Hvilket sykehus skal du føde på?

Hva gjør at dere vil ha hjemmefødsel egentlig? :)

For meg handler det om trygghet. Sist følte jeg meg som en ku på samlebånd, med jordmødre som sprang veggimellom. Hadde selvfølgelig noe å gjøre med at forrige ble født i fellesferien. Jeg trives dårlig på sykehus, og følte meg verken trygg eller ivaretatt. Jeg kjenner at det å kunne føde hjemme i kjente omgivelser, uten eksterne stressfaktorer kjennes bra :) Man har to jordmødre tilstede under hele fødselen, og så lenge man ikke går mot noen anbefalinger er det ikke utrygt å være hjemme. Kan man føde på en fødestue kan man også være hjemme :) Men det er jo enda lenge til, og mye kan skje som gjør at.man ikke får lov til å føde hjemme. Det vil ikke være noen krise å føde på sykehus, men drømmen er å få være hjemme :)
 
St. Olavs! :) Bor 15-20 min unna, og har veldig gode erfaringer med føden der fra sist. Måtte ligge på barsel istedet for hotellet, men håper på hotell denne gangen. Hvis ikke drar jeg hjem så fort som mulig :p
 
Har fått plass på Riksen. Har egentlig alltid drømt om ABC, men da det er første gang + mye familiehistorikk med tøffe og kompliserte fødsler tør jeg ikke satse på det.
 
Hva gjør at dere vil ha hjemmefødsel egentlig? :)

Det er vell egentlig å enten kjøre x antall bomturer eller føde i bilen igjen :p men må se. Synst det er litt skummelt å føde hjemme meg nordnorsk mi driver med det så hu kommer nok til å pushe på å fortelle masse og slikt :)
 
Jeg skal vel føde på Stavanger Universitetssykehus. Er 1 time kjørsel herfra, enda mer om jeg skulle være uheldig og det er rush med kø. Så er livredd for å bli sendt hjem igjen osv når dette først skal sette i gang. Ser så mange sånne føde-serier der folk kommer og blir bare sendt hjem igjen og må vente hjemme. :eek:
 
Jeg skal vel føde på Stavanger Universitetssykehus. Er 1 time kjørsel herfra, enda mer om jeg skulle være uheldig og det er rush med kø. Så er livredd for å bli sendt hjem igjen osv når dette først skal sette i gang. Ser så mange sånne føde-serier der folk kommer og blir bare sendt hjem igjen og må vente hjemme. :eek:
Jeg har nå bare 15 min til sykehuset, men jeg ble egentlig sendt hjem. Jeh hadde så vondt at jeg NEKTA å dra hjem uten baby.. Fikk beskjed om å gå en liten tur, og komme tilbake to timer etterpå. Da fikk jeg fødestue :p dro hjem 5 dager senere, men baby i baksetet ;)
 
Jeg har nå bare 15 min til sykehuset, men jeg ble egentlig sendt hjem. Jeh hadde så vondt at jeg NEKTA å dra hjem uten baby.. Fikk beskjed om å gå en liten tur, og komme tilbake to timer etterpå. Da fikk jeg fødestue :p dro hjem 5 dager senere, men baby i baksetet ;)

Haha, høres ut som en god deal med å gå seg en tur i stedt for å reise hjem hvertfall.
Også for en skuffelse når man tror man er i gang og NÅ skjer det - også blir man bare sendt hjem igjen for å lide. :(
 
Søkt Rikshospitalet, så får vi se om de tar oss i mot ;)
 
Arendal sykehus
 
Ahus her. Hadde ikke en god opplevelse sist og håper på ks denne gangen, håper det går igjennom og at jeg kan få et godt inntrykk av ahus igjen.
 
Haugesund, 2timer å kjøre
 
Skien, en times kjøring :O synes det er så langt men er ikke noe nærmere =\
 
Back
Topp