Hvor skal dere føde?

Så gøy at vi er flere som skal føde samme plass,:joyful: trodde det bare var meg fra Namsos her. Utrolig kjipt å unødvendig at de ansatte skal gi et skår i gleden i en ellers lykkelig stund. :( Men får håpe det går bedre denne gangen.:thumleft

Derfor jeg håpa jeg skulle slippe å føde på sommeren igjen :p Og heldigvis slipper jeg det. Jeg er opprinnelig fra Namsos, men bor litt lengre sør :) Så egentlig kan jeg velge både Namsos og Levanger, men har i hele livet brukt Namsos, og gyn Namsos har hatt oppfølginger på mine hormonforstyrrelser og hjulpet oss i forbinnelse med ufrivilligbarnløshet. Og selv om det er noen ansatte der som jeg helst ser at jeg slipper å møte på neste gang, så er de aller fleste helt fantastiske. Var blant annet innlagt ei uke i fjor høst pga svangerskap utenfor livmora, og de kunne ikke tatt bedre vare på meg. Jordmødrene var innom å så om meg, slo av en prat når det var rolig, gynekologene tok seg god tid til å forklare ting og samtlige var bare helt fantastiske.
 
Søkte du selv eller var det lege/jordmor som søkte for deg? :)

Hei! jeg trodde først jeg hadde fått legen min til å gjøre det. Men da jeg fikk godkjent førsteplass på Ullevål med UL og sånt fikk jeg panikk og sendte inn søknad selv. Jeg har ikke hørt noe fra de enda. Sendte forrige lørdag. Skal ikke på kontroll hos lege før fredag 20., så får ikke spurt henne hva som skjedde før da...
 
Hei! jeg trodde først jeg hadde fått legen min til å gjøre det. Men da jeg fikk godkjent førsteplass på Ullevål med UL og sånt fikk jeg panikk og sendte inn søknad selv. Jeg har ikke hørt noe fra de enda. Sendte forrige lørdag. Skal ikke på kontroll hos lege før fredag 20., så får ikke spurt henne hva som skjedde før da...
Det virker på nettsiden som at man det er lagt opp til st man søker selv. Så jeg gjør det med en gang nå siden jeg ikke har første kontroll før jeg er 12+2, beste onsdag :)
 
Det virker på nettsiden som at man det er lagt opp til st man søker selv. Så jeg gjør det med en gang nå siden jeg ikke har første kontroll før jeg er 12+2, beste onsdag :)

Ja gjør det! Si gjerne i fra om du får svar. Ullevål svarte meg så fort etter søknaden fra legen men denne drøyer.

... Det er helt kritisk at jeg får plass der -.-
 
Ja gjør det! Si gjerne i fra om du får svar. Ullevål svarte meg så fort etter søknaden fra legen men denne drøyer.

... Det er helt kritisk at jeg får plass der -.-
Skal si fra! Si fra du også, om du hører noe :) Håper du får plass!
 
Som førstegangs merker jeg at her er det noe jeg ikke helt har fått med meg....:eek:
Man må søke om fødeplass, det er greit.
Men hvem gjør det, og for meg som bor i Oslo, hvor burde jeg søke?
Hva er forskjellene og hvilke alternativer er det? Ullevål og Riksen?
 
Som førstegangs merker jeg at her er det noe jeg ikke helt har fått med meg....:eek:
Man må søke om fødeplass, det er greit.
Men hvem gjør det, og for meg som bor i Oslo, hvor burde jeg søke?
Hva er forskjellene og hvilke alternativer er det? Ullevål og Riksen?
Du kan søke hvor du vil, for det er fritt sykehusvalg :)
http://forum.babyverden.no/forums/fodesteder/
Her står det litt om fødestedene, samt om hva slags opplevelser andre har hatt. Lege eller jordmor søker for deg ved første svangerskapskontroll, men akkurat ved ABC-klinikken på Ullevål tror jeg man må søke selv (akkurat det er jeg usikker på). Jeg er også førstegangs, og det er helt sinnsykt mange nye ting som plutselig detter inn i livet. Men legen/jordmora di har vært med på det hundrevis av ganger og er der for å geleide deg gjennom jungelen. Det satser i hvert fall jeg på :)
 
Takk!
Må komme meg på første kontroll tenker jeg, og få litt mer informasjon.
Ringe fastlegen (hun er syk, men jeg tror det er en vikar) eller helsestasjonen?
 
Her blir der Åse Sjukehus som sist! Fantastiske ansatte både på føden og barsel ♡ Drømmen er å få samme jordmor som sist :D
 
Klart det :) Ble forløst i uke 32 forrige gang pga alvorlig morkakesvikt. Baby hadde sluttet helt å bevege seg og ble tatt med hastesnitt. Dette svangerskapet regnes som risikosvangerskap, fordi det er større sjanse for at det skjer igjen når man har opplevd det før. Også er jeg pessimist av natur :p

Har ikke hørt noe negativt om de ansatte på Riksen altså, men de har hatt store problemer underbemanning der.http://www.aftenposten.no/helse/Syk...fodtintensiven-pa-Rikshospitalet-7358266.html

Da er vi litt i samme situasjon med risikosvangerskap, problem med morkaka, prematur fødsel og realist mot pessimist i tankegangen...
 
Da er vi litt i samme situasjon med risikosvangerskap, problem med morkaka, prematur fødsel og realist mot pessimist i tankegangen...
Da er vi litt i samme situasjon med risikosvangerskap, problem med morkaka, prematur fødsel og realist mot pessimist i tankegangen...
åh, så trist at det ikke gikk bra for dere! :( får fortsatt gåsehud når jeg tenker tilbake på tiden på intensiven og alle foreldrene vi møtte der. Håper du får et supert svangerskap denne gangen! Hvilken uke var du i?
 
Haukeland, regner med det blir på KK og ikke Storken..
 
åh, så trist at det ikke gikk bra for dere! :( får fortsatt gåsehud når jeg tenker tilbake på tiden på intensiven og alle foreldrene vi møtte der. Håper du får et supert svangerskap denne gangen! Hvilken uke var du i?
Intensiven var ei tid eg ikkje vil gjennoppleve!! For ett kaos med frykt, lyder og folk,men tenker ikkje på kor intenst det var før etterpå...
Fødte i uke 36+3 og frykta ingenting siden eg var komt over den "trygge grensa". Ingenting er trygt lenger no!

Håper vi alle får ett bra svangerskap med friske barn :)
 
Back
Topp