Skravletråd

Huff ja, vært endel forfall her nå:( håper virkelig det er slutt på det nå!
Var jeg jeg skulle bidra der selv, men er roligere etter vellykket ul i går.

Finner forresten noen av dere igjen den statistikken noen la ut om %-sjanse for abort i de ulike ukene?

Jeg la ut denne i jubeltråden, kanskje den du mente?:)

Sjanse for spontanabort:
25 – 30 % risiko fra unnfangelse
15 % sjanse fra ca. uke 3.
8 % sjanse fra uke 6.
5 % sjanse fra uke 8
2 % sjanse fra uke 9
mindre enn 1 % sjanse fra 12 uke.

Jeg har såå vondt i magen og ryggen i dag. Er livredd for at det ender her. Jeg er 11+1 i dag og har time til tidlig UL om en uke. Ikke noe blod enda, men smertene er veldig like de jeg hadde i slutten av april da jeg mistet...

Jeg har såå vondt i magen og ryggen i dag. Er livredd for at det ender her. Jeg er 11+1 i dag og har time til tidlig UL om en uke. Ikke noe blod enda, men smertene er veldig like de jeg hadde i slutten av april da jeg mistet...

Uff, skjønner du er redd! Men jeg har også hatt veldig mye vondt i mage og rygg. Tror det er veldig vanlig, babyen vokser jo og alt skal tilpasses :) Håper smertene slipper og at alt ser bra ut på UL!

Uff, skjønner du er redd! Men jeg har også hatt veldig mye vondt i mage og rygg. Tror det er veldig vanlig, babyen vokser jo og alt skal tilpasses :) Håper smertene slipper og at alt ser bra ut på UL!

Nå blør jeg og.. Er det noen vits i å ringe sykehuset?

Nå blør jeg og.. Er det noen vits i å ringe sykehuset?
Da ville jeg ringt sykehuset, evt lege/legevakt, særlig siden du har smerter!
Lykke til! Krysser alt jeg kan for deg!

Da ville jeg ringt sykehuset, evt lege/legevakt, særlig siden du har smerter!
Lykke til! Krysser alt jeg kan for deg!

Jeg reiste på legevakta, fikk ultralyd og har sett et lite knøtt med bankende hjerte. Det er fortsatt ikke trygt siden jeg har blødd og har så store smerter, så de tar flere prøver for å se. Kjenner jeg ikke tør håpe på at det skal gå bra, men ble samtidig veldig lettet over å se hjerteslagene.

Så nå er det bare å vente.

Jeg reiste på legevakta, fikk ultralyd og har sett et lite knøtt med bankende hjerte. Det er fortsatt ikke trygt siden jeg har blødd og har så store smerter, så de tar flere prøver for å se. Kjenner jeg ikke tør håpe på at det skal gå bra, men ble samtidig veldig lettet over å se hjerteslagene.

Så nå er det bare å vente.

Da krysser jeg fingrene for deg og lille babisen <3 Jeg hadde en frisk blødning i uke 6 med mye smerter, har sett babyen flere ganger etterpå, så det kan være helt ufarlig! Klem til deg!

Da krysser jeg fingrene for deg og lille babisen <3 Jeg hadde en frisk blødning i uke 6 med mye smerter, har sett babyen flere ganger etterpå, så det kan være helt ufarlig! Klem til deg!

Da håper jeg på samme utfall her og;)

Jeg er sendt hjem nå. Blodprøvene ga ikke noe utslag. Skulle komme inn igjen om det forverret seg. Hadde avføring i går, men tenker jeg prøver en microlax i kveld for å sjekke om det hjelper noe.

Jeg er sendt hjem nå. Blodprøvene ga ikke noe utslag. Skulle komme inn igjen om det forverret seg. Hadde avføring i går, men tenker jeg prøver en microlax i kveld for å sjekke om det hjelper noe.
Uff krysser barten altså! Så skremmende! Men godt du så bankende hjerte. Hva slags prøver tok de?

Hard mage er en plage her også! Gjør jo kjempe vondt i magen det! Jeg har troa på at dette går bra <3

Stod opp på feil bein i dag! 10+1. Ekstremt trøtt (svir i øynene) og sliten i kroppen, uggen, kort lunte, følsom og vondt i magen. Nå gikk jeg bare å la meg, håper en dupp hjelper. Får så dårlig samvittighet for både mann og barn, vil ha mer energi! Kanskje mye som skjer inni der i dag - får fokusere på det!

Hvordan har du det i dag?

Stod opp på feil bein i dag! 10+1. Ekstremt trøtt (svir i øynene) og sliten i kroppen, uggen, kort lunte, følsom og vondt i magen. Nå gikk jeg bare å la meg, håper en dupp hjelper. Får så dårlig samvittighet for både mann og barn, vil ha mer energi! Kanskje mye som skjer inni der i dag - får fokusere på det!

Likedan som deg dessverre :( Er sykemeldt ut uka og har de siste dagene følt meg litt piggere, så begynte å bli optimist for neste uke. Men i dag er det virkelig ille. Ligger på sofaen med bøtta ved siden av meg, blæ. Har brukt to timer på å tømme oppvaskmaskina, fortsatt ikke ferdig ;)

Det tar på å lage mennesker <3 Må legge meg nedpå 1-2 ganger ilp av dagen jeg, og i allefall få muligheten til å være litt alene. Er så var for lyder og inntrykk også så skal liksom ingenting til for at jeg gråter :P

God natt alle februarmamas :) Nå begynner jeg å bli kvalm, så da er det på tide med litt søvn (selv om jeg sov på sofaen fra 19:45-21:15). Håper alle får ei fin natt uten vondter! :-)

Jammen tar det på å lage nye folk gitt. Så trøtt og sliten jeg. Sover minst 8 timers netter, pluss en til to dupper på dagtid. Håpløst å planlegge med meg.

Sovet igjen nå, men må stå opp og roe ned ungene nå hører jeg. De må ut en tur. Og det har sikkert jeg godt av også.

Jammen tar det på å lage nye folk gitt. Så trøtt og sliten jeg. Sover minst 8 timers netter, pluss en til to dupper på dagtid. Håpløst å planlegge med meg.

Sovet igjen nå, men må stå opp og roe ned ungene nå hører jeg. De må ut en tur. Og det har sikkert jeg godt av også.
Her sover jeg 10-11 timer hver natt, venter første nå så får fortsatt lov til å ha lange morninger. Blir gjerne 1-2 timers dupp på dagtid og.. Hadde aldri trodd at det var så krevende å gå gravid! Men som du sier, vi lager jo et levende menneske, det er jo ganske utrolig at det går ann! :)

Etter en slitsom måned før ferien, ser formen ut til å ha blitt ganske mye bedre. Ingen kvalme lenger og bare litt trøtt på dagtid. Var vel omtrent på denne tida det ga seg sist og. Er 10+6 i dag.

I dag har vi ryddet i boden på barnerommet og blant annet funnet frem det gamle babytøyet :) Det brakte frem gamle minner, og en noe dårlig smak. Hehe. Jenta vår dulla opp dukka si, og det var så koselig å se omsorgen for babisen! Nå gleder vi oss enda mer til februar <3

Back
Topp