Mamma for første gang ❤️

Hvordan går det, frøken:)?


Joda, her går det egentlig bare godt :) er veldig trøtt og sliten for tiden og behovet for søvn har virkelig økt enormt. Sover i gjennomsitt 16 timer i døgnet :( ingenting hjelper på heller, forståe ikke helt hva som skjer med kroppen jeg :(
Gyn kunne heller ikke svare, blodprøver er tatt men heller ikke noe mistenksomt der :(
 
Lenge siden update nå, men her kommer en :)

Har vært mye kaos med flytting i nytt hus samt. som mannen har jobbet veldig mye di siste ukene, har enda ikke hatt ferie og kjenner på kroppen at den er S L I T E N! Men nå er vi snart helt ferdige, og jeg kan ta ferie med god samvittighet!

Er nå 15+5, og har fått innkallelse til OUL 30.juli! Gleden er megastor!

Formen er MYE bedre! er sjeldent jeg må sove på ettermiddagene, og det er veldig deilig egentlig, å slippe den store trangen for å sove hele tiden.
Har gått ned 3 kg og ligger nå på 54kg. Er ikke helt fornøyd med det, vill jo helst gå OPP i kg og ikke ned.
Spiser mer en før jeg ble gravid, men mye sunnere. Kunne lett spise en stor plate melkesjokolade før + smågodt eller noe, men nå vil jeg brekkes av tanken! :p har sånnsett vært veldig heldig med cravings'ene mine frem til nå:
Sure grønne epler
Moreller (får aldri nok)
Selvpresset appelsinjuice
Og bær, ripsbær/blåbær/bringebær

JM mener at det nok er derfor jeg mister litt kg. Alt av sukker og søtsaker er byttet ut med frukt og bær. + at jeg har vært i mye aktivitet.
Noe jeg selv merker på kroppen, rompa og lårene er blitt strammere etter mye bæring opp å ned i ett 3 etg hus :)

Magen begynner smått å titte frem, og nå kjenner jeg livmora når jeg trykker lett på magen. Var en stund der jeg var veldig redd for at det ikke var liv fordi jeg ikke fant livmoren. Men plutselig en morgen jeg våknet kjempe tissatreng så var den der :)

Ellers så har vi begynnt å tenke litt på navn. Og favorittene sålangt er Noah og Sophia :) kommende pappa kunne ikke vært mer spent på å få vite hvilket kjønn det er :p
Noen ganger er jeg sikker på at det er like før han går på veggene :p
Blir det Pappa's lille gulljente, eller Pappa's lille gullgutt? Hvem vet, jeg har ihvertfall ikke peiling :D

Kjenner at jeg gleder meg mer og mer jo lengre vi har kommet i innflyttningen. Det å planlegge hvor vi skal ha vugga, senga, stellebord osv gir meg en helt fantastisk god følelse!
Vi er og så heldige at vi har soverom inne på vår soverom kan man si.
Det er egentlig tiltenkt walk in closet, men vi har så god plass ellers at vi har ikke behov for å ha walk in closet akkuratt der, så det blir nok malt og gjort klar til Lille :) selv om Lille mest sannsylig komme til å sove ved siden av/evt sammen med meg når mannen er på jobb så kjenner jeg at det er betryggende å ha soverom så nært at vi bare kan ha døren åpen på natta :)

Men nå er det en sliten gravidkropp som skal rive mannen unna pcn for å ta kveld :)
I morgen har vi planlagt tivolidag med tante/onkel barna våre! Og det gleder jeg meg MYE til :) de store karusellene er jo uaktuelle nå, så jeg får nøye meg med den lille berg og dalbanen med barna :p og alle bamsebodene såklart :D

God natt babyverden :)
 
Inatt har jeg og mannen fått kjenne spark fra lille <3
Har ikke kjent noe som helst før, så ble helt sjokkert da det plutselig var bevegelse!

Lå helt stille på sofaen mens vi så på tv, og etter ett glass vann med isbiter så var det full rulle :D først fikk jeg kjenne på utsiden for å sjekke at det faktisk var noe, og etter 3 dunk var jeg 100% sikker og fikk mannen til å kjenne :D han fikk 4 skikkelige spark i handa før det ble stille.
Nå har jeg nettopp drukket isvann igjen og ligger å kjenner at lille beveger seg inni der. Så herlig følelse<3
 
Inatt har jeg og mannen fått kjenne spark fra lille <3
Har ikke kjent noe som helst før, så ble helt sjokkert da det plutselig var bevegelse!

Lå helt stille på sofaen mens vi så på tv, og etter ett glass vann med isbiter så var det full rulle :D først fikk jeg kjenne på utsiden for å sjekke at det faktisk var noe, og etter 3 dunk var jeg 100% sikker og fikk mannen til å kjenne :D han fikk 4 skikkelige spark i handa før det ble stille.
Nå har jeg nettopp drukket isvann igjen og ligger å kjenner at lille beveger seg inni der. Så herlig følelse<3
Åh, tror jeg må lage isbiter med en gang nå ;-)
 
Ufattelig godt med helg! Selv om det blir langt på morningen før jeg finner senga. Har blitt helt hekta på orange is the new black! #guiltypleasure

Ellers så er det MYE liv å røre i magen! :D lille sparker hver dag og i dag fikk jeg sparkene på video!

Syns det er så spesiellt at jeg allerede kjenner/ser så mye aktivitet og liv, en vennine som har termin rundt samme dato som meg kjenner ingenting, ikke antydning engang.
Har konkludert litt med at grunnen til at jeg kjenner det og kan se det er fordi lille enda ligger langt nede. Sparkene kjenner/ser jeg nedenfor trusekanten der jeg er "mest tynn" :)

Magen lar virkelig vente på seg. Er nå 18+0 og passer enda min strl 38 i buksene. Pågrunn av ufrivillig vekttap kan jeg sikkert få på meg strl 36 også, men er redd for at jeg gir meg selv en knekk hvis jeg passer 36. føler meg så elendig som går ned i vekt når jeg egentlig burde gå opp.
Spiser normalt og nå er det nektariner som står høyst på cravings lista :)

6 dager igjen til OUL! Tenk det.. 6 dager igjen til vi får se lille igjen, å høre at alt forhåpentligvis er bra, og kanskje får vite kjønn. Er så utrolig spent!

Men nå er det virkelig tid for å komme seg i seng! Natta/god mårn alle sammen :)
 
ImageUploadedByBV Forum1438139571.799031.jpg

Lille herlige babykulen <3

Ferie=værste døgnrytmen i verden når man enda ikke har fått barn, iallefall her i huset! :p
Vi gjør ett desperat forsøk på å døgne for å få døgnrytmen sånn høvelig på plass. Regner med at det ikke er mange timene før jeg gir opp å legger meg allikevell :p får bare prøve å stå opp noen timer etter om jeg sovner.

Nå går vi bare å teller timer til OUL!
Vi er såå spente :)
29 timer igjen <3
 
Ligger å funderer i de sene natterstimer.. Mannen er på jobb og er ikke hjemme før om en uke, og jeg kjenner virkelig på savnet..
Det er vanskelig å være alene akkuratt nå. Kg'ene renner av men ingen lege eller jordmor finner ut hvorfor, har gått fra strl 38 til 34 og selv om lille vokser som han skal så vokser ikke jeg, jeg krymper.
Føler meg helt mislykket som gravid da jeg føler at jeg ikke klarer å gi lille det han trenger. Selv om jeg tar vitaminene legen ga resept på, og spiser 5 måltider om dagen + litt nøtter/frukt innimellom og lille faktisk får det han trenger, så har jeg dårlig samvittighet.. Jeg skal jo opp i vekt :(
Mannen har sendt hjem FR (feltrasjoner, forsvarsmat) med masse kalorier, så får prøve å se om det hjelper litt.
Syns det er fælt å se meg selv i speilet å kunne se ribbeina,tydelig.. Samme med kragebena..

Lille lager masse leven i magen, spreller, sparker og slår. Fikk en videosnutt på ett halvt min idag av masse bevegelse. Koselig å kunne sende til familie som ikke bor i område.

Nå må virkelig den siste uken fly forbi så jeg får han hjem.. Trenger en god dose kjærlighet kjenner jeg.
 
Back
Topp