Skravletråd august

Jeg vet jo hvordan man lager det :P har laget det før, men synes det er veldig lettvint med Toro da :P

Ja helg seriøst :P
Da kan du i hvert fall slryte av at du VET hvordan den skal lages. Det vet derimot ikke jeg! Aldri lagd det fra bunnen av:P

Er vel meningen at døman skal ha hjemmebesøk på dag to etter hva min jordmor sa. Men i kommunen min er det kun en jordmor og hun får bare 50%, så hun har ikke sjans til å få det til:(
Nei ikke sant.. Hensikten kan være bra, men det der høres bare ikke helt gjennomførbart ut!

Jeg vet jo hvordan man lager det :p har laget det før, men synes det er veldig lettvint med Toro da :p

Ja helg seriøst :p

Trodde du siktet til den vanskelige du ikke trodde du ville klare/gidde.
Det hvor man har masse reduseringer og greier.
Har ikke turt å vurdere å prøve den engang

Oppvask er kjedelig:(
Hilsen hun med oppvaskmaskin som streiket igjen igår!:eek:
Bra dere har koset dere da!
Så kjedelig da:/
Kanskje dere må ha ny?

Samme dagen er i alle fall et TILBUD i Bergen, med "jordmor hjem" som oppfølgig de neste par dagene.

Her kan vi også velge tidlig hjemreise, men har ikke slik oppfølging da. I følge papirene jeg har fått tilsendt sender sykehuset her friske fleregngsfødende hjem 2. dagen, friske førstegangsfødende 2-3. dagen, etter Ks er det 3 dagers liggetid. Alt selvsagt individuelt ettersom noen har avvikende behov.
Ok, så da er der valgfritt? Hvis det er valgfritt er det jo greit liksom, og man faktisk har ressurser til å gi alle hjemmebesøk sånn som tenkt:)

Ok, så da er der valgfritt? Hvis det er valgfritt er det jo greit liksom, og man faktisk har ressurser til å gi alle hjemmebesøk sånn som tenkt:)

Det var et tilbud da jeg fødte der, men hvordan det er blitt nå vet jeg ikke. Det er jo noen år siden

Jeg VELGER trolig tidlig hjemreise, selv om her ikke er tilbud om sånn jm hjem jeg da.

Dels pga at jeg har jo faktisk født to ganger før, så jeg vet sånnsett stort sett det jeg trenger. Men, for all den, det var veldig greit med oppfølging ei hel UKE etter fødsel med andre da, hjemmefødsel. De kom vel på besøk tre ganger og ringte de andre dagene tror jeg sannelig. Også kom hs på hjemmebesøk da dagen etter siste besøk av jm....

Her tror jeg ikke at jeg får hjemmebesøk av hs det er det bare førstegangsfødende som får, og med mindre jeg finner ei hjemmefødselse jm så blir det nok sykehusfødsel og hjemreise på eget ansvar. Evt kan jeg jo bli der, ingenting er bestemt enda.

Synes det er godt :)
Har faktisk aldri prøvd å lage :eek:
Har du en god oppskrift? :)

Som jeg sa man gjør det på 1, 1, 2, 3

1 vaniljestang
1 dl sukker
2 gelantinplater
3 dl kremfløte

Begynn mad å legge platene i helt kaldt vann, der skal de ligge i minst 5 minutter

Hel kremfløten og sukkeret i en kjele.
Del vaniljestangen i to, og skrap ut frøene.
Tilsett både stengene og frøene i fløten.
Kok opp.
Ta til side og ta ut stengene

Ta opp plagene av vannet, press mest mulig vann ut av dem og skyll i iskaldt vann, press ute vann av del og he i fløteblandingen.
Visp til de er oppløste.
Putt i former og la stå i kjøleskapet til de er stive, vil ta noen timer

Back
Topp