Din enkleste oppskrift på noe søtt

Vi elsker kokkosboller. Bruker ofte bare kjøpe en pose med ferdigblanding, men lar den heve lenge. Har også i sånt pulver for ekstra luftig bakst. Kjøper ferdig vaniljekrem, og har på melis og kokkos. Litt juks, men veldig gode :)

Boller med kokos eller kokosboller? Litt forvirret I forhold det det med heving av kokosboller :p

Boller med kokkos /skoleboller.

Kaller det kokkosbolle her i bygda. Det andre er skumbolle! :D

Sjokolademousse fra pose! Det skal vi ha ikveld, med hermetiserte fersken (graviddille), bananskiver og pisket krem :p ellers pleier jeg å raskt slenge sammen en deilig, kjempesaftig, kullsvart sjokoladekake som kan minne om brownies. Bruker denne oppskriften: http://www.hersheys.com/pure-recipe...e=HERSHEYS-PERFECTLY-CHOCOLATE-Chocolate-Cake
Steker den bare i en mellomstor Pyrexform, en som er litt mindre enn det står i oppskriften. Det går kjempefint :) ellers kan man steke den i det man har av former. Den er god med pisket krem, iskrem eller bananskiver, eller hva verre er :p du trenger ikke ha i natronet som står i oppskrifta, sist lagde jeg uten og det gikk helt fint. Er ikke noe syre i røra uansett. Den er rask og idiotsikker. Sikkert godt med rom i, eller kaffe istedenfor kokende vann... :p
Muffins er jo også raskt og godt!

Omvendt ostekake i porsjonsglass er også veldig digg. Begynner med bær, ostekrem i midten, og knuste kjeks på toppen :)

Brownie in a cup!
4ss sukker
4ss mel
2ss kakaopulver
2ss vann
2ss olje
Litt salt
Ha alt i en kopp, bland. Sett i mikro i 1 min. Nyyyt!
Farlig oppskrift å kunne, siden man nesten alltid har ingrediensene i hus. Og så er det så enkelt å bare hive sammen når søtsuget melder seg! :p

Mannen lager Pannacotta til i morgen. Den desserten er jo super enkel. Fløte, sukker, vaniljestang og gelatin. Og bær på toppen.

Eller så er pikekyss veldig populært her hjemme. Sukker, eggehvite og litt sitron:)

Microkake

1 egg
3ss mel
4ss sukker
3ss melk
2ss olje
3ss oboy
1/2 tskje vaniljesukker
1/2 tskje bakepulver
litt oppkutta kokesjokolade

Bland godt, inn i microen, full guffe i to minutter. :D

Brownie in a cup!
4ss sukker
4ss mel
2ss kakaopulver
2ss vann
2ss olje
Litt salt
Ha alt i en kopp, bland. Sett i mikro i 1 min. Nyyyt!
Farlig oppskrift å kunne, siden man nesten alltid har ingrediensene i hus. Og så er det så enkelt å bare hive sammen når søtsuget melder seg! :p

Den tror jeg jeg må lagre ;)

Minipavlova med bær/frukt og karamell/sjokolade saus :D Har alltid ingrediensene i hus og så lett å lage!

Smelt smør i stekepanne, sleng oppi sukker, rør til karamell. Så oppi med banan (kan sikkert bruke annen frukt også) og over på vaniljeis. Nam. Og nå kom jeg på at det har jeg ikke laget på evigheter :-P

Smelt smør i stekepanne, sleng oppi sukker, rør til karamell. Så oppi med banan (kan sikkert bruke annen frukt også) og over på vaniljeis. Nam. Og nå kom jeg på at det har jeg ikke laget på evigheter :p

Tror jeg skal prøve denne :D

Synd jeg ikke har micro til noen av oppskriftene her. Får sååå lyst på alt! :D

Må bare spørre... når man lager karamell.. hvor lenge skal sukkeret steke/koke? Er det vanskelig å få panna ren etterpå? :)
Oi, jeg er en sånn som aldri bruker oppskrift så sliter masse med mengde og tid ;-) Men det er ganske enkelt å se synes jeg. Har det i til alt sukkeret er smeltet og det er blitt gyllent på farge. Er du usikker så er det bare å smake, om det føles kornete bør det stå litt til. Akkurat hvor lenge er jeg usikker på, kommer sikkert litt ann på ovnen. Men tror aldri det har tatt mer enn 5 min. Jeg bruker teflon stekepanne når jeg gjør dette, så det har aldri vært noe stress å vaske. Går fint av og varmt vann og kost synes jeg :-D

Minipavlova med bær/frukt og karamell/sjokolade saus :D Har alltid ingrediensene i hus og så lett å lage!
Det er så godt! Det skal jeg lage til uken! Har smakt det en gang, og nam nam:D

Oi, jeg er en sånn som aldri bruker oppskrift så sliter masse med mengde og tid ;-) Men det er ganske enkelt å se synes jeg. Har det i til alt sukkeret er smeltet og det er blitt gyllent på farge. Er du usikker så er det bare å smake, om det føles kornete bør det stå litt til. Akkurat hvor lenge er jeg usikker på, kommer sikkert litt ann på ovnen. Men tror aldri det har tatt mer enn 5 min. Jeg bruker teflon stekepanne når jeg gjør dette, så det har aldri vært noe stress å vaske. Går fint av og varmt vann og kost synes jeg :-D

Supert! :D

Back
Topp