~ Vårt største ønske ~

Påtide med en liten oppdatering igjen :) Tanta har reist for denne gang, og jeg er godt i gang med ventingen på EL igjen. Har bestemt meg denne ppen for å ta det helt med ro. Ingen kosttilskudd, ingen eltesting og ingen pliktsex, og det føles veldig godt :) Vi har kommet til cd 12 allerede, men har bare lagt inn aksjer en eneste gang, men det er helt greit. Lar det gå på mannens premisser denne runden da han også er meget lei av ventingen.

Det er heller ikke lenge igjen til vi starter utredningen. Vi har jo runda det "magiske" året nå, og drømmen om baby i 2015 ble desverre knust.. Første timen er i begynnelsen av mai, men med tanke på at det helt sikkert tar lang tid før jeg får time hos gynekolog tok jeg like gjerne å bestilte privat, og fikk time der allerede uka etter, så det er veldig nervepirrende å spennende ! Håper så inderlig de raskt finner ut av hva som er galt, og at det går an å gjøre noe med det. Nå er det virkelig på tide med baby i magen ❤️
 
Ette litt regning har jeg nå funnet ut at jeg er et sted mellom 3 og 7 dpo, har som sagt ikke testa etter EL denne mnd, men har hatt noe lignende ELslim for en stund siden, så jeg satser på EL har vært :) Det skal sies at det føles veldig deilig å slippe kontrollen litt og bare ta det helt med ro. Vi har bare lagt inn aksjer to ganger denne mnd, og det er også helt ok. Vi har fått pliktsex helt opp i halsen, så det gjør godt med en pause fra det også :)

Nå neste uke skal vi på vår aller første time til utredning, og vi er så spente på hva de finner ut, og evt hva det er som er galt og hva som kan gjøres. Håper de raskt finner ut av det, for nå er beg rimelig lei. Trodde aldri det skulle ta over et år å bli gravid, men sånn ble det vist..
 
Så var mai komt, og timen vi bestilte for mange måneder siden kom endelig ! Vi har nemlig starta på utredningen :) Vi snakka en stund om forskjellig, og hun kunne nesten utelukke tette eggledere, da ingenting skulle tilsi det, pcos trodde hun heller ikke det var pga null symptomer på det annet en ustabil syklus, og mannen er også frisk og rask. Vi ble henvist til gynekolog, og fikk vite at det tar hele seks (!!!!) måneder før vi får time der.. Hadde aldri trodd det skulle ta så lang tid ! Hun tok iallefall en vanlig gu på meg, og av det hun kunne se så alt fint ut, så jeg føler meg igrunnen ikke noe klokere :p

Men lykka er at vi har time hos privat gynekolog allerede neste uke, og jeg får da sett på eggstokker og eggledere allerde da, og ikke om seks måneder :) Har komt meg for øret at mannen også kan dra til sin fastlege å få rekvisisjon til sædprøve, såpass vi slipper å vente et halvt år bare på det, så da skal han gjøre det, så får vi kanskje fortgang i dette og finner ut hva som er galt :) Det er iallefall godt å endelig være i gang :)
 
Da er pp12 offisielt over og tanta var ankommet da jeg våkna idag.. Jaja, syklusen ble iallefall på korte 30 dager da, så det er jo det eneste positive :) Har ikke testa etter EL eller tatt noe som helst denne syklusen, så naturen har bare fått gått sin gang, og det føles egentlig ganske bra :) Har aldri i mitt liv hatt så ømme pupper iallefall ! Sykt vondt, så er det sånn det skal bli nå hver pp så vet ikke jeg mine arme råd :p

På onsdag skal vi til privat gyn, og jeg er så spent på hva de finner ut ! Tanta måtte såklart komme akkurat nå, såpass jeg har mensen under undersøkelsen, menmen, sånn er det :p Håper bare de finner feilen, enten hos meg eller sambo, såpass vi får gjort noe med det og det forhåpentigvis snart blir baby på oss ❤️ Nå er jeg lei av å vente !
 
Idag har vi endelig vært hos privat gynekolog, og heldigvis så absolutt alt helt tipp topp ut :) Hun tok innvendig ul og kunne ikke finne noe som skulle tilsi at vi ikke kan bli gravide, ingen cyster eller noe, så det er jeg såklart kjempeglad for ! Var også på sykehuset og tok blodprøver da jeg er på syklusdag 3 idag, og neste skal ta dag 21 for å se om jeg har hatt eggløsning :) Jeg fikk også resept på pergo som jeg skal begynne på neste syklus, noe jeg er superspent på :D

Er så gla vi endelig er i gang ! Mannen skal ringe sykehuset og få tatt spermprøve også nå så snart som mulig, så da gjenstår det å se hvordan prøven hans er, om jeg har eggløsning, og siste alternativ ar egglederne mine er tette, men det tvilte hun veldig på heldigvis :) Jeg som frykta at jeg hadde enten pco eller pcos, heldigvis ikke ! Så nå blir det forhåpentligvis bebis snart :)
 
Idag har vi endelig vært hos privat gynekolog, og heldigvis så absolutt alt helt tipp topp ut :) Hun tok innvendig ul og kunne ikke finne noe som skulle tilsi at vi ikke kan bli gravide, ingen cyster eller noe, så det er jeg såklart kjempeglad for ! Var også på sykehuset og tok blodprøver da jeg er på syklusdag 3 idag, og neste skal ta dag 21 for å se om jeg har hatt eggløsning :) Jeg fikk også resept på pergo som jeg skal begynne på neste syklus, noe jeg er superspent på :D

Er så gla vi endelig er i gang ! Mannen skal ringe sykehuset og få tatt spermprøve også nå så snart som mulig, så da gjenstår det å se hvordan prøven hans er, om jeg har eggløsning, og siste alternativ ar egglederne mine er tette, men det tvilte hun veldig på heldigvis :) Jeg som frykta at jeg hadde enten pco eller pcos, heldigvis ikke ! Så nå blir det forhåpentligvis bebis snart :)

Må være deilig å finne ut litt, og være i gang...flott at du ikke har pco(s)!:D
Masse lykke til med pergo;)
 
Må være deilig å finne ut litt, og være i gang...flott at du ikke har pco(s)!:D
Masse lykke til med pergo;)

Ja veldig deilig å få utelukka det :) Håper det bare er kroppen som har hatt problemer med eggløsningen og at pergo hjelper på :) Det hjelper jo uansett, om syklusen blir stabil av det, og da blir det bedre for begge parter med tanke på aksjeinnlegging ;) Tusen takk :)
 
Så kjekt at alt var bra og at dere får litt el-hjelp med pergo :) krysser fingrene for at det gjør susen :) alltid godt å få bekreftet at alt ser fint ut uansett :) håper prøvene til mannen er like fine :)
 
Så kjekt at alt var bra og at dere får litt el-hjelp med pergo :) krysser fingrene for at det gjør susen :) alltid godt å få bekreftet at alt ser fint ut uansett :) håper prøvene til mannen er like fine :)

Ja kjempekjekt ! Iallefall siden jeg gikk rundt og bekymra meg for både det ene og det andre :) Vet jo ikke hvordan egglederne ser ut enda da, men får håpe de også er fine :) Ja nå har jeg troa ! Pergo må bare være tingen for oss, haha ;) Det håper jeg også :) Får satse på alt er i skjønneste orden og at det vi bare har vært veldig uheldige så langt :)
 
Idag har vi endelig vært hos privat gynekolog, og heldigvis så absolutt alt helt tipp topp ut :) Hun tok innvendig ul og kunne ikke finne noe som skulle tilsi at vi ikke kan bli gravide, ingen cyster eller noe, så det er jeg såklart kjempeglad for ! Var også på sykehuset og tok blodprøver da jeg er på syklusdag 3 idag, og neste skal ta dag 21 for å se om jeg har hatt eggløsning :) Jeg fikk også resept på pergo som jeg skal begynne på neste syklus, noe jeg er superspent på :D

Er så gla vi endelig er i gang ! Mannen skal ringe sykehuset og få tatt spermprøve også nå så snart som mulig, så da gjenstår det å se hvordan prøven hans er, om jeg har eggløsning, og siste alternativ ar egglederne mine er tette, men det tvilte hun veldig på heldigvis :) Jeg som frykta at jeg hadde enten pco eller pcos, heldigvis ikke ! Så nå blir det forhåpentligvis bebis snart :)
Februarbebis, here we come :D
 
PP 13 - CD 12

Det blir litt sånn i rykk og napp oppdateringer her merker jeg. Menmen. Jeg har allerede kommet til cd 12, og de siste dagene har rast avgårde. Jeg jobber denne helgen og derfor får jeg heløer ikke testa til de tidspunktene jeg har gjort før, men jeg fikk en nesten positiv test idag, iallefall mye sterkere enn i går, så da håper jeg den er positiv i morgen :) Er iallefall ikke ofte jeg får positiv EL test såpass tidlig i syklusen ! Det passer igrunnen veldig bra, siden aksjene som ble lagt inn i dagtidlig mest sannsynlig blir de eneste vi får lagt inn denne ppen, da mannen skal levere sædprøve på onsdag, og han måtte "spare" i 4 dager. Vi får håpe da at det var denne ene gangen som måtte til ;)

Ellers er denne ppen her på en måte bare bortkasta. Eller, den føles iallefall sånn i og med at jeg skal begynne på pergo neste syklus. Det er så lenge å vente, så håper bare disse dagene går fort nå og at tanta snart kommer såpass jeg får begynt ! Superspent på hvordan virkningen blir, og er kjempeglad for at vi endelig er i gang og får litt hjelp :D Jeg har tatt blodprøver på cd 3, og skal inn igjen på cd 21, så er superspent nå om testene blir positive og blodprøvene viser at EL har vært, for da vet jeg iallefall at positiv EL test betyr at eggløsningen faktisk skjer :) Spennende tider bå altså !
 
PP 13 - CD 14

Dette er en litt dum pp igrunnen, da jeg ikke har fått testa på det tidspunktet jeg ellers har brukt å testa, siden jeg har hatt hele tre seinvakter på rad. Tok en idag før jeg dro, sånn ca i halv 3 tiden, og den ble egentlig etter mine øyner positiv, men det som er rart er at den også var tilsynelatende positiv for to dager siden, men ble negativ igjen i går.. Jeg blir iallefall ikke klok på dette her. Testene er tatt fra CD 11 og til idag, CD 14..image.jpg

Egentlig spiller det ingen rolle i og med at mannen skal levere sædprøve på onsdag, og må ha "spart" i 4 dager, så vi fikk kun lagt inn aksjer lørdagsmorgen, men på en annen måte er det greit å vite når den evt er positiv, med tanke på at jeg skal ta blodprøve igjen på CD (neste mandag), og det hadde da vært greit å se om positiv test faktisk betyr EL, eller om testene blir positiv til tross for manglende EL.
 
Dette er jo luksus ! Omtrent i det jeg kom inn døra hjemme ikveld, oppdaga jeg masse ELslim, så testen er helt klart positiv idag :D Hallo liksom, positiv test og slim på CD 14, det skjer jo sånn ca aldri, så jeg er rimelig fornøyd :D

Forrige syklus var på korte 30 dager, og nå blir denne også noe sånt, vi får se hvor lenge testen er positiv. Men dette kan kanskje bety at kroppen endelig begynner å stabilisere seg ! Et år etter pilleslutt ! Det er iallefall lov å håpe :D Det ble jo som sagt kun ett aksjeinnlegg denne runden, men det får holde :) Ingen krise om det ikke klaffer nå, for jeg skal på tidenes personalfest i juni og jeg skal begynne på pergo neste pp :)
 
Så godt med normal EL! :D Håper spira sitter til tross for få aksjer :)
 
Så godt med normal EL! :D Håper spira sitter til tross for få aksjer :)

Ja det er helt fantastisk ! Tenk, hele to (!!) sykluser på rad på bare 29/30 dager :D Ja vi får håpe vi har flaks, om ikke er det ingen krise siden jeg har planer om at pergo skal gjøre susen ;)
 
Spennende med pågående EL! Og sykluslengder på maks 30 dager kunne vært standard for alle synes jeg;)
 
PP 13 - CD 15
Da entrer jeg faktisk dpoland, allerede :D Det er så rart, CD 15 og EL har allerede skjedd.. Teenk om syklusen virkelig har begynt å stabilisere seg :D Jeg har somregel hatt EL samme dag som positiv test (tror jeg iallefall), så det betyr at jeg er 1 dpo idag eller i morgen ! Fantastisk :D Testen ble negativ igjen idag, så da satser vi på det. Litt rart at den har vært negativ annenhver dag denne perioden, men slimet kom som sagt i går, så da får jeg satse på at den ikke blir positiv igjen :) Får teste i noen dager til å se :)

image.jpg
 
Spennende med pågående EL! Og sykluslengder på maks 30 dager kunne vært standard for alle synes jeg;)

Ja iallefall når man har oversikten :D Helt enig ! At syklusen skal drive å tulle for så mange synes jeg er helt unødvendig altså ! Makan liksom ;)
 
Ja, for poenget med tullete syklus er jo...? Ingenting?
Håper dette er din nye normal nå!
 
Back
Topp