnerne som gjerne blir litt utfordrende..hehe..
 
Så godt å lese at det min mann ser på som min enorme familie bare er en brøkdel av din :p Koselig med stor familie, men det kan bli for mange å holde styr på ;) Og da skjønner jeg godt at man lar stefamilien være utenom og ikke inkluderes på lik linje! Man kan rett og slett ikke ha et forhold til alle disse menneskene!
Veldig enig - det kan fort bli for mange å holde styr på etterhvert..hehe☺ Heldigvis er det ikke like vanlig å få 10 barn lenger... ☺
 
Akkurat nå tenker jeg bare på all den kjærligheten mitt barn vil være omkranset av og blir så heldig å få i livet sitt... Og så får jeg ta forklaringen den dagen jeg må det :p
Fornuftig tanke og vel undt ditt barn (og også dere) med all denne ekstra kjærligheten ☺
 
Så godt å lese at det min mann ser på som min enorme familie bare er en brøkdel av din :p Koselig med stor familie, men det kan bli for mange å holde styr på ;) Og da skjønner jeg godt at man lar stefamilien være utenom og ikke inkluderes på lik linje! Man kan rett og slett ikke ha et forhold til alle disse menneskene!

Min mann har ikke møtt hele min familie, og det skal han få slippe å gjøre også.
Det er mange av oss, og vi vet det, men det er det jeg er vant med ;)

Ser riktignok ut til at vi søskenbarna ikke får så mange barn som foreldrene og besteforeldrene våre gjorde, men jeg kjenner likevel på en takknemlighet for at jeg har både søsken og søskenbarn på min egen alder å vokse opp med :)
Og så er jeg takknemlig for at babyen i magen også får det, men jeg syns det er helt greit om babyen bare får 10 søskenbarn også :)
 
Min mann har ikke møtt hele min familie, og det skal han få slippe å gjøre også.
Det er mange av oss, og vi vet det, men det er det jeg er vant med ;)

Ser riktignok ut til at vi søskenbarna ikke får så mange barn som foreldrene og besteforeldrene våre gjorde, men jeg kjenner likevel på en takknemlighet for at jeg har både søsken og søskenbarn på min egen alder å vokse opp med :)
Og så er jeg takknemlig for at babyen i magen også får det, men jeg syns det er helt greit om babyen bare får 10 søskenbarn også :)
Veldig enig med deg! :) Min har vel nå møtt nesten alle... Mangler vel noen tanter og onkler og sånn av mamma ;) Problemet hos oss er at vi har så god kontakt så langt ut i leddene :p Jeg har typ god kontakt med kona til fetteren til morfar.. (Hahaha... Alltid like morsomt å forklare den der!)
Jeg er selv enebarn, men har hatt stor glede av mine jevn gamle søskenbarn og av at mine foreldre har hatt god kontakt med sine søsken hele min oppvekst (sånn at jeg har et nært forhold til mine tanter og onkler). Mens min mann er oppvokst med det helt motsatte... Veldig lite kontakt med familie og ikke like stor familie med mye intriger... Jeg er av den oppfatning at mine barn skal ha søsken! Han ser ikke det samme behovet... Men han forstår meg når han har blitt kjent med min familie ;) Så jeg får nok vilja mi! Og jeg tror dessverre ikke mine barn vil oppleve jevn gamle søskenbarn... Men jeg har nære venninner med barn på samme alder, så det vil nok bli en god erstatning :)
 
Ja det er ikke bare bare når familiene blir så moderne! Hos deg får de fleste den tittelen som er normal pga at de fleste dr alene, men de bor ikke lenger med det som en gang var deres bedre halvdel.. ☺ Det blir jo de nye partnerne som gjerne blir litt utfordrende..hehe..
Ja, nye partnere får man se hva som faller seg naturlig. Kanskje like greit med deres "vanlige" navn..?
 
Her blir det besta og fornavnen på nye typen (vært litt utskiftninger, så liten vits å lære barna opp til å kalle han for bestefar eller lignende når vi aldri kan stole på hvor lenge han er i bildet :p ).
 
Min mor pluss mann er mommo og besse, min far gikk bort når jeg var 14. Sambo sin mor heter baremegselv til etternavn av en grunn:p hehe så der er det bare bestemor, og farfaren hennes har vi ikke så mye kontakt med, hvertfall ikke kjæresten hans, om vi møter henne en gang så blir det nok bare fornavn:)
Grei ordning det også ☺
 
Her er de fleste besta og bestefar etterfulgt av hvor de bor når vi nevner de :p i tillegg kaller de to største, minstens besteforeldre (som ikke er demmers:p) for det, så her går det i "besta i sverige" og "bestefar i Lofoten" å har aldri vært noe problem :p

Tanter og onkler og reserve osv er alle likeverdige tanter og onkler i navn, å alle barna blir behandlet tilbake der etter og :)

Vi er en stor "mine dine og våre" barn familie på alle kanter, men synes det er kos det og :)
Hyggelig at alle blir sett på på lik linje og at det ikke blir gjort noen forskjeller ☺

Det har jo blitt mye familier med mine, dine og våre barn nå for tiden og da er det hyggelig at alle blir inkludert likt ☺
 
Vi kaller de bestemor og bestefar... Og bestemor og bestefar. Spesifiserer det med hvor de bor... Hadde tenkt å kalle mamma for mormor, men hun nekta og ville at barna skulle kalle henne mor-og da nekta jeg. Så begge har samme. Og både mine og mannens foreldre er skilte. Ektefellene til foreldrene går på fornavn.
Sånn jeg gjorde med mine besteforeldre når jeg var liten ☺ Er greit og lage et lite skille også ved å bruke fornavn på ektefellene til foreldrene. ☺
 
Back
Topp