Brystpumpe, hjelp! ;)

Kommer jo an på hvor mye du pumper, men jeg hadde ikke klart meg uten elektrisk sist.

Er du sikker på at du trenger brystpumpe? Er det noe vi alle trenger liksom? Det var i allefall noe jeg ikke hadde tenkt å kjøpe på forhånd :rolleyes: *uvitende*

Jeg kommer til å vente og se om jeg trenger før jeg gidder å kjøpe. :)
Men skal jeg kjøpe, så kommer jeg til å kjøpe en dobbel eletrisk. :)

Jeg ville nok ha sett an behovet :-) Men min erfaring er ihvertfall at du bør gå for en elektrisk :-) har prøvd den du linker til og fikk det dårlig til.. :-) Lånte en medela på helsestasjonen (sjekk om din helsestasjon låner ut utstyr? :-) ) som var helt super :-)

Jeg hadde den sist, men syns den var litt ekkel fordi det kom melk inn mellom silikonen og den formen for brystet og da pumpet det dårlig. Måtte tømme flere ganger mellom der og noen ganger bruke den uten silikonen.
Men det er ikke alle som trenger brystpumpe, så kan jo være lurt å vente til etter fødselen.

Takk for gode svar jenter! Jeg trodde "alle" brukte pumpe innimellom, men hvis det ikke er sikkert jeg trenger så venter jeg likesågodt til etter fødsel :)
Og vurderer en elektrisk, siden denne tydeligvis var litt knotete ;)

Jeg har hatt maaaaad brystspreng i starten så å få pumpa unna slik at det ikke gjør vondt og for å unngå brystbetennelse var en nødvendighet. Mine barn spiser ikke nok i starten før melka stabiliserer seg så det å gå rundt med silikon valley pupper ganger 10 er vondt i starten. Så jeg vet jeg må ha det.

Jeg har hatt maaaaad brystspreng i starten så å få pumpa unna slik at det ikke gjør vondt og for å unngå brystbetennelse var en nødvendighet. Mine barn spiser ikke nok i starten før melka stabiliserer seg så det å gå rundt med silikon valley pupper ganger 10 er vondt i starten. Så jeg vet jeg må ha det.
Hmm, jeg får kanskje på forhånd finne en modell jeg tror er bra, for så å sende mannen direkte ut på shopping hvis det samme skjer meg. Haha, ser for meg mannen i butikken for å kjøpe den ;)

Elektrisk er mye lettere enn manuell i allefall. Jeg har kun hatt manuell men lånte elektrisk på sykehuset så vurderer å kjøpe det nå. Medela sine er veldig bra

Men pumping stimulerer jo produksjonen. Da burde du heller håndmelke. Jeg hadde brystbetennelse fra dag 1 og mye melk, så ble lært håndmelking før vi dro hjem fra sykehuset. Anbefaler deg å be de vise deg det om du ikke har blitt vist det før ☺️

Lurte å vente å se hvor stort behovet er... Jeg har en avent manuell og det var veldig bra her! Trengte ikke mer enn det, gikk fort å pumpe :)

Hei,

Førstegangs her. Så lurer på hva jeg burde se etter i en brystpumpe? Jeg fant denne på tilbud, noen med erfaring? Eller bør jeg ha en elektrisk? Aner ikke hva jeg bør se etter :p
http://bereglede.no/index.php?main_page=product_info&cPath=125_323&products_id=1744

Jeg hadde manuell sist og beldig glad for at jeg kjøpte den, men måtte få over til elektrisk da det ble mer pumping og kunne virkelig ikke klart meg uten den :) Du vet aldri om eller når amminga skjærer seg så greit å ha en liggende. Supert om dere skal ha barnevakt noen timer også.

Jeg hadde manuell sist og beldig glad for at jeg kjøpte den, men måtte få over til elektrisk da det ble mer pumping og kunne virkelig ikke klart meg uten den :) Du vet aldri om eller når amminga skjærer seg så greit å ha en liggende. Supert om dere skal ha barnevakt noen timer også.
Takk for svar! :) Kanskje lurt å ha i bakhånd da, den var jo veldig billig på tilbud!

Om det viser seg man trenger pumpe er det kjekt med begge deler, manuell og elektrisk :-) Når vi var på reise etc er den avent manuelle genial mens hjemme brukte jeg medela swing elektrisk. Kjøpte en avent fra bæreglede for litt Siden. Kostet jo ingenting så kjekt å ha tenker jeg :-)

Jeg hadde ikke klart meg uten! Sendte ut mannen ut for å kjøpe før vi dro hjem. Har medela swing, og er veldig fornøyd med den. :) Og hadde den med på tur og om vi skulle være borte noen timer, sånn i tilfelle.

Avent sin er ikke å anbefale. Skikkelig dårlig å bruke. Knotete og lite melk som kom ut, tok lang tid å pumpe.
Låg inne på sykehuset i en mnd. Der fikk jeg bruke Mendela. Elektrisk. Den var super god!:D men når jeg kom hjem å måtte kjøpe så såg vi at den koster nærmere 2000kr.. :( så vi såg oss ikke råd til det. Nå kommer jeg til å ha klar 2000kr tilfelle jeg trenger pumpe ;)

Jeg hadde avent elektrisk og var veldig fornøyd med den:happy: jeg brukte den for å lette på trykket allerede første dagen hjemme! Men det er nok veldig individuelt både hvor mye melk en har, om en klarer å pumpe (venninna mi fikk aldri noe særlig ved pumping) og hvilken pumpe en foretrekker!

Men pumping stimulerer jo produksjonen. Da burde du heller håndmelke. Jeg hadde brystbetennelse fra dag 1 og mye melk, så ble lært håndmelking før vi dro hjem fra sykehuset. Anbefaler deg å be de vise deg det om du ikke har blitt vist det før ☺️
Jeg vet det. Dette blir fjerdemann. Håndmelke hjalp ikke. Jeg pumpa ikke så mye at jeg stimulere produksjonen men fikk tømt toppen så jeg unngikk betennelse og at puppene holdt på å sprekke( føltes sånn) . Fikk strekkmerker på puppa etter førstemann pga mye melk og Fikk betennelse med andremann og det er utrolig vondt.

Back
Topp