Bygge hus:D

2 søte små

Forumet er livet
Januarskatter 2015
Augustbarna 2021
Vi har (omsider) fått klarsignal til å bygge hus og dermed er jakten igang med å finne kjøkken, bad og alt annet som følger med husbygging.

Nå er vi igang og ser på kjøkken og bad og det er selvsagt ikke de billigste rommene å pusse opp/lage. Noen som kan anbefale noen dyktige plasser som selger kjøkken/bad? Er ikke så gira på ikea da jeg har hørt mange som opplever at utstyr blir fort ødelagt samt ukurante mål ifht andre plasser.

vi har kvikk kjøkken. kjøpte hvitevarer utenom. badet er vel noe sånn coop bygg eller noe slikt hvis jeg ikkje husker helt feil. er 6 år siden og hukommelse som en gullfisk :rolleyes:

Vi har Sigdal og jeg er strålende fornøyd med servicen. De har mange løsninger og laget fine skisser til oss. Selve monteringen gikk også effektivt. Etter noen mnds bruk så kom det en sprekk i fronten på den ene skuffen i tillegg hadde vi fått vann søl på en annen under stekeplate. vi klaget og de kom å byttet ut alle seks skuffene under stekeplate så det ikke skulle være fargeforskjeller.

Om dere velger laminat benkeplate vil jeg anbefale å ta en cm tykkere benkeplate. Det får den til å se mye mer solid ut, og blir prikken over i'en :)

Vi har Sigdal og jeg er strålende fornøyd med servicen. De har mange løsninger og laget fine skisser til oss. Selve monteringen gikk også effektivt. Etter noen mnds bruk så kom det en sprekk i fronten på den ene skuffen i tillegg hadde vi fått vann søl på en annen under stekeplate. vi klaget og de kom å byttet ut alle seks skuffene under stekeplate så det ikke skulle være fargeforskjeller.

Om dere velger laminat benkeplate vil jeg anbefale å ta en cm tykkere benkeplate. Det får den til å se mye mer solid ut, og blir prikken over i'en :)
Vi har faktisk sett litt på sigdal:-). Så noen løsninger på nettet jeg likte ihvertfall:-). Så gjelder det å gå gubben med på den tanken da...:-P. Tror vi har veeeldig forskjellig smak:-/. Hvordan er sigdal i pris?

Vi er også i gang:) har sett på kvik og sigdal:) ikea er utelukket!

Vi er også i gang:) har sett på kvik og sigdal:) ikea er utelukket!
Ikea er utelukket her også:-). Foreldrene mine gikk til elkjøp når de pusset opp hytten. Ser ut som greit kjøkken og noenlunde samme prisklasse som ikea.

Vi har faktisk sett litt på sigdal:). Så noen løsninger på nettet jeg likte ihvertfall:). Så gjelder det å gå gubben med på den tanken da...:p. Tror vi har veeeldig forskjellig smak:-/. Hvordan er sigdal i pris?

Sigdal er vel ikke blant de billigste, men jeg føler vi har fått smarte løsninger i forhold til prisen vi betalte. Lå på samme nivå som HTH / Norema, og under drømmekjøkken følte jeg. Det viktigste er å få et funksjonelt kjøkken man er fornøyd med synes jeg. Blir dyrt om man ønsker å endre det igjen etter noen år :P

Har Sigdal kjøkken, og er missfornøyd. Bygde hus for 3 år siden.. Vil bytte kjøkken, og kommer til å velge et IKEA kjøkken!! Sigdal baderoms innredning er helt greit.

Vi fikk tegna et Sigdal kjøkken. Kjempefint men dyrt. Endte vel på 300 000!! Så sendte vi tegningene til en lokal snekker, som lager kjøkken og all innredning du vil ha! Da blei kjøkkenet 200 000! Med topp hvitevarer og enda mer smarte løsninger. Til og med større enn det vi tegna først! Og i heltre :) Så sjekk litt rundt! badromsinnredning har vi gått for neptune home. Ikke billig, men fint :)

Er der jeg også går og har så lyst på:-). Fikk katalog av de idag og falt med en gang for det:-). Så var det å få med gubben på den drømmen og evt se pris:-)

Deg var herregård vi også ville ha, men får enda finere med en lokal snekker:)

Deg var herregård vi også ville ha, men får enda finere med en lokal snekker:)
Kanskje vi skal kikke litt rundt:-). Har sett noe lignende en annen plass til en ikke så galen pris (dyrt ja men ikke det dyreste). Dyrt å bygge hus:-/

Kanskje vi skal kikke litt rundt:-). Har sett noe lignende en annen plass til en ikke så galen pris (dyrt ja men ikke det dyreste). Dyrt å bygge hus:-/

Nå vet jeg ikke hvor du bor. Men vi skal ha kjøkken fra Nordfjord kjøkken :)

Back
Topp