Skrekkblandet fryd. Min 8. graviditet, here we go

Dagene har flydd.
Nå er ferien over for meg, 3 uker har gått så sykt fort... så er d jobb igjen ikveld, og begynner like så godt med en sen kveldsvakt som er ferdig 01.45 inatt..zzz.
Skal fortsette å jobbe 40% videre så blir 2 dager i uka.
Har i tillegg fått en slags bakterie infeksjon i kroppen som gjorde jeg følte meg slapp, sår i halsen og småforkjøla. Var en tur hos legen og hun mente jeg skulle ta 14 dager med antibiotika, så da ble det det.
Nå som jeg er ferdig med prednisolon, og har kun albyl e og Fragmin sprøytene igjen så må jg ta 3 apocillin om dagen. Er så lei tabletter nå!!!

Ellers er jeg fornøyd da, kjenner mini hver dag nå, inni og utenpå. Mest på kvelden, sånn fra kl 18, hvis jeg er i ro da og oftest mye aktivitet rundt 23 ;)

Gleder meg til å kjenne han enda mer og oftere i løpet av dagen også ❤ noen av sparkene er så kraftige at jeg skvetter til når han begynner haha.

Jeg merker at nå har kjøpelysten kommet over meg og vil ha ting på plass i heimen, mannen tror jeg synes d er litt tidlig, men jeg mener det er mye som skal kjøpes og fikses. Jeg vil ikke ha det hengende over meg når jeg kommer uti 3. Trimester hvor jeg da vil fokusere på meg selv og hvile, ikke fly rundt i butikker :eek:
Venter bare på klarsignal fra mannen for å bestille vogn og bilstol, så føler jeg d begynner å hjelpe.
Har vognpose, en del klær, reiseseng, sprinkelseng til dagsoving hentes denne uka.
Stellekommode leter jeg etter på finn, og samme med bedside bed.. så så fort jeg finner noe blirdet handel :D

Jeg skulle vel ønske mannen min tok litt mer initiativ til å kjøpe inn ting, men vet jo at han ikke er en planlegger type og tar ofte ting i siste liten, mens jeg blir heller stressa av det (ihvertfall i dette tilfellet) ;)
Nærmer seg til jeg skal på ny sv.skapskontroll også, 11. August. Da er det liksom bare litt over 3 mnd igjen (!!) :)
 
Velkommen halsbrann.
Nå vet jeg hva det er ja. Har aldri hatt det før jeg! Kom snikende for et par dager siden og i går kveld trodde jeg skulle brenne opp. Så idag ble det innkjøp av tyggetabletter gitt. Ellers er formen fin, bortsett fra plantar fascitt som jeg har klart å pådra meg.. men det er etter all gåingen på London turen :eek:

Er kommet nå i uke 22+3 og er litt over halvveis.. utrolig god følelse og jeg gleder meg sånn til å hilse på småen. Han sparker støtt og stadig og jeg tar meg selv i å smile og noen ganger le for meg selv. Er så utrolig koslig :)

Venter bare på klarsignal fra mannen om å bestille vogn, så blir det handel vet jeg :)

Kjenner jeg har mer og mer behov for å få ting i orden.
Vil ha stellekommode på badet oppe, og 1x1 m sprinkelseng i stua og bedside bed på soverommet vårt.

4 mnd igjen p å få ting i hus, heldigvis :D

Jobber 40% nå og håper jeg kan fortsette med det en stund til. Blir nok ikke noe 100% på meg før permisjonen..

Nei, nå er det straks natta her.. bare Elsk meg i morgen filmen blir ferdig ;)
 
Wohoo! Vogn og bilsete er bestilt :D ble Britax Go Next vogn i grå. Bestilte også ekstra vinterhjul/terrenghjul, manuell brystpumpe, termometer og et par andre småting.. veldig deilig å vite at den forhåpentligvis kommer til uka :D samboer skrøyt av meg idag og synes jeg var flink som ordner opp og får ting i hus, så det var jo koslig å høre ❤ da mangler vi bare å få i hus vuggen og stellekommoden, pluss sengetøy, dyne og litt sånt, så skal vi være i mål :D tror vi har klart oss ganske bra i forhold til budsjettet til førstegangs foreldre jeg har sett på nettet som sier at man minst bruker 25.000,-... vi ligger foreløpig laangt under det ;) vil ikke ta helt av og kjøpe masse unødvendige ting, heller se an litt og kjøpe det etterhvert.
Må si jeg gleder meg veldig nå... til å se han og til å få på plass alt i huset :) blir nok å vente til ca 1. November med å sette ting opp og på plass.. så 3 mnd igjen hihi :D da skal alt være klappet og klart til han kommer..
 
Da var det klart for svangerskapskontroll i morgen :) litt spent for føler jeg ikke har vært på en ordentlig kontroll egentlig... sist var jo oul men da var det ingen prøver eller noe mål av magen. Men håper alt går bra hvertfall :) kjenner han hele dagen nå, men mer som dulting ikke så tydelige spark... men er kanskje måten han ligger på!?

Blæhh ... har spist sterk mat til kvelds.. og jada.. man slipper ikke unna halsbrannen nei! Tygde akkurat en gaviscon tablett... yæækkk.. synes den smaker helt j... :/ håper bare det er nok med en... foreløpig er den ikke helt borte.

Ja! I morgen er siste dag med sprøytene!! Hurra!! Har gått på de i 22 uker nå.. dvs 22×7 stk sprøyter i magen... håper den får tilbake sin normale farge snart, er lei av å ha den blå/grønn/gul og øm :(
Så nå er det bare albyl e som jeg skal ta ut sv.skapet + Omega 3 og B vit jeg tar av egen fri vilje :D

Nå beveger lille tass seg som bare det inni magen, han må ha beina ned mot bekkenet kjennes det ut som ;) hele magen bouncer hihi..
Han er rundt 800 gram nå, og snart runder han kiloen ❤❤ super herlig følelse❤❤
 
Da var time hos jordmor overstått, og jeg hadde litt høyere blodsukker enn forrige gang som hun ville følge med på, også målte hun symfyse målet som visstnok er helt i nederste grønne skiktet... må innrømme at jeg ble litt overrasket da ALLE rundt meg sier jeg har stor mage :eek: men har tydeligvis ikke noe med det å gjøre.. håper bare han vokser som han skal og at alt er bra❤ kjenner han jo tydelig nå og føler meg i god form så håper det er gode tegn!! Men må innrømme jeg tenker mer på at jeg vil ta en ul i uke 30 ish for å se at alle mål er som de skal. Får høre med samboer hva han tenker, men jeg kjenner så mange venninner som har fått premature barn at man blir litt ekstra nervøs.

Wohoo- Siste dagen idag med fragmin! Digg.... har ikke vært bare bare å ta de hver morgen i så lang tid. Men snille flinke samboer har stilt opp hver dag i 22 uker, så han er bare super god❤

Fikk også høre hjertelyden idag og veldig deilig å høre den galopperende lyden av den lille❤ i morgen skal jeg besøke en god venninne av meg, sammen med bonus sønnen som er hos oss denne uka :) det skal bli kos! Prøver å treffe en del folk når jeg har fri, for føler det blir lange dager hjemme når man er 60% sykmeldt..
 
Våkna 7 idag, og venta på at mini skulle våkne.. han pleier nå som regel å være ganske sprelsk om morgenen og ofte våkner jeg av han. Men idag sov han tydligvis... så jeg satte på litt Soca og tok tlf inntil magen og jammen kom det ikke 2 kjappe spark med en gang :D så er jo så gøy at man faktisk kan kommunisere med han allerede! I hele går var jeg hos en venninne som er gøygravid, så var en veldig rolig dag, og da kjente jeg han jevnt hele dagen ❤
Ellers skal jeg til legen i morgen å forlenge sykmeldingen + sjekke blodsukkeret, ta en urinprøve for uvi (for sikkerhets skyld) også vil jeg be henne om å måle symfysen igjen siden jeg føler jordmor strevde litt med det og jeg fikk såpass lite magemål..
 
Bahh... kommet hjem fra legen. Begynte å føle meg syk i går på jobb, med vondt i halsen og verk i kroppen så fikk målt crp hos legen i dag og den er på 25.. så må komme tilbake torsd for en sjekk :( under en mnd siden jeg hadde det samme og måtte ta 14 dagers antibiotika kur. Ble også 80% sykmeldt så blir å jobbe 1 dag i uka nå frem mot full sykmelding..

Hun målte også symfysemålet mitt på nytt idag og hun fikk en del høyere enn jordmor gjorde forrige uke, så håper det stemmer :) nå ligger jeg rett under den røde linja og ikke helt nederst på skalaen...

Ellers var blod sukkeret bra idag hvertfall :)
 
Da er det akkurat 100 dager igjen til termin :D formen er litt bedre idag heldigvis, så har fått gjort litt husarbeid og skrevet handle liste til ting vi mangler /trenger i huset (ikke bare baby ting..). Har planer om å ta en tur på Ikea i morgen og begynne litt.. men har frisør time kl 14 så blir ikke altfor mye tid :) håper crp'n har gått ned til i morgen... for har virkelig ikke lyst å ta en ny a.kur :(

Idag kommer heldigvis mannen min hjem kl 15 og har hele ettermiddagen og kvelden fri.. så planen vår er å gjøre ferdig ute området med å så gress så vi får fin plen til neste år ❤ gleder meg til å ha en liten baby og kunne være ute på gresset i hagen... skal kjøpe masse fine planter og bær busker vet jeg :D
 
Tusen takk :) føles deilig å være på tosifret idag hehe...
Ser den ;)

Men nå starter det jo med nedtelling andre veien :p hehe
På en måte gleder jeg meg, på den andre kommer jeg til å savne å føle han der inne..
 
Ja er en blanda følelse :) men har ikke begynt å tenke noe på fødsel enda... så er litt uvirkelig at han faktisk skal ut haha :p
 
Bahh... crp har gått opp til 32 :( sitter og venter hos legen nå for å høre hva som skal gjøres. Formen føles bedre enn for 2 dager siden, så hadde liksom trodd den skulle gå ned jeg.

Er på farten til å dra på Ikea for litt shopping, og for å handle Dermalogica produkter for så å farge håret mitt hos frisøren!!
 
Bahh... crp har gått opp til 32 :( sitter og venter hos legen nå for å høre hva som skal gjøres. Formen føles bedre enn for 2 dager siden, så hadde liksom trodd den skulle gå ned jeg.

Er på farten til å dra på Ikea for litt shopping, og for å handle Dermalogica produkter for så å farge håret mitt hos frisøren!!

Hvordan går det med deg?
 
Hvordan går det med deg?

Siden jeg følte meg bedre, så mente legen at det mest sannsynlig ikke var nødvendig med behandling. Føles ut som det har brutt ut i en forkjølelse så håper det "bare" er det..

Så fikk dratt til ikea og storhandlet i går! Handla også hudpleie produkter og endte opp med å farge håret mitt mørkt hos frisøren :p deilig m forandring da!

Idag skal jeg dra å besøke en god venninne som visstnok har LAGET babynest til lille tassen i magen min ❤ så utrolig koslig gjort av henne... tenkte jeg skal stoppe på brio å kjøpe en liten ting til den 5 mnd gamle sønnen hennes :)
 
Siden jeg følte meg bedre, så mente legen at det mest sannsynlig ikke var nødvendig med behandling. Føles ut som det har brutt ut i en forkjølelse så håper det "bare" er det..

Så fikk dratt til ikea og storhandlet i går! Handla også hudpleie produkter og endte opp med å farge håret mitt mørkt hos frisøren :p deilig m forandring da!

Idag skal jeg dra å besøke en god venninne som visstnok har LAGET babynest til lille tassen i magen min ❤ så utrolig koslig gjort av henne... tenkte jeg skal stoppe på brio å kjøpe en liten ting til den 5 mnd gamle sønnen hennes :)

Krysser fingrene for at det bare er det selv om det er ille nok! ☺

Herlig! Gleder meg til handling selv nå!
 
En rolig lørdag.. formen forverra seg inatt og jeg hadde skikkelig problemer med å sove pga kløe i halsen og hoste :( masse surkling i lungene, så krysser fingrene for at det ikke er ny runde med bronkitt/lungebetennelse.

Idag har jeg fylt ting i den nye kommoden, vel og merke ikke klær enda, da jeg skal vaske alt før det blir lagt der :)
Har skrevet liste over alt vi trenger/mangler av utstyr og klær, sånn at det blir enklere å ha oversikt. Vi mangler ikke mye nå, så tipper alt er i boks neste mnd :) god følelse å ha ting litt i orden, jeg som vanligvis ikke er tidlig ute med ting og planlegging. Skal også prøve å begynne med julegaver sånn at de er i boks før mini kommer til ❤ tror det blir et forstørret bilde av han som nyfødt til nærmeste familie hvertfall, så må jeg finne på noe til resten :p
 
En rolig lørdag.. formen forverra seg inatt og jeg hadde skikkelig problemer med å sove pga kløe i halsen og hoste :( masse surkling i lungene, så krysser fingrene for at det ikke er ny runde med bronkitt/lungebetennelse.

Idag har jeg fylt ting i den nye kommoden, vel og merke ikke klær enda, da jeg skal vaske alt før det blir lagt der :)
Har skrevet liste over alt vi trenger/mangler av utstyr og klær, sånn at det blir enklere å ha oversikt. Vi mangler ikke mye nå, så tipper alt er i boks neste mnd :) god følelse å ha ting litt i orden, jeg som vanligvis ikke er tidlig ute med ting og planlegging. Skal også prøve å begynne med julegaver sånn at de er i boks før mini kommer til ❤ tror det blir et forstørret bilde av han som nyfødt til nærmeste familie hvertfall, så må jeg finne på noe til resten :p

Jeg hadde noe lignende her kløe i halsen og hoste og surkling i lungene, tett osv osv! :) Det ble legebesøk på lege besøk fordi det aldri gav seg, helt til en lur lege sa prøv zyrtec før du legger deg (i tillegg til astma medisinen min) det tok kløen og hosten på en uke! :)

Krysser fingrene for at det ikke er noe bronkitt eller lignende!

Misunner deg! Her har vi ikke begynt å handle omtrent! Bare vogn og vugge og noen klær er på plass ! :O skal begynne å flytte 1 oktober, kjenner jeg begynner å bli stresset nå!
 
Jeg hadde noe lignende her kløe i halsen og hoste og surkling i lungene, tett osv osv! :) Det ble legebesøk på lege besøk fordi det aldri gav seg, helt til en lur lege sa prøv zyrtec før du legger deg (i tillegg til astma medisinen min) det tok kløen og hosten på en uke! :)

Krysser fingrene for at det ikke er noe bronkitt eller lignende!

Misunner deg! Her har vi ikke begynt å handle omtrent! Bare vogn og vugge og noen klær er på plass ! :O skal begynne å flytte 1 oktober, kjenner jeg begynner å bli stresset nå!

Ok så man kan bruke zyrtec når man er gravid? Da kanskje jeg skal prøve det... er jo ikke allergisk til vanlig da men, er slitsomt å være så tett når det er så varmt. Har satt seg en del slim i brystet allerede så hoster og hoster.... blæh..

Styr å flytte da, men blir nok deilig å komme seg på plass :) da har du jo handlet litt allerede, og når man først begynner, går det unna! Jeg har handla så og si alt ila 6 uker hehe... nå har vi vært heldige og arvet en del da, så det hjelper selvfølgelig mye. Nå blir det neste og siste innkjøp forhåpentligvis neste lønning :) ønsker dg masse lykke til med flytting og innkjøp, det går nok veldig bra skal du se ❤
 
Back
Topp