Hva synes du om merkeklær til barn?

  • Trådstarter Moderator Camilla
  • Opprettet
Som jeg sier hver gang diskusjonen kommer opp, så syns jeg det er greit å legge penger i klær av god kvalitet eller om det er noen spesielle plagg man ønsker seg, om man har råd til det, spesielt yttertøy. Å kjøpe dyre klær bare for å kjøpe dyre klær, og merkene er viktigere enn sunn fornuft og hva som er praktisk, er ikke min greie. Syns det er trist, og litt kvalmt, hvordan motepresset utvikler seg både blant barn og voksne.
Kunne ikke sagt det bedre selv:)
 
Keg kjøper lite merkeklær til jenta, går mest i klær fra h&m, kappahl osv :) Jeg syns det er greit å slippe å legge så mye penger i klær som blir slitt og flekkete i barnehagen likevel ;) Kjøper gode uteklær til henne da som feks Reima - de er vi superfornøyd med!

Hun har en del merkeklær fra Ralph Lauren, Gant, Tommy Hilfigher som hun har fått fra besteforeldrene (hun er eneste barnebarn på begge sider), men dette er klær vi kun tar på henne i selskap og til finere anledninger :)
 
Hva er merkeklær da? Mine går omtrent kun i danske merker som småfolk, molo, Bisgaard, ej sikke lei, idat ++ utelukkende fordi jeg elsker print og farger :)
 
Mine har en del merkeklær, men det er fordi jeg liker designet og kvaliteten, ikke hvilket merke det er. Dessuten handles det mest på salg, eller pent brukt.
Jeg betaler gjerne litt mer for klær jeg vet har blitt laget under ordnede forhold.
Kjøper dog også klær fra trygge kjeder, så de har begge deler.
 
Som jeg sier hver gang diskusjonen kommer opp, så syns jeg det er greit å legge penger i klær av god kvalitet eller om det er noen spesielle plagg man ønsker seg, om man har råd til det, spesielt yttertøy. Å kjøpe dyre klær bare for å kjøpe dyre klær, og merkene er viktigere enn sunn fornuft og hva som er praktisk, er ikke min greie. Syns det er trist, og litt kvalmt, hvordan motepresset utvikler seg både blant barn og voksne.

Enig!
 
Om tiket to heaven / didrikson går som merkeklær.. Så kjøper jeg et plagg av dette til vinteren.. Og regntøy.. Vedr sko, så sverger jeg til Timberland. Foruten dette.. Altså alt av sommerklær og vinterklær handles hos Name It og h&m.
 
Ikke så veldig opptatt av merker...har aldri vært det på mine egne klær heller :)
 
Var test på tv2 hjelper deg for en tid tilbake.. Som viste at merkeklær stort sett ikke er noe bedre enn klær fra feks H&M :) bomull er bomull.. Om det er gant eller h&m .. Såe, jeg gidder rett og slett ikke legge masse penger i plagg som barn vokser fort ut av :)

Og synes det er drøyt når 7 åringer går rundt å kritiserer andre for at de ikke har EKTE Converse... Sier litt om foreldrene da spør du meg...
 
Var test på tv2 hjelper deg for en tid tilbake.. Som viste at merkeklær stort sett ikke er noe bedre enn klær fra feks H&M :) bomull er bomull.. Om det er gant eller h&m .. Såe, jeg gidder rett og slett ikke legge masse penger i plagg som barn vokser fort ut av :)

Og synes det er drøyt når 7 åringer går rundt å kritiserer andre for at de ikke har EKTE Converse... Sier litt om foreldrene da spør du meg...

Helt enig :)
 
Var test på tv2 hjelper deg for en tid tilbake.. Som viste at merkeklær stort sett ikke er noe bedre enn klær fra feks H&M :) bomull er bomull.. Om det er gant eller h&m .. Såe, jeg gidder rett og slett ikke legge masse penger i plagg som barn vokser fort ut av :)

Og synes det er drøyt når 7 åringer går rundt å kritiserer andre for at de ikke har EKTE Converse... Sier litt om foreldrene da spør du meg...
Det trenger ikke komme av foreldrene nødvendigvis ;) Det kan væøre snappet opp av større barn,reklame på tv osv
 
Var test på tv2 hjelper deg for en tid tilbake.. Som viste at merkeklær stort sett ikke er noe bedre enn klær fra feks H&M :) bomull er bomull.. Om det er gant eller h&m .. Såe, jeg gidder rett og slett ikke legge masse penger i plagg som barn vokser fort ut av :)

Og synes det er drøyt når 7 åringer går rundt å kritiserer andre for at de ikke har EKTE Converse... Sier litt om foreldrene da spør du meg...
Morsomt at du bruker Gant og H&M som eksempel.
Dersom jeg kjøper langbukser fra H&M til eldsten har de hull på kneet etter 3 dager, Gant bukser ser som regel nesten ubrukte ut når de bli for små.
H&M gensere blir blasse i fargen, og får rar fasong før de blir for små. Jeg har Gant gensere som er helt fine etter bruk av to barn, og som kommer til å bli brukt av det tredje.

Jeg kjøper det for kvaliteten, ikke merke, og i det lange løp blir det billigere på grunn av kvaliteten.
Hvertfall dersom man bare kjøper det på salg som jeg gjøer.

Dersom barna mine finner ut at den genseren eller buksen de har på seg er av merkeklær typen er det det jeg kommer til å fortelle dem, og at det ikke betyr at de kan får et hvilket som helst annet dyrt merke..
 
Helt greit for de som vill ha det. Men jeg kjøper mest klær på hm, lindex ol til mine :) vis det ikke er noe spesielt da :)

Har en sønn som er veldig uheldig å river mye hull i klærne :p derfor gidder jeg ikke legge så mye i de heller :)
 
Det trenger ikke komme av foreldrene nødvendigvis ;) Det kan væøre snappet opp av større barn,reklame på tv osv

Sant.. Men akkurat det tilfelle her vet vi kommer fra foreldre ;) men ja.., de kan nok snappe opp hos eldre søsken osv..
 
Morsomt at du bruker Gant og H&M som eksempel.
Dersom jeg kjøper langbukser fra H&M til eldsten har de hull på kneet etter 3 dager, Gant bukser ser som regel nesten ubrukte ut når de bli for små.
H&M gensere blir blasse i fargen, og får rar fasong før de blir for små. Jeg har Gant gensere som er helt fine etter bruk av to barn, og som kommer til å bli brukt av det tredje.

Jeg kjøper det for kvaliteten, ikke merke, og i det lange løp blir det billigere på grunn av kvaliteten.
Hvertfall dersom man bare kjøper det på salg som jeg gjøer.

Dersom barna mine finner ut at den genseren eller buksen de har på seg er av merkeklær typen er det det jeg kommer til å fortelle dem, og at det ikke betyr at de kan får et hvilket som helst annet dyrt merke..

Vi har masse bukser fra H&M.. De har hun brukt flere sesonger.. Kjøper ikke akkurat passe bukser ;) Man betaler for merke. Har hatt merkeklær oppigjennom selv.. Og synes ikke kvaliteten er stort bedre. Og istede for å kjøpe 1 dyr genser til 1000 kr feks.. Kjøper jeg heller et lass av shortser, t-shorter, skjørt, gensere osv..
 
Vi har masse bukser fra H&M.. De har hun brukt flere sesonger.. Kjøper ikke akkurat passe bukser ;) Man betaler for merke. Har hatt merkeklær oppigjennom selv.. Og synes ikke kvaliteten er stort bedre. Og istede for å kjøpe 1 dyr genser til 1000 kr feks.. Kjøper jeg heller et lass av shortser, t-shorter, skjørt, gensere osv..
Da har du en annen erfaring en meg, og gjør andre valg.
Jeg må få gjøre mine valg ut fra mine erfaringer..
Bruker heller ikke 1000 kr på et plagg, men på salg aldri full pris.
Handler selvfølgelig ikke bare det.
Går også mye i Nameit, Lindex, Kapphal og lignende...

Poenget mitt er bare at når jeg kler barna mine i såkalte merkeklær er det ikke på grunn av merket, men kvaliteten.
Er helt enig at det er teit å kjøpe dyre klær bare for merket.

Syns ikke dette er andreledes enn Reima.
Hører så mange si at de kjøper Reima dresser til barna sine for det er det som er best selv når de kommer dårlig ut i test, men har ikke prøvd noe annet. Hvordan vet de det da..
 
Å kjøpe merke kun for merke syns jeg blir feil, men å betale litt ekstra for god kvalitet ser jeg ikke noe galt ved.
Nå har jeg ikke så mye erfaring med barneklær enda, men finner vel mine favoritter etterhvert.
 
Det bryr jeg meg ikke om. Kjøper det jeg syns er fint til snuppa, og det meste er fra kjedene. Hun har en del adidas pga forballeffekter,da.
 
Back
Topp