Forlovelsesring

Huldra88

Elsker forumet
Sitter og drømmer meg bort i forlovelsesringer på nettet. Er jo så mye fint :D
Hvor mye er det egentlig "vanlig" å legge i en forlovelsesring? Kommer jo an på inntekt, prioriteringer osv osv.. Men hva er "vanlig" sånn i snitt? Sambo og jeg har litt ulike forestillinger rundt hva som er en akseptabel pris, så hadde vært gøy å høre hva andre tenker :)

Den jeg fikk av mannen kosta vel rundt 2000 kr. Kun jeg hadde. Mannen liker ikke bruke ringer. La mer penger i gifteringene. Der kosta kun min 9000 kr og hans 5000 kr så :p Men de er designa nøyaktig hvordan jeg ville ha de så :D

Vi var sammen å kikka på ringer etter han fridde, og jeg valgte ut en selv. Den kosta like over tusen kroner tror jeg, og er helt perfekt for meg:) en liten fin ring i hvitt gull med en søt liten diamant. Jeg er ingen ringperson så noe større ville jeg ikke ha. Gifteringene er helt enkle i gult gull, heller ikke av dyreste sorten. Perfekt for oss:D

Har brukt ca 2000 kr på forlovelsesring, bare jeg som har, samboer ønsker ikke å ha ring. Kommer nok ikke til å bytte til giftering når vi får bestemt oss for dato heller :)
11705104_10152864146031431_7239396324999485411_n.jpg

11755786_10153012896386966_5671338358978690022_n.jpg

Min kostet 20 000. Jeg visste ikke at han hadde kjøpt den, den hadde blitt billigere hvis jeg hadde vært med på avgjørelsen. :p Men den er jo nyyydelig. <3

Hehe.. Vi har enkle ringer i sølv. Betalte 750kr for begge ringene :p Hadde ikke råd til noe dyrere der og da, og vi vil heller investere mer i gifteringene når den tid kommer :)

Våre kostet 1200 kroner for begge :) er ikke så opptatt av at det skal være kostbart, ringene kan jo mistes ;)

Synes å se ringer til 6-7000 i reklameavisene i alle fall. Her valgte vi å kjøpe vanlige gullringer som vi brukte både som forlovelsesringer og gifteringer. Jeg liker ikke å bruke ringer, fikler bare med dem. Så når jeg har en ring som er lik på alle kanter så er det ikke så farlig at jeg fikler. Vi betalte 3000 for begge til sammen.

Min ring kostet 2000,- når vi var 18 år, en allianse ring, med en diamant, fikk to nye diamanter når jeg ble 20 og to nå, når jeg ble 25. Også fikk jeg ny forlovelsenring når vi hadde hvert sammen i 5 år, den kostet 9000,- også sparte vi opp sammen til et par ringer, de kostet 6000,- hver. Disse skal vi bruke som gifteringer å, når vi gifter oss til neste år :)

Forlovelseringene våre var helt enkle i gult gull, kostet ca. 3000 kr
Gifteringene våre er i sølv, noen "pyntestriper" på og 3 diamanter i min, kostet 1800 kr :p

Fikk en ring den dagen han fridde usikker på pris men ikke kjempe rimelig pga str på diamanten brukes ikke til hverdags da.

Gifteringene er enklere husker ikke pris. Det jeg har konkludert med er at gifteringen kan du bruke litt penger på er jo den du sitter igjen med etter bryllupet... Maten er jo spist opp, ikke alle kjoler brukes mer enn en gang... Osv...

Vi brukte forlovelsesringene som gifteringer også. Husker ikke helt pris, men under 4000 for begge hvertfall. Brukte heller penger på bryllupet og bryllupsreise :)

Vi betalte kr. 1100,- pr ring når vi giftet oss. De er helt enkle uten diamant o.l. Liker best slike tradisjonelle smale ringer vi. :joyful:

Har felles forlovelselsring og giftering. Matt kvitt gull. Min ring med 3 diamanter. (2 når vi forlovet oss) En blå diamant for prinsen en blank for oss og en rosa for prinsessa. Prinsessa kom etter vi gifta oss og då fikk eg satt på den rosa. Totalt kostar dei ca 12000 kr.

Last edited:
Aner ikke hva han betalte.

Han fridde med glatte gullringer til oss begge, og de har vi også som giftering nå

Har ikke vært forlovet, men vi har helt enkle gifteringer og de kostet ca 4000 om jeg ikke husker helt feil....

Vet ikke hvor mye han ga for den(hvitt gull med en liten diamant), men har i hvertfall brukt den som giftering å. :)
ImageUploadedByBV Forum1438110733.598753.jpg

Jeg tenker det er litt bortkastet å kjøpe begge to forlovelsesringer, hva skal mannen gjøre med den når han får gifteringen? En diamantring kan man alltids bruke i tillegg som dame. Altså en "frierring". Og den tenker jeg at mannen har ansvar for alene å finne uten at dama vet noe. En diamantring koster jo alt fra 7-50 tusen...så får man se hva lommeboken tillater tenker jeg.

Her brukte vi til sammen 2000 kr for et par ringer i sølv, samme stil men med to små diamanter i min. Mannen bruker sin som giftering og jeg bruker en annen i gull nå :)

Back
Topp