Blør... Oppdatert i nr 42: takk for meg! (10/7)

Tusen takk for all støtte, alle sammen!

Ikke noe blod siden i 3-tida, og kun svake murringer bak siden da. Jeg har ikke ringt tilbake, siden det ikke har blitt verre. Magefølelsen er ikke blitt noe bedre, så jeg tenker å ringe imorgen tidlig uansett, være ærlig og si at til tross for at det ikke har forverra seg, så ville det vært absolutt best for psyken å få en avklaring før ferie. Hvis de har kapasitet og / eller ser poenget, tar de meg inn, hvis ikke kan jeg høre om det kan la seg gjøre privat. Vi drar på ettermiddagen, så har litt tid.

Jeg synes også det blir feil å lyve, og har veldig liten lyst til at min usikkerhet skal føre andre med mer akutte problemer bakover i køen. Det er jo veldig vanlig å blø, og ingenting de kan gjøre. Samtidig skulle jeg ønske kapasiteten var stor nok til at de kunne ta slike sjekker, for selv om kroppen min fysisk klarer seg fint så er det veldig slitsomt for psyken.

Igjen, tusen takk for all støtte, tips og råd! Dere er gode.
 
Off.. forstår dette må være veldig tøfft psykisk. Merker jo bare hvordan veldig små tinge og bekymringer jeg har går inn på meg. Håper virkelig du får sjekket det opp og sett at alt er i orden før du reiser på feire i morgen. Krysser fingrene og ønsker masse lykke til!!! Klemmer
 
Vil bare sende en oppmuntring til deg. Jeg fikk en blødning i uke 6 etterfulgt av brunt som varte i noen dager. Menssmertene varte en hel uke og var vonde! Jeg var på UL i uke 7 og da var det en liten bønne inni der med et bankende hjerte! Det er håp <3 Sender en klem og håper du får en UL for å roe sinnet. Grusomt å gå og lure. Klem!
 
Huff, dette var ikke noe hyggelig lesing. Håper virkelig det går bra med deg, og at spiren har klamret seg fast.

Ang. å lyve på legevakten - tror heller jeg ville vært helt ærlig med de som du sier og sagt at det går på psyken løs. Prøve å heller få litt medmenneskelig forståelse fra de i andre enden.

Jeg jobber selv på legevakt, og selv om det kanskje kan høres kynisk ut det skal mer enn litt vondt i magen og blod på papiret til, før jeg personlig setter en kvinne opp til legetime på legevakten. Vi ser jo på en måte "helheten" av sykdomsbildet. Med mindre det er mistanke om urinveisinfeksjon, blindtarmsbetennelse eller man har vært utsatt for operasjoner/ulykker eller andre ting som kan gjøre at man vurderer det dithen at en sjekk er på sin plass - så skal kvinner i menstruell alder ha nokså kraftige magesmerter for at jeg setter de opp til time; type ligger bare hjemme og vrir seg og vet snart ikke sine arme råd. Og jeg er ellers av det "rause" slaget blant mine kollegaer når det kommer til å sette opp timer hos legen..

Så jeg ville heller vært ærlig med dem <3.

(Og ja, det kan virke beintøft det med hvor "vanskelig" det noen ganger skal være å komme til legevakta - men om dere visste HVOR mange som ringer og kommer for helt vanlige ting som nok de fleste av oss aldri hadde stilt spørsmål om en gang, så forstår man hvorfor man må sile litt. )

Så jeg ville forklart situasjonen dønn ærlig, at du var svært bekymret og ikke klarte å legge dette fra deg. At du virkelig ville følt det som en trygghet med en legesjekk og helst en UL. Da hadde hvertfall jeg satt deg opp til time :) Jeg tenker at det psykiske aspektet er jo minst like viktig som bare det fysiske :rolleyes:
 
Ikke noe mer blod, og nesten ingen murring i korsryggen lenger. Siden smertene har sittet bak og på sidene har tanken om nyrebekkenbetennelse slått meg, siden jeg har hatt mye UVI før, og det kan stresse livmoren, så tenkte at jeg hvertfall burde få levert urinprøve.

Sendte SMS for "time samme dag" til legekontoret i dag tidlig, fikk SMS tilbake om at nå i ferieavviklinga så prioriterte de bare hastesaker (jeg hadde ikke skrevet noe om hva det gjaldt), og at man kunne ringe hvis det var det. Håpløst når telefontida begynte først 10. Så jeg ringte legevakta igjen, og hun var hyggelig og forståelsesfull og anbefalte å bare dra til legekontoret, stille opp i luka og si fra. Tok med urinprøve, trakk kølapp på laboratoriet, og kom kjapt inn.

De kunne ikke se noe på prøva, men hun sendte den til dyrkning, og konfererte med en lege. Litt blødning ila en dag, stoppa nå - avtakende smerter = vent og se. Ikke noe annet å gjøre. Det går i grunn greit, jeg har på en måte klart å skyve det litt bak i bevisstheten nå, ikke like altoppslukende som i går. Krysser fingre og håper at alt er som det skal inni magen, og at det bare var noe helt uskyldig. Nå drar vi til Danmark, og det tror jeg skal gå bra. En 2åring lar en sjelden sitte for lenge og gnure på de samme tankerekkene ;)

Takk for trøst, råd, støtte og varmende ord! :)
 
Ikke noe mer blod, og nesten ingen murring i korsryggen lenger. Siden smertene har sittet bak og på sidene har tanken om nyrebekkenbetennelse slått meg, siden jeg har hatt mye UVI før, og det kan stresse livmoren, så tenkte at jeg hvertfall burde få levert urinprøve.

Sendte SMS for "time samme dag" til legekontoret i dag tidlig, fikk SMS tilbake om at nå i ferieavviklinga så prioriterte de bare hastesaker (jeg hadde ikke skrevet noe om hva det gjaldt), og at man kunne ringe hvis det var det. Håpløst når telefontida begynte først 10. Så jeg ringte legevakta igjen, og hun var hyggelig og forståelsesfull og anbefalte å bare dra til legekontoret, stille opp i luka og si fra. Tok med urinprøve, trakk kølapp på laboratoriet, og kom kjapt inn.

De kunne ikke se noe på prøva, men hun sendte den til dyrkning, og konfererte med en lege. Litt blødning ila en dag, stoppa nå - avtakende smerter = vent og se. Ikke noe annet å gjøre. Det går i grunn greit, jeg har på en måte klart å skyve det litt bak i bevisstheten nå, ikke like altoppslukende som i går. Krysser fingre og håper at alt er som det skal inni magen, og at det bare var noe helt uskyldig. Nå drar vi til Danmark, og det tror jeg skal gå bra. En 2åring lar en sjelden sitte for lenge og gnure på de samme tankerekkene ;)

Takk for trøst, råd, støtte og varmende ord! :)
Så godt å høre at du er mer positiv i dag og at blødningen har stoppet :) Det er mange grunner til at man kan blø ila svangerskapet og det trenger ikke bety noe faretruende, selv om jeg har full forståelse for at man blir veldig redd! Synes du skal forsøke å nyte ferien og så håper jeg du slipper noen flere blødninger eller smerter :)
 
Det finnes drøssevis av UL (scanning på dansk) klinikker i DK. Du trenger ikke henvisning, pleier å koste rundt 500kr. Nå vet jeg ikke hvor i DK du skal da..

Bare til info.
 
For å roe deg ned litt kan jeg fortelle at det kan være det som kalles festeblødninger :)
Sniker litt fra august.
Du kan jo ikke fortelle henne at det kan være en festeblødning i uke 9. Da lyver du jo rett og slett til henne,eller så må du lese litt om hva det faktisk er. En festeblødning (for de få som faktisk opplever det) forekommer tidlig i svangerskapet når egget fester seg i livmoren,og i uke 9 har det vært festet lenge,så det er for seint til at det kan være det :)
 
Begynte å blø igjen mandags ettermiddag, litt gjennom hele dagen i går, og i dag. Ingen smerter heldigvis.

Har bestilt time for UL på en klinikk i en by en halvtime unna der vi er på ferie, 500kr. Takk for tipset, Junibarn84!
 
Begynte å blø igjen mandags ettermiddag, litt gjennom hele dagen i går, og i dag. Ingen smerter heldigvis.

Har bestilt time for UL på en klinikk i en by en halvtime unna der vi er på ferie, 500kr. Takk for tipset, Junibarn84!
Lykke til på ul, krysser fingrene for deg og den lille <3
 
Krysser fingrene for at det bare er uskyldig blødning du har! Godt at du har fått bestilt ul, sånn at du får det sjekket :)
 
Begynte å blø igjen mandags ettermiddag, litt gjennom hele dagen i går, og i dag. Ingen smerter heldigvis.

Har bestilt time for UL på en klinikk i en by en halvtime unna der vi er på ferie, 500kr. Takk for tipset, Junibarn84!

Krysser fingrene for at det går bra!
 
Begynte å blø igjen mandags ettermiddag, litt gjennom hele dagen i går, og i dag. Ingen smerter heldigvis.

Har bestilt time for UL på en klinikk i en by en halvtime unna der vi er på ferie, 500kr. Takk for tipset, Junibarn84!

Når skal du på UL? Krysser fingrene:)
 
Når skal du på UL? Krysser fingrene:)

Åja, glemte å skrive det. Den er fredag kl 10. Tenker som så at sjansen for at legen henviser til UL når jeg kommer hjem er liten, og privat UL er dyrere og må vente lenger. Så da blir det nå. Gruer meg mest...
 
Lykke til på ul, krysser fingrene for deg :) Vet hvordan det er å gå rundt å lure på om dette går bra!
 
Lykke til på fredag ! Krysser fingrene for deg <3
 
Lykke til på fredag.
 
Back
Topp