Blødning uke 5+4 - allerede i risiko for SA

Gina

Andre møte med forumet
Hei alle sammen! Kan først si at jeg synes det er supert med et slikt forum. lang historie kort: diagnostisert m/pcos des 13 og fått div behandlinger fra Ivf klinikk uten å bli gravid: lap. m/brenning, flere doble kurer pergotime, kontrollert stimulering m/inseminering. Har hatt celleforandringer i år og beskjed om at jeg ikke får mer behandling fra Tromsø. Var rimelig fortvilet men vi klarte å bli gravid mnd etter siste pergo mens.

Jeg er allerede i risiko for SA pga pcos. I dag morgest rød/rosa blod når jeg tørket meg etter dobesøk. Ingen smerter eller andre tegn på SA. Er super stresset! Har time fredag for ul...skal ringe gyn.pol i dag. Del gjerne erfaringer, positive og negative.
 
Jeg har vært gravid 3 ganger tidligere. En endte i MA, to er sunne og friske unger <3 . blødde i to svangerskap, den ene gangen fikk jeg både smerter og blødninger i uke 10, resultatet er likevel en flott gutt! =) Derfor ble jeg ikke sååå nervøs når jeg hadde akkurat samme lille blødninga i uke 4 og 5 den 3 graviditeten. Uten smerter denne gangen, likevel i uke 8 viste det seg at embryoet var dødt :-( Det var en vond opplevelse. Men altså, har som sagt hatt blødninger som har gått helt fint og som ikke gikk like bra oO
 
og foresten, lykke til <3 er helt sikkert ikke noe galt! Man hører jo overalt om kvinner som småblør i begynelsen uten at det er noe å bekymre seg over
 
og foresten, lykke til <3 er helt sikkert ikke noe galt! Man hører jo overalt om kvinner som småblør i begynelsen uten at det er noe å bekymre seg over

Takk for svar :) har prøvd i over 2 år nå og klarer nesten ikke å se for meg at det stemmer at jeg er gravid. Snakket med gyn som sa at så lenge jeg ikke hadde smerter og blødde mye så kan jeg slappe av. Skal jo i ul fredag og krysser fingrene for at alt er som det skal og at jeg kanskje kan få høre hjertet! Er 6+1 da :) men fint å høre at det gikk bra selv med blødninger.
 
Hei - eg hadde rosa/brun/rød utflod i går... Er 6+4 , forløbi ingen smerter.. Eg og e super nervøs :(

Uffda :/ har du snakket med lege eller gyn.pol? Fikk beskjed om at så lenge jeg ikke hadde smerter og blødde mye så skulle jeg slappe av. Det er normalt og blø litt sa dem. Men skjønner godt at du er nervøs! :(
 
Uffda :/ har du snakket med lege eller gyn.pol? Fikk beskjed om at så lenge jeg ikke hadde smerter og blødde mye så skulle jeg slappe av. Det er normalt og blø litt sa dem. Men skjønner godt at du er nervøs! :(

Eg var hos lege i går.. Og eg har mista før.. Er lite ein kan gjera... :( har ein veldig dårlig følelse! Fekk plutselig matlyst! •dårlig tegn•
Håpe da e falsk alarm hos oss begge ❤️❤️
 
Eg var hos lege i går.. Og eg har mista før.. Er lite ein kan gjera... :( har ein veldig dårlig følelse! Fekk plutselig matlyst! •dårlig tegn•
Håpe da e falsk alarm hos oss begge ❤️❤️

Men ingen smerter og mye blødning? Tok du Hcg for å se om den var normal? Ja krysser fingrene for oss begge ♡
 
Jeg har vært gravid 3 ganger før og de to første gangene hadde jeg småblødninger rundt dette tidspunktet, i flere dager, men det var nok bare festeblødninger. Desverre endte 2. graviditet med SA, men det var ikke før i uke 12. Symptomene der startet med at kvalmen forsvant ca i uke 10-11 + at jeg fikk lyst på kaffe igjen. Jeg fikk veldig følelsen at noe var galt. Faren min døde akkurat da, så jeg trodde det var det som forvirret meg. Men nei, de dro nok til "evigheten" sammen de to…. ;
 
Last edited:
Jeg har vært gravid 3 ganger før og de to første gangene hadde jeg småblødninger rundt dette tidspunktet, i flere dager, men det var nok bare festeblødninger. Desverre endte 2. graviditet med SA, men det var ikke før i uke 12. Symptomene der startet med at kvalmen forsvant ca i uke 10-11 + at jeg fikk lyst på kaffe igjen. Jeg fikk veldig følelsen at noe var galt. Faren min døde akkurat da, så jeg trodde det var det som forvirret meg. Men nei, de dro nok til "evigheten" sammen de to…. ;

Uffda :( jeg går å kjenner etter symptomer hele tiden...om de forsvinner! Har foreløbig ømme bryst, ekstra trett og litt murringer som kommer å går!
 
Jeg har også både gode og dårlige erfaringer med blødning. Spottet (helt smertefritt) noen ganger i starten med begge guttene. Slimhinnene blir jo veldig skjøre, så det et helt normalt. Da jeg spottet før ma var det med moderat smerte, ikke kjempevindt, men litt verre enn den vanlige murringen. Og ved sa begynte det også med spotting, men da fikk jeg temmelig vondt i korsryggen dagen før det satte helt inn... Alt kan være normalt, men hovedregelen er vel at smertefrie blødninger uten klumper stort sett er ufarlig. Krysser fingrene for dere som har blødd, venter nesten bare på at det skal skje meg også :(
 
Jeg har også både gode og dårlige erfaringer med blødning. Spottet (helt smertefritt) noen ganger i starten med begge guttene. Slimhinnene blir jo veldig skjøre, så det et helt normalt. Da jeg spottet før ma var det med moderat smerte, ikke kjempevindt, men litt verre enn den vanlige murringen. Og ved sa begynte det også med spotting, men da fikk jeg temmelig vondt i korsryggen dagen før det satte helt inn... Alt kan være normalt, men hovedregelen er vel at smertefrie blødninger uten klumper stort sett er ufarlig. Krysser fingrene for dere som har blødd, venter nesten bare på at det skal skje meg også :(

Krysser fingrene for deg å :) ingen smerter enda så håper det ikke kommer!
 
bruker du crinone (pga behandlingen du nevner)?
 
Så godt å høyra gode erfaringar. Eg hat ingen smerte og da var veldig lite då eg krysser fingrene takk til dere som er så gode å roe oss ned
 
Jeg blør også, 6+0 i dag. Skummelt. Det er ganske lite, men har litt murringer. Dessverre. Så jeg forbereder meg på SA, men håper jo i der lengste.
 
Jeg blør også, 6+0 i dag. Skummelt. Det er ganske lite, men har litt murringer. Dessverre. Så jeg forbereder meg på SA, men håper jo i der lengste.

Ååå tenke på deg snakka med jordmor nettop i sta.. Ho sa att da var ikkje uvanlig å ha ein liten blødning i veke 6. Eg kjente eg vart roligare hvertfall ... Så lenge ein har symptomer som ømme bryst, kvalm osv.. •håpa i da lengsta•
 
Jeg blør også, 6+0 i dag. Skummelt. Det er ganske lite, men har litt murringer. Dessverre. Så jeg forbereder meg på SA, men håper jo i der lengste.

Er det nye murringer? Jeg har hatt litt murringer fra uke 4, ingen endring der!
 
Back
Topp