Noen som sliter med bekkenet igjen?

marri86

Glad i forumet
Er jo da 6,5 mnd siden jeg fødte,hadde ganske ille med bekkenløsning foran og bak,og noe låsning på høyre bakside..Fikk jo dette allerede ved 6-9 ukers graviditet...

Plutselig igår så våknet jeg med vondt,og har nå en låsning på høyre side av bekkenet :(
Kom over noe info om at det kan komme tilbake ved 6 mnder..

Fler med dette?Ikke noe morro når en skal bake og rydde til 17 mai :( Og to små barn.. :(
 
Å nei høres kjedelig ut!! Håper jo liksom å være ferdig med sånt etter fødselen ;)

Jeg sleit bare med bekkenet i uke 12 og gav seg fort...

Håper du blir fort bedre :)
 
Jeg merket at bekkenet begynte å verke igjen for en uke eller to siden, men her gikk det heldigvis over etter et par dager :)
 
Håper det går over av seg selv,hvis ikke må jeg bestille time hos fysio.. Eneste er at hun jeg gikk til i svangerskapet har så lang venteliste :(
 
Du kan få trening og behandling med fysio i seks mnd etter et svangerskap hvis du sliter med bekkenet. Snakk med legen og hør om å få henvisning :)
 
Du kan få trening og behandling med fysio i seks mnd etter et svangerskap hvis du sliter med bekkenet. Snakk med legen og hør om å få henvisning :)

Jo.. Men nå er det gått over 6 mnder :( Fødte 3 Nov,så er gått 6,5 mnder idag..
 
Jo.. Men nå er det gått over 6 mnder :( Fødte 3 Nov,så er gått 6,5 mnder idag..
Det gjør ingenting, du kan få 6 mnds trening/behandling etter en fødsel. Jeg formulerte meg kanskje litt feil. Går helt fint å starte nå, hun ene på gruppa har en 1,5 åring og starta ikke før nå. Jeg er med på gruppe trening to ganger i uka og får behandling ved behov.
 
Fikk ringt idag. Må ha ny henvisning,så fått legetime til fredag.. Problemet er at hun jeg gikk hos hadde fremdeles lang venteliste, så er langt bak i køen :( kan ta flere mneder før jeg får time. Var hvertfall sånn sist.. Får høre litt med legwn om råd og evt om hun vet om noen med kortere venteliste og om noen som kan om bekkenplager,for det var nemlig hun jeg gikk hos.hun var spesialutdannet i det..
 
Jeg sliter med bekkenet fortsatt. fødte 17.november. går til fysioterapeutt 2 ganger i uka siden januar. Trener litt og litt. Klarer ikke å bære ungen i mer enn en halv time, får skikkelig vondt da. Var hos kiropraktor flere ganger også (dette måtte betale fult selv). Vet ikke om det blir bedre en dag....
 
Fikk ringt idag. Må ha ny henvisning,så fått legetime til fredag.. Problemet er at hun jeg gikk hos hadde fremdeles lang venteliste, så er langt bak i køen :( kan ta flere mneder før jeg får time. Var hvertfall sånn sist.. Får høre litt med legwn om råd og evt om hun vet om noen med kortere venteliste og om noen som kan om bekkenplager,for det var nemlig hun jeg gikk hos.hun var spesialutdannet i det..
Du er fra Porsgrunn/skien sant? Har du prøvd Marianne Bøe på Søsterhjemmet? Kjempeflink med bekkenplager, og har gruppetimer. Mulig det er noe ledig der?
 
Naprapater skal kunne fikse opp i bekkenlåsninger vet jeg. Ei venninne av meg gikk dit å fikk hjelp ☺
 
Jeg sliter ikke direkte med bekkenet, men det knekker lett i det, og dersom jeg "splitter beina for mye" får jeg en ilende følelse i hoftene. Ellers blir jeg kvalm og får vondt i ryggen når jeg bærer på jenta i mer enn 5 minutter. Ikke gøy :-(
 
Fikk telefon igår fra fysioen om ledig time faktisk. Så var idag først hos legen på morningen og fikk henvisning.
Var så istad hos fysio.. Hadde en låsning ja,så fikk knekt den opp. :) Er bedre nå :) Men fikk akupunktur med strøm,så er mørbanket på høyre rompe og lår :p Men blir nok bedre om et par dager..

Skal tilbake om et par uker for å sjekke åssen det er,også skulle hun ta akupunktur med strøm på ene skulderen min som har mye grums i seg..

Betaler bare 100 kr idag pga akupunkturen,så det er bra :) Var så usikker om det var "gratis", for legen min påsto det ikke var det
 
Fikk telefon igår fra fysioen om ledig time faktisk. Så var idag først hos legen på morningen og fikk henvisning.
Var så istad hos fysio.. Hadde en låsning ja,så fikk knekt den opp. :) Er bedre nå :) Men fikk akupunktur med strøm,så er mørbanket på høyre rompe og lår :p Men blir nok bedre om et par dager..

Skal tilbake om et par uker for å sjekke åssen det er,også skulle hun ta akupunktur med strøm på ene skulderen min som har mye grums i seg..

Betaler bare 100 kr idag pga akupunkturen,så det er bra :) Var så usikker om det var "gratis", for legen min påsto det ikke var det

Så bra du kom kjapt til behandling!! Håper du blir fort bedre ;)
 
Back
Topp