Skrekkblandet fryd. Min 8. graviditet, here we go

Ok så man kan bruke zyrtec når man er gravid? Da kanskje jeg skal prøve det... er jo ikke allergisk til vanlig da men, er slitsomt å være så tett når det er så varmt. Har satt seg en del slim i brystet allerede så hoster og hoster.... blæh..

Styr å flytte da, men blir nok deilig å komme seg på plass :) da har du jo handlet litt allerede, og når man først begynner, går det unna! Jeg har handla så og si alt ila 6 uker hehe... nå har vi vært heldige og arvet en del da, så det hjelper selvfølgelig mye. Nå blir det neste og siste innkjøp forhåpentligvis neste lønning :) ønsker dg masse lykke til med flytting og innkjøp, det går nok veldig bra skal du se ❤

Ja! Jeg fikk motstridende beskjeder der, men kom til en spesialist nede i telemark når jeg ble dårlig hun sa det at mange leger får ikke med seg når ting blir godkjent! :) så zyrteck va en av de som er godkjent i de siste årene! :)

Ja gleder meg til å komme inni nyhuset og få begynt å pusset opp rommene til ungene osv osv! :) Takk! :) regner med jeg bruker oktober til å handle, om jeg får i hus det jeg MÅ ha til start så er det ikke krise å handle siste rest etter lille kommer!☺
 
Da er jeg på vei til mamma en tur, for skal ikke på jobb før fredag. Ble en tur på føden i går pga vi var bekymra over at det har vært lite liv siste 2 dager.. samme er det idag også. Men fikk en grundig sjekk med doppler og ul (+urinprøve og blodtrykkmåling), hvor alt så bra ut. Hun sjekket fostervann, blodgj.strømming av morkake og vekst av babyen :) veldig koslig å hilse på han igjen og få bekreftet at alt var bra. Han veier ca 1100 gram nå!! Han lå krølla som en liten ball inn der så var ikke så lett å se han, men det var kanskje grunnen til at jeg merker litt mindre spark. Kjenner han romsterer inni der innimellom, men veldig annerledes enn jeg har kjent før.

Er vel sånn det er å være gravid... bekymra og ønsket om at alt er bra ❤
i morgen er jeg 27 uker, er jeg da snart 7 mnd på vei?? Dvs uke 28??
Blir ikke helt klok av hvordan de regner det jeg hehe.

Fikk ihvertfall se fødeavd på Riksen i går, og det var litt trygt og godt å ha vært der. Virket veldig rolig og lite, og alle menneskene jeg snakket med virket kjempe hyggelige og hjelpsomme!
 
Kost meg hos mamma, men er nå tilbake hjemme.. skal på jobb i morgen. Har kjent lille plutt i hele går og mye idag.. så er mye tryggere nå. Tok en tur innom outlet og handla 4 julegaver og noe fint til mini like så godt, fordi jeg var så godt humør :p litt deilig å komme igang med det.. har som mål å bli ferdig med julegavene innen 1. November i år :eek: vurderer å gi et forstørret nyfødt bilde til nærmeste familie... er det ok gave mon tro?? Eller blir det for lite?!

venter nå besøk av søstra mi og mannen som skal på ferie i morgen, så det blir koslig :) får spise ferdig risgrøten min før den blir kald haha
 
Da er første baby klesvasken på :) er så fint tørkevær idag så skal prøve å få vaska en del. Synes det bare er kos jeg :p
Vi skal også hente vuggen og stellekommoden idag hos venninna mi wohoo!

Venter også veldig på en melding eller tlf fra venninna mi som skulle få satt igang fødselen igår.. kjenner det går skikkelig inn på meg, siden jeg selv skal ha om 3 mnd... håper bare at alt har gått bra! :)
 
Har fått søkt foreldre penger idag, endelig. Vuggen er montert og stellekommoden er på plass :D må nå bare få bestilt en madrass til vugga, regntrekk til vogna og kanskje en ammepute så skulle alt være i boks :D
Fått vaska opp alt baby tøyet i helga, sortert og lagt d på plass i kommoden...

Ahh den lille sparker så laangt inne i magen at det nesten er ubehagelig.. også langt nedi bekkenet i tillegg. Hadde håpt han kunne snu seg litt snart og at beina kunne være litt mer på siden eller opp, men han kjører jo sitt eget løp så får vel bare henge med i svingene :p
 
7d0eb7ae134377a1b110ce250b0cb622


Høstens kupp: PONCHO :D
Varmer, og får goood plass til kulemagen hihi :)
 
Må bare si at jeg er så utrolig takknemlig for at jeg endelig har fått ha den lille gutten min i magen i hele 28+1 uker❤ og forhåpentligvis blir han der helt til november. Er så glad jeg ikke ga opp og fulgte min egen magefølelse på hva som måtte gjøres... !!
 
Klar for sv.skapskontroll i morgen tidlig:) eneste, jeg mistenker uvi.. hatt en sånn svie et par dager nå, så greit å få sjekka det i morgen. Har jo hatt kronisk uvi hele livet, så kjenner symptomene ut og inn :(
Har kommet meg til uke 29 i morgen og merker lille gutt blir større ja.. kraftige spark + magen hopper og danser ❤ synes det er veldig koslig å ha selskap når man er alene..kommer til å savne aktiviteten inni magen.
 
Takk for det :)

Det gikk bra på kontrollen idag. Var ingen utslag på urinen, heldigvis må jeg jo si, men kjenner likevel at den er der bittelitt.. så holder meg unna kaffe, brus etc og drikker tranebær juice og masse vann i stedet.. det hender det hjelper.
Men veldig glad at blodtrykk, blodprosent ++ er bra. Fikk litt mer mot normalen på symfyse målet mitt idag også, så det var bra.
Vært mye mer trøtt nå siste dagene, særlig sånn midt på dagen hvor jeg har måttet sove 1-2 timer.. men er kanskje bare lillemann som tar mye energi eller noe om dagen..

Var godt å få snakka litt med jordmor idag om fødsel.. hadde en del spørsmål rundt det, og hun tok seg god tid til å svare. Hun ville også ta et mini fødselkurs med meg når det nærmer seg sa hun, siden jeg er førstegangsfødende og vi ikke har meldt oss på noe kurs. Tar i mot det jeg kan få jeg, er jo sikkert greit å være så forbredt som man kan være :)

Nå venter jeg mannen min hjem, så skal vi en tur til Oslo for jeg skal på et jobbmøte også forhåpentligvis rekker vi kino eller noe kos etterpå. Må benytte sjansen nå mens man kan det bare oss to!!❤
 
Kjenner jeg er imponert over dere damer som jobber fullt enda... jeg jobber 20%, og er heelt død etter den dagen... så det ser ut som jeg blir 100% sykmeldt f.o.m neste uke.

Begynner å merke graviditeten direkte på kroppen nå, selv om formen egentlig er bra! Puster tyngre, magen begynner å bli stor og er generelt mer sliten... men herregud jeg skal ikke klage, er jo tross alt baare 10 uker igjen!! Det skal gå bra :)

Tror det blir senga før Senkveld idag gitt... hadde store planer å se det, men ligger bare å gjesper og mannen har dratt på nattevakt.
 
100981f70f3f9d769b3338b5361e777a


Lille bolla mi ❤ elsker å kjenne han rocke rundt inni der... snart 31 uker nå og bare 9 uker igjen til vi får hilse på han.

Har blitt 100% sykmeldt nå så tar livet med ro så godt jeg kan. Blir litt lange dager innimellom men, prøver å holde meg okkupert med serier, bok og ordne ferdig ting til november..
 
Jippi! Tror jeg kjenner beina til lillegutt under høyre ribbein nå :D progress! Merker han begynner å bli skikkelig lang.. merker han laangt nedi bekkenet og helt oppunder ribbeina samtidig, skikkelig rart :p

Ellers slapper jeg av hjemme med bonusbarna, mens mannen er på jobb.. burde komme meg ut av sofaen, men den dørstokken er så sykt høy idag;) gikk 30 min tur igår og var ganske sliten etterpå... men vet jeg trenger det..
 
Jippi! Tror jeg kjenner beina til lillegutt under høyre ribbein nå :D progress! Merker han begynner å bli skikkelig lang.. merker han laangt nedi bekkenet og helt oppunder ribbeina samtidig, skikkelig rart :p

Ellers slapper jeg av hjemme med bonusbarna, mens mannen er på jobb.. burde komme meg ut av sofaen, men den dørstokken er så sykt høy idag;) gikk 30 min tur igår og var ganske sliten etterpå... men vet jeg trenger det..
Koselig når man kjenner dem på litt forskjellige steder men hadde klart meg uten sjøstjerneformasjon ;)
 
1b390e6d8ec67255ad5f00cc1187c9cf


Prøver å gå meg en tur når formen tillater det. Vet det er sunt og lurt, om man orker.. men kjenner på kroppen nå at ting virkelig begynner å bli tungt. Ta på skoa= haaat... må få hjelp av samboer til å knyte skolissene :p

Ellers er jeg alene hjemme ikveld, pizza i ovnen, fyr i peisen og cola med isbiter i glasset;) skal ikke klage... men har problemer med å sitte i samme stilling lenge, før jeg må opp å bevege meg. 6 ish uker igjen nå :)

Regntrekk til vogna er bestilt og har kun ammepute igjen å kjøpe av tingene jeg vil ha, så snart i boks :) skal gjøre meg ferdig m julegavene før 1. November.. har kjøpt 5 stk og har vel ca 8 igjen. Lurer litt på å ta nyfødt bilde og forstørre det, og gi til besteforeldre om man rekker det før jul vel og merke. Kommer litt an på når lille vil ut ♡

Fikk et mini fødselkurs med jordmor på onsdag, og samboer var heldigvis med.. tror han fikk en liten oppvekker.. annerledes å høre det fra en fagperson enn meg vettu he he. Skulle ønske jordmoren jeg har gått til hele veien, var den som skulle bli m på fødsel... men sånn funker d jo ikke. Bare håper den jeg får er hyggelig og ok... har veldig mye å si.

Ellers tenker jeg ikke veldig mye på fødsel, er det rart?? Burde jeg ikke begynne å tenke mer på det liksom... være mere forbredt. Men føler d er veldig vanskelig å forberede seg på noe man ikke vet noe om. Tenker å ta det som det kommer.. jordmor sa noe fint jeg skal prøve å huske på; "stol på kroppen din, den vet hva den skal gjøre.. vær med på reisen! " ♡
 
For en dritt kveld/natt det har vært.. lagde scampi med hvitløk & chilli igår, og spiste litt mer enn jeg pleier (får ikke i meg veldig mye mat om dagen).
Vet ikke om det var maten, men fikk problemer med å sitte og ligge.. var liksom vondt uansett hva jeg gjorde så endte med å legge meg kl 9.30 for det er det eneste som pleier å hjelpe.
Men fy f.... var så sykt press oppunder ribbeina og press på lungene at d ble ubehagelig å puste og umulig å finne en god liggestilling. Ble sittende på sengekanten å grine for blei så fortvila at jeg ville sove, men klarte ikke å ligge...
Så har ikke vært en topp natt for å si det sånn, blæhh....

Så bestilte meg en pute fra dreamgenii på trass igår.. i ren desperasjon.
Så håper på en bedre dag i dag. Sto opp 7, og fikk i meg 2 clementiner og et glass juice. Så blir det vel å se noe opptak på tv :)
 
Back
Topp