Hva er din letteste oppskrift på noe søtt, dessert, noe bakbart eller hinsides godt? 
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Vi elsker kokkosboller. Bruker ofte bare kjøpe en pose med ferdigblanding, men lar den heve lenge. Har også i sånt pulver for ekstra luftig bakst. Kjøper ferdig vaniljekrem, og har på melis og kokkos. Litt juks, men veldig gode![]()
Boller med kokos eller kokosboller? Litt forvirret I forhold det det med heving av kokosboller![]()
Boller med kokkos /skoleboller.
Kaller det kokkosbolle her i bygda. Det andre er skumbolle!![]()
Brownie in a cup!
4ss sukker
4ss mel
2ss kakaopulver
2ss vann
2ss olje
Litt salt
Ha alt i en kopp, bland. Sett i mikro i 1 min. Nyyyt!
Farlig oppskrift å kunne, siden man nesten alltid har ingrediensene i hus. Og så er det så enkelt å bare hive sammen når søtsuget melder seg!![]()
Smelt smør i stekepanne, sleng oppi sukker, rør til karamell. Så oppi med banan (kan sikkert bruke annen frukt også) og over på vaniljeis. Nam. Og nå kom jeg på at det har jeg ikke laget på evigheter![]()
Det er i alle fall kjapt, enkelt og veldig godt ;-)Tror jeg skal prøve denne![]()
Synd jeg ikke har micro til noen av oppskriftene her. Får sååå lyst på alt!![]()
Det er i alle fall kjapt, enkelt og veldig godt ;-)
Oi, jeg er en sånn som aldri bruker oppskrift så sliter masse med mengde og tid ;-) Men det er ganske enkelt å se synes jeg. Har det i til alt sukkeret er smeltet og det er blitt gyllent på farge. Er du usikker så er det bare å smake, om det føles kornete bør det stå litt til. Akkurat hvor lenge er jeg usikker på, kommer sikkert litt ann på ovnen. Men tror aldri det har tatt mer enn 5 min. Jeg bruker teflon stekepanne når jeg gjør dette, så det har aldri vært noe stress å vaske. Går fint av og varmt vann og kost synes jeg :-DMå bare spørre... når man lager karamell.. hvor lenge skal sukkeret steke/koke? Er det vanskelig å få panna ren etterpå?![]()
Det er så godt! Det skal jeg lage til uken! Har smakt det en gang, og nam namMinipavlova med bær/frukt og karamell/sjokolade sausHar alltid ingrediensene i hus og så lett å lage!
Oi, jeg er en sånn som aldri bruker oppskrift så sliter masse med mengde og tid ;-) Men det er ganske enkelt å se synes jeg. Har det i til alt sukkeret er smeltet og det er blitt gyllent på farge. Er du usikker så er det bare å smake, om det føles kornete bør det stå litt til. Akkurat hvor lenge er jeg usikker på, kommer sikkert litt ann på ovnen. Men tror aldri det har tatt mer enn 5 min. Jeg bruker teflon stekepanne når jeg gjør dette, så det har aldri vært noe stress å vaske. Går fint av og varmt vann og kost synes jeg :-D