Når står dere opp hvis dere skal være på jobb til 8?

• Trådstarter Trådstarter neledam
  • Opprettet Opprettet
N

neledam

Guest
Og gjøre alt med ungene selv, dusje kroppen, sminke deg litt, spise frokost, lage matpakke, lever i barnehagen?

Prøver å finne ut sånn ca når jeg må stå opp å vekke frøkna når ho skal i barnehagen :)

Kl 6. Bruker 1,5 time alene med begge ungene. Yngste står opp en halvtime før og spiser og blir kledd på før eldste står opp.

Kl 6. Bruker 1,5 time alene med begge ungene. Yngste står opp en halvtime før og spiser og blir kledd på før eldste står opp.

Var det jeg fryktet :p frøkna sover jo vanligvis til 7-8 så blir kjipt å vekke ho så tidlig :(

Var det jeg fryktet :p frøkna sover jo vanligvis til 7-8 så blir kjipt å vekke ho så tidlig :(
Jeg har med begge ungene lagt opp til at søvnen passer med da de skal stå opp. Står opp lik tid i helgene også. Barn som må vekkes får for lite søvn har jeg lest. Jeg ville gradvis lagt henne tidligere og stått opp tidligere og endret dagsovingen deretter også.

Men altså du kan jo stå opp og ordne deg selv klar først, og matpakke og spise frokost. Så vekke og ordne henne til slutt. Da jeg hadde tidligvakt med eldste måtte vi dra 6:15 og han stod opp kl 6. Badet kvelden før og la han i body (og steømpebukse) som han skulle ha på dagen etterpå. Skiftet bleie/gikk på do og tok på en bukse, vasket søvnerusk så var han klar. Spiste i barnehagen.

Jeg har med begge ungene lagt opp til at søvnen passer med da de skal stå opp. Står opp lik tid i helgene også. Barn som må vekkes får for lite søvn har jeg lest. Jeg ville gradvis lagt henne tidligere og stått opp tidligere og endret dagsovingen deretter også.

Men altså du kan jo stå opp og ordne deg selv klar først, og matpakke og spise frokost. Så vekke og ordne henne til slutt. Da jeg hadde tidligvakt med eldste måtte vi dra 6:15 og han stod opp kl 6. Badet kvelden før og la han i body (og steømpebukse) som han skulle ha på dagen etterpå. Skiftet bleie/gikk på do og tok på en bukse, vasket søvnerusk så var han klar. Spiste i barnehagen.

Nå sover hun veldig mye om natten og nesten ikke om dagen, regner med at hun kommer til å sove litt mer på dagtid når hun står opp tidligere.

Jeg får ikke ordnet meg selv uten å vekke henne, må gjennom rommet hennes for å komme til badet og hun sover utrolig lett :(

Vi står også opp seks og regulerer søvnmengden i leggetid-enden.

Nå har jeg skolejente, men det har vært en god vane siden hun var bitteliten. God tid om morgenen har vært viktig for å lære henne å kle seg, smøre mat osv. selvstendig og uten stress.

Sorry, oppdaget for sent at jeg var snublet innom feil side.

Hun trenger vel ikke stå opp før 07 tiden? Du kan du ordne deg og matpakke osv først :-)

Problemet er at jeg må gjennom rommet hennes for å komme til badet og da er jeg redd ho våkner siden ho sover så lett :(

Jeg står opp mellom 6-6.15. Sambo og K står opp 6.30-6.40. På denne måten får jeg litt tid for meg selv på å springe gjennom dusjen og ordne meg litt. Når gutta står opp går det slag-i-slag frem til vi drar ut av døra mellom 7.30-7.40 :)

Er glad jeg ikke begynner før 9, ellers måtte jeg stått opp kl.05:00!
Alene med 4 unger hvor en skal på skole og 3 i bhg, og jeg selv må smike og style meg -gleder meg ikke akkurat til neste år :p

• Liker
Reactions: EJ
Tipper jeg må stå opp 06.30 med 2 barn. Sto opp 06.45 når vi bare hadde en. Må være ute av huset til 07.30 for å rekke levering og jobb 8.

Da spiser vi ikke frokost og kun påkledning, tannpuss, sminke og lage matpakke.

Er glad jeg ikke begynner før 9, ellers måtte jeg stått opp kl.05:00!
Alene med 4 unger hvor en skal på skole og 3 i bhg, og jeg selv må smike og style meg -gleder meg ikke akkurat til neste år :p
Ja jeg selv stod opp 5:15 for å rekke å dusje og spise. Matpakke og klær og sånn til o var klart dagen før. Dra hjemmefra 6:15 med 4 unger? Ja da tror jeg du måtte vært oppe enda tidligere...

Nå sover hun veldig mye om natten og nesten ikke om dagen, regner med at hun kommer til å sove litt mer på dagtid når hun står opp tidligere.

Jeg får ikke ordnet meg selv uten å vekke henne, må gjennom rommet hennes for å komme til badet og hun sover utrolig lett :(
Du kan stå opp og gå å spise frokost, smøre matpakke om du skal det først da.

Når legger hun seg på kvelden?

Jeg må være ute av huset 7.15 for å rekke å levere før jobb. Jeg står opp 6.20, order meg selv, spiser frokost, ordner matpakker og ordner vesla. Hun spiser frokost hos dagmamma, så det trenger jeg ikke tenke på.

Dusjer alltid kvelden før, og legger klar klær til både meg og vesla.

En time før jeg begynner på jobb :)

Kommer jo an på hvor langt det er til bhg først og hvor langt det er til jobb? Blir vanskelig å sammenligne da vi har forskjellig reisevei... Hvis jeg skal være på jobb 08, så må jeg ta bussen 0708. Da må jeg være i bhg 0645. Da bør vi kjøre hjemmefra 0630. Og vi bør da ha stått opp 0545 for å ha god tid.

Kommer jo an på hvor langt det er til bhg først og hvor langt det er til jobb? Blir vanskelig å sammenligne da vi har forskjellig reisevei... Hvis jeg skal være på jobb 08, så må jeg ta bussen 0708. Da må jeg være i bhg 0645. Da bør vi kjøre hjemmefra 0630. Og vi bør da ha stått opp 0545 for å ha god tid.
Blir vel mer riktig hvor lang tid man bruker hjemme før man drar ja:) Men det varierer også ut fra hvor mange barn man har, om alle må spise før man drar ol.

Men altså mye er gjort med god planlegging. Som sagt, her har jeg vekket ungen et kvarter før vi går ut døra så det går an :) Men heldigvis ikke hver dag for det er ikke så koselig start akkurat.

Blir vel mer riktig hvor lang tid man bruker hjemme før man drar ja:) Men det varierer også ut fra hvor mange barn man har, om alle må spise før man drar ol.

Men altså mye er gjort med god planlegging. Som sagt, her har jeg vekket ungen et kvarter før vi går ut døra så det går an :) Men heldigvis ikke hver dag for det er ikke så koselig start akkurat.

15 minutter er lite ja :P he he!! Jeg trenger gjerne 45 min. Særlig hvis jeg skal ordne meg selv i tillegg til å følge med på S.

Back
Topp