Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Det står i barnehageloven at det er barnehageeier skal lage vedtekter hvor bl.a. Det blir redegjort for åpningstid. Finner ingen steder at noen kan overstyre dette. Man bestemmer jo åpningstid også. Hvis dette skal linkes opp mot at man betaler likt for barnehageplassen uavhengig av makstid, så må jo også alle barnehager i landet ha like åpningstider?
Nei, det må man jo ikke. Det er jo også en måte å begrense hvor lenge ett barn kan være der. Men at foreldre ikke kan bruke barnehagen i normale åpningstiden finner jeg veldig rart.
Og jeg synes det er flott om det er lov, men skulle gjerne hatt det svart på hvitt![]()
Jeg spurte kan barnehage eier skrive maxtid 5 timer også?
Det er nettopp det jeg mener, hvor står det at barnehagene kan sette en makstid på 9 timer og ikke 5. Ikke meningen å være kverulant nå altså, men at barnehager praktiserer dette så er det ikke nødvendigvis slik at det er lovlig i den forstand.Makstiden må vel begrunnes godt vil jeg tro. 9 timer er nok satt med tanke på den arbeidstiden vi har i Norge, så 5 timer vil jeg ikke tro er holdbart i forhold til funksjonen en barnehage skal ha
Leter og leter i loven, men har ikke funnet noe konkret.Det er nettopp det jeg mener, hvor står det at barnehagene kan sette en makstid på 9 timer og ikke 5. Ikke meningen å være kverulant nå altså, men at barnehager praktiserer dette så er det ikke nødvendigvis slik at det er lovlig i den forstand.
Jeg skulle likt å lest en lov på dette.
Så er det jo en sannhet i det en over her skriver, pendler man til jobb så blir det fort ni timer.
Jeg har over en time pendlevei hver vei, og jeg er ikke den eneste med det. Hva skal de gjøre med sine barn? Og jeg lurte på konsekvensene for foreldre om de kom etter den niende time?

Det er nettopp det jeg mener, hvor står det at barnehagene kan sette en makstid på 9 timer og ikke 5. Ikke meningen å være kverulant nå altså, men at barnehager praktiserer dette så er det ikke nødvendigvis slik at det er lovlig i den forstand.