Hvilket sykehus skal du føde på?

Det er ikke fødeavdeling på Hamar.. Gjøvik, Lillehammer og Elverum man kan velge mellom hvis man bor i Hamar-området.
Oi, ja det var sant det. Har ikke undersøkt dette noe særlig ennå, men gikk ut fra at Hamar hadde en fødeavdeling. Da blir det Elverum, og håper de har bedret statistikken sin..
 
Kjenner mange som har født der som har vært fornøyd:)
Åh, det er godt å høre. Jeg husker jeg leste en artikkel om at de var det sykehuset i Norge med flest alvorlige fødselsskader for noen år siden, og det har satt et støkk i meg.
 
Ahus her, bor 10 min unna. Fødte der sist, både fornøyd og misfornøyd. Men nå vet jeg iaf hva jeg går til, på godt og vondt :)
 
Åh, det er godt å høre. Jeg husker jeg leste en artikkel om at de var det sykehuset i Norge med flest alvorlige fødselsskader for noen år siden, og det har satt et støkk i meg.
De har visstnok gjort en kjempeopprydding siden den gang. Ikke hørt negativt derfra på lenge!
 
Jeg er fra Elverum og har mange venninner som har født der. Alle sammen er strålende fornøyd. Så bare legg vekk det du har hørt. Dessverre er det oftes de negative tingene en får høre om, og klart det fester seg litt bedre enn de gode...
 
Jeg er fra Elverum og har mange venninner som har født der. Alle sammen er strålende fornøyd. Så bare legg vekk det du har hørt. Dessverre er det oftes de negative tingene en får høre om, og klart det fester seg litt bedre enn de gode...
Jeg har også bare hørt positivt derfra de siste 6 årene, så legg det bort ja;)
 
Åh, tusen takk alle sammen! Nå klarer jeg å slappe av litt i forhold til fødsel. Dette har gnagd på meg siden lenge før jeg ble gravid.. :greet025
 
Kalnes, Sarpsborg :)
 
Ahus her, bor 10 min unna. Fødte der sist, både fornøyd og misfornøyd. Men nå vet jeg iaf hva jeg går til, på godt og vondt :)
Jeg er spent på A-hus.. Hva var positivt og negativt? Fødte på Ullevål sist og var veldig fornøyd, men bor nærmere A-hus nå...
 
Jeg er spent på A-hus.. Hva var positivt og negativt? Fødte på Ullevål sist og var veldig fornøyd, men bor nærmere A-hus nå...

JM jeg hadde før vaktbytte var ei sur megge som jeg var veldig lettet over ble byttet ut ved vaktskifte (hun jeg fikk i innspurten var helt super). Så selve fødselen sånn sett var okei, men det at man ikke får spise på rommet sitt på barselhotellet var litt pes (man må rekke måltidstider nede i ei kantine), og at de var ganske stressa generelt (melk melk melk - kunne ikke komme fort nok, de kom inn på natta og håndpumpa meg og ble sure fordi jeg tok meg tid til å kose med baby og roe han ned når han gråt mens vi ammet). Så det var ikke noe negativt som skilte seg ut, men mange små saker som gjorde at jeg helst ville hjem fortest mulig.
 
Stavanger universitetssykehus
 
Ahus. Bor 5 min unna men håper på å rekke det da forrige fødsel var litt for rask...
 
Har lik avstand til Ahus og Kalnes i Sarpsborg.
Er opprinnelig fra Østfold og har mest tilhørighet og bekjente som kan ha Snuppa der, så tror valget faller på Kalnes. Må bestemme meg uken som kommer.

Noen som har innspill?
 
Last edited:
Back
Topp