Hva synes du om merkeklær til barn?

  • Trådstarter Moderator Camilla
  • Opprettet
Det spørs helt på hvordan klær. Hverdagsklær bruker vi ikke penger på merker på ungen. Om vi får i gave eller finner en ting som vi veldig gjerne vil kjøpe og trenger, så ja. Men ikke bare for å kjøpe. Men yttertøy skal være av kvalitet for å sikre en god, varm og tørr unge. Så der vil vi sikkert velge et merke etterhvert ;)
 
Kommer an på hva som menes med merkeklær. Kjøper feks reima. Men helt sinnsykt overprisede klær og ting er bare latterlig å bruke penger på synes jeg. Har du for mye penger så bruk det på veldedighet el istedet
 
Kommer an på hva som menes med merkeklær. Kjøper feks reima. Men helt sinnsykt overprisede klær og ting er bare latterlig å bruke penger på synes jeg. Har du for mye penger så bruk det på veldedighet el istedet

Ja, klart at de som har "for mye" penger skal gi overskuddet sitt til veldedighet og ikke bruke det på det de selv vil - feks merkeklær ;)
 
Ja, klart at de som har "for mye" penger skal gi overskuddet sitt til veldedighet og ikke bruke det på det de selv vil - feks merkeklær ;)
Ja først meg selv og så meg selv vettu...lenge leve luksus og egoisme ;) Hadde aldri klart å sløse unødvendig mye med penger når jeg vet mange ikke har til nødvendige ting en gang
 
Ja først meg selv og så meg selv vettu...lenge leve luksus og egoisme ;) Hadde aldri klart å sløse unødvendig mye med penger når jeg vet mange ikke har til nødvendige ting en gang

Ja, stakkars dem som har råd til å bruke av pengene de selv har tjent, for noen egoister. Jeg er helt klart for å støtte veldedige organisasjoner og gir såpass mye iløpet av et år at sover rimelig godt om nettene :) MEN om jeg vil, jeg sier ikke at jeg gjør eller har mulighet, kjøpe merkeklær til min datter eller meg selv for den saks skyld, så synes ikke jeg at andre mennesker skal gi meg dårlig samvittighet for det. Og tenk hvor kjedelig verden hadde vært om alle skulle gått med samme klær ;)
 
Som jeg sier hver gang diskusjonen kommer opp, så syns jeg det er greit å legge penger i klær av god kvalitet eller om det er noen spesielle plagg man ønsker seg, om man har råd til det, spesielt yttertøy. Å kjøpe dyre klær bare for å kjøpe dyre klær, og merkene er viktigere enn sunn fornuft og hva som er praktisk, er ikke min greie. Syns det er trist, og litt kvalmt, hvordan motepresset utvikler seg både blant barn og voksne.
Dette.
 
Folk får gå i hva de vil for meg :)
Her er det en salig mix av alt.
Det jeg ser på er kvalitet, og legger ofte merke til hva som har blitt best i test.
Jeg er veldig glad i design som har flere str i samme plagg. Om de plaggene er av god kvalitet, så sparer jeg penger i lengden på å kjøpe dem.
 
Som jeg sier hver gang diskusjonen kommer opp, så syns jeg det er greit å legge penger i klær av god kvalitet eller om det er noen spesielle plagg man ønsker seg, om man har råd til det, spesielt yttertøy. Å kjøpe dyre klær bare for å kjøpe dyre klær, og merkene er viktigere enn sunn fornuft og hva som er praktisk, er ikke min greie. Syns det er trist, og litt kvalmt, hvordan motepresset utvikler seg både blant barn og voksne.
Enig med deg. kvalitet er viktig
 
Kommer an på hva som menes med merkeklær. Kjøper feks reima. Men helt sinnsykt overprisede klær og ting er bare latterlig å bruke penger på synes jeg. Har du for mye penger så bruk det på veldedighet el istedet
Vel av de jeg kjenner så gir de fleste til flere veldedige organisasjoner også. Det ene behøver ikke utelukke det andre!
 
Jeg er selv glad i merkeklær, så det blir jo noe klær til barna også. Hva andre mener om det bryr jeg meg svært lite om.

Jeg kjøper det tøyet jeg syns er finest, og da havner jeg ofte i disse butikkene.
 
Nei jeg passer på å kjøpe klær i vanlig prisklasse til de blir tenåringer og begynner å ønske seg dyrere ting ;)
 
Helt greit for de som vill ha det. Men jeg kjøper mest klær på hm, lindex ol til mine :) vis det ikke er noe spesielt da :)

Har en datter som er veldig uheldig å river mye hull i klærne :p derfor gidder jeg ikke legge så mye i de heller :)
Enig.:)
 
Må vel innrømme at dattr mi kun har pysjet og truser fra hm,alt annet er fra memini.pompdelux,noa noa.angulus .mini a tire osv..men merke spiller ingen stor rolle så lenge jeg liker klærne.liker duser farger uten hello kitty på,jo da hun har newbie også ,det er jo fra kappahl :) bryr meg lite om hva andre mener om det,min hobby,mitt liv,mine penger...
 
Jeg syntes at alle foreldre kan velge hva de vil at deres barn skal gå i! Men får meg er H&M likegod som en dyr merke bukse! Jeg mener ingen burde se ned på de som ikke går med merkeklær!
 
Eg og kjøper merkeklær pga kvalitet, ikkje fordi det er merke.

Men så bur eg og på ein plass der dress fra felleskjøpet er heilt normalt, mens vesker til 10 000 blir brukt av turister. :p
 
jeg har kjøpt endel merkeklær til vår september gutt. allt unntatt 1 body er kjøpt på salg & kostet meg ikke mer enn å gå på POP fex. det aller meste er kjøpt på pop, h&m, cubus, kappahl. lager 365 (svensk billig butikk). har valgt å blande de vanlige merkene med noe designer, på samme måte som jeg gjør i min egen garderobe. bodyen til 400 kr fra benetton kan helt fint brukes sammen med buksa til 79 kr fra newbie ;) på samme måte som jeg bruker jeans til 99 kr sammen med sko til 5000 eller veska til 6000 om jeg føler for det :p har kosa meg masse med å lete fram de beste tilbudene på merke klær & bestilt det jeg har hat lyst på, benytter meg storsett alltid av salgs kategorien & tibudskoder om jeg finner noen & da blir det ikke så mye dyrere likevell. handler ikke i fysiske butikker om det ikke er salg.
 
Om noen vil kjøpe det er det bryr jeg meg ikke. Folk velger der de vil. Jeg kjøper ikke det. Syntes de vokser for fort og ødelegger der for fort til at jeg gidd. Kjøper heller flere billige plagg. Om noen kjøper merkeklær til barna mine bruker de det. Kjøper også klær i Tyrkia som ser ut som merker men er fake men det er fordi jeg syntes de er tøff, god kvalitet og kjempe billig. Opp til hver enkelt men ingen får noe status i mine øyne pga merkeklær altså.
 
Som jeg sier hver gang diskusjonen kommer opp, så syns jeg det er greit å legge penger i klær av god kvalitet eller om det er noen spesielle plagg man ønsker seg, om man har råd til det, spesielt yttertøy. Å kjøpe dyre klær bare for å kjøpe dyre klær, og merkene er viktigere enn sunn fornuft og hva som er praktisk, er ikke min greie. Syns det er trist, og litt kvalmt, hvordan motepresset utvikler seg både blant barn og voksne.

Så greit at du skriver det! Signerer!
 
Back
Topp