Dere flergangs - barnehagespm.

Jeg jobber i Bhg, og i desember eller om noen slutter har vi suppleringsopptak, derfor satser jeg på plass i min Bhg fra desember.

så om vi klarer å trikse det til, heller betale desember og starte i januar. Håper da på litt hjelp fra besteforeldre, og litt triksing med mannen sine tidlig/seinvakter. At han bare får jobbe seint mens jeg er på jobb og dermed overlapper hverandre.

Sånn jeg har regnet det ut, har vi bare permisjon frem til desember...
 
Jeg var student da jeg fikk første. Måtte sende han i barnehagen da han var ti mnd. Gikk helt fint, var en liten barnehage :) begynte to dager I uken, og gikk over til full plass da han var rundt ett år. Vi må huske at vi er egentlig veldig heldige som i det hele tatt kan vurdere å være hjemme til barnet er to år ;) det er ikke synd på de som av en eller annen grunn må begynne tidligere :)
 
Jeg jobber i Bhg, og i desember eller om noen slutter har vi suppleringsopptak, derfor satser jeg på plass i min Bhg fra desember.

så om vi klarer å trikse det til, heller betale desember og starte i januar. Håper da på litt hjelp fra besteforeldre, og litt triksing med mannen sine tidlig/seinvakter. At han bare får jobbe seint mens jeg er på jobb og dermed overlapper hverandre.

Sånn jeg har regnet det ut, har vi bare permisjon frem til desember...

Hvis man har 59 ukers permisjon, så får man vel til begynnelsen/midten av februar? Altså ett år fra fødsel, minus 3-4 uker før fødselen finner sted. Eller er jeg helt på bærtur?

Er det slik at det kun er "opptak" i barnehagen i august og desember? Går det ikke an å få de inn når som helst (om det er plass) ?
 
Dattera mi er født i februar, hun begynte i bhg når hun var 1,5 år, jeg var hjemme i ulønna permisjon, man motar da kontantstøtte på 5 eller 6000kr + ca 1000kr i barnetrygd, gikk fint det,mannen jobbet jo :)
 
Håper å få det til sånn som sist.. Jeg hadde største del av permisjonen, sambo hadde kun "sine" 12 uker (er vel 10 nå?). Jeg hadde fire uker ferie fra permisjonen i juni (da fikk jeg jo utbetalt feriepenger fra året før uansett) derav ble jo permisjonen strekt ut fire uker der. Etter min del av permisjonen hadde jeg ti uker (tror jeg det var) ulønnet permisjon før sambo tok ut sine uker gradert. Jobbet 50% og hadde 50%perm. Sambo jobber turnus og jobber kun kveld/helg, så kunne jeg jobbe dag. Vesla var 1,5 når hun starta i bhg.
 
Jeg må høres ut som verdens mest utspekulerte vesen - men for oss som jobber i helsevesenet som må jobbe jul/nyttår osv - så er det jo absolutt kanskje verdt å ha 59 ukers permisjon siden vi skal føde i februar da.. Om man vil ha første julen hjemme.

For min del som skal føde et sted mellom 8 og 14. februar ca - så begynne 3 ukers permisjon FØR det, da er vi i uka 18-24 januar. 49 uker FRA 18-24 januar, da lander vi midt i romjula da.. Er jo ikke akkurat drømmen, å komme tilbake på jobb og måtte jobbe julaften, nyttår og alt ihop om jeg kan slippe det, og heller være hjemme med den lille..
Tar man 59 uker havner man jo på midten av februar en plass.. ?
 
Hvis man har 59 ukers permisjon, så får man vel til begynnelsen/midten av februar? Altså ett år fra fødsel, minus 3-4 uker før fødselen finner sted. Eller er jeg helt på bærtur?

Er det slik at det kun er "opptak" i barnehagen i august og desember? Går det ikke an å få de inn når som helst (om det er plass) ?
Om det er plass kan du få når som helst, men har ikke krav på plass før august året etter de er født. Dvs de som er født før 1.september har krav på plass august året etter...
 
Håper å få det til sånn som sist.. Jeg hadde største del av permisjonen, sambo hadde kun "sine" 12 uker (er vel 10 nå?). Jeg hadde fire uker ferie fra permisjonen i juni (da fikk jeg jo utbetalt feriepenger fra året før uansett) derav ble jo permisjonen strekt ut fire uker der. Etter min del av permisjonen hadde jeg ti uker (tror jeg det var) ulønnet permisjon før sambo tok ut sine uker gradert. Jobbet 50% og hadde 50%perm. Sambo jobber turnus og jobber kun kveld/helg, så kunne jeg jobbe dag. Vesla var 1,5 når hun starta i bhg.

Heldige som har penger til å ha ulønnet permisjon :) Ser helt klart fordelene med å ha buffer til det! :O
 
Jeg må høres ut som verdens mest utspekulerte vesen - men for oss som jobber i helsevesenet som må jobbe jul/nyttår osv - så er det jo absolutt kanskje verdt å ha 59 ukers permisjon siden vi skal føde i februar da.. Om man vil ha første julen hjemme.

For min del som skal føde et sted mellom 8 og 14. februar ca - så begynne 3 ukers permisjon FØR det, da er vi i uka 18-24 januar. 49 uker FRA 18-24 januar, da lander vi midt i romjula da.. Er jo ikke akkurat drømmen, å komme tilbake på jobb og måtte jobbe julaften, nyttår og alt ihop om jeg kan slippe det, og heller være hjemme med den lille..
Tar man 59 uker havner man jo på midten av februar en plass.. ?
Husk at far sine uker også taes av de 49/47 ukene da :)
 
Om det er plass kan du få når som helst, men har ikke krav på plass før august året etter de er født. Dvs de som er født før 1.september har krav på plass august året etter...

Men for oss så har vi "krav" om plass fra august 2016?
 
Beklager, det fikk jeg ikke med meg!
Leser at noen har hatt litt frem og tilbake med NAV når far har vært fulltidsstudent men hatt deltidsjobb. Men at en del har fått det gjennom likevel pga punkter som full-amming, og at far ikke bare kan ta seg fri fra fulltids-studiet - selvom han kan få fri fra deltidsjobben. Så får bare krysse fingrene for at de blir overført til meg :)
 
Her begynner minste i barnehagen når han/hun er 1,5 år :) Pappaen skal ha hele permisjonstiden hos oss, og det kan også være han tar noen måneder ulønnet permisjon. Jeg jobber hjemmefra og styrer dagene mine 100% selv, med masse fri, så her blir det ikke noe problem å ha han/hun hjemme såpass lenge heldigvis :)
 
August 2017?????????????

Da er jo barnet 1,5 år gammelt????

Da må det jo være MYE smartere å få barn ETTER 1. september da.

"Barn født fra og med september, har rett til plass fra august påfølgende år.". (Sitat fra regjeringen.no)


Det vil jo si at de som har barn født fra og med september kan komme i barnehagen fra de er 11 mnd gamle? Mens vi må vente?? Trodde hele kampen var om å gjøre å klare å få poppet ut barnet FØR 1. september jeg. Ser ikke logikken i det.
 
Da må det jo være MYE smartere å få barn ETTER 1. september da.

"Barn født fra og med september, har rett til plass fra august påfølgende år.". (Sitat fra regjeringen.no)


Det vil jo si at de som har barn født fra og med september kan komme i barnehagen fra de er 11 mnd gamle? Mens vi må vente?? Trodde hele kampen var om å gjøre å klare å få poppet ut barnet FØR 1. september jeg. Ser ikke logikken i det.
De kan vel risikere å ikke få plass før de er to år gamle... La oss si født 31.august 15 får plass august 16, født 2.sept får plass august 17.
 
Nå ble jeg j*** stressa her jeg sitter.. August 2017. Om jeg har permisjon til ut februar da.. Ved å velge lengste løsninga på 59 uker. Vi har jo ikke økonomi til å ha 6 måneder ulønna permisjon! En student, og en med 0 i inntekt fordi jeg må være hjemme og passe på barnet fordi jeg ikke har krav på barnehageplass? Okej, så får jeg kanskje 5000 kr i måneden i stønad da - men hva er vel det med boliglån/avdrag i seg selv på 8500 kr/mnd.
 
Back
Topp