♢ SKRAVLETRÅD UKE 20 ♢

Oppdaget en flott som sugde på armen min. Satt kjempegodt. Nå er det en liten rød ring rundt.
Er det farlig? Redd!!!
 
Hei og god kveld!
Alt bra med dere?:) Har ikke vært inne her så mye i det siste. Travelt med lesing til muntlig samfunnsfag i tillegg til at jeg skal holde tale på 17.mai og må komme på noe glupt å si.;) I'm in way over my head.

I dag segna bestefar brått om. Føles veldig rart, men det der følger desverre med alderdommen. Mamma og pappa skulle hente Jenny og ta henne med på besøk, og kom som avtalt. Bestemor fikk også være med, slik at hun fikk kommet seg ut litt. I bhg fikk vi beskjed om at Jenny ble bitt på armen i dag, fordi hun tok fra ei jente dukkevogna. Jen har sagt at den jenta har klora og lugga henne flere ganger, så jeg håper det er foreldresamtale snart.

Litt av en dag og jeg er sliten i hodet, så nå blir det strikking og tv her.
 
God morgen :)

Hva går dagen til idag?
Jeg har fri, og nyter siste dag før alle er hjemme igjen :p neida! Har akkurat ryddet og støvsugd her :) og fått i meg frokost!.. nå er det kaffe som står for tur ;)

Lite planer egentlig..må regne litt på pris ang kake :) er en som spurte om jeg ville lage bryllupskake for hun :D har fått spørsmål flere ganger før, men aldri turt å si ja :p tror jeg skal gjøre det denne gangen, for hun trengte ikke så stor og ville ha en litt enkel stil ;) litt enklere for meg da å haha..

Håper dere får en fin dag :)
Spennende med "oppdrag bryllupskake!" Det greier du sikkert helt utmerket. :)
 
Jeg har vært hos mamma for å få hjelp med kofta til T.
Håper bare inderlig at jeg blir helt ferdig til søndag :eek:
Nå skal jeg hente T på skolen, og vi skal på biblioteket for å se etter noen bøker og jobbe litt med lekser :)
Hvordan gikk det med kofta? Fikk du satt sammen hele?:)
 
Hei og god kveld!
Alt bra med dere?:) Har ikke vært inne her så mye i det siste. Travelt med lesing til muntlig samfunnsfag i tillegg til at jeg skal holde tale på 17.mai og må komme på noe glupt å si.;) I'm in way over my head.

I dag segna bestefar brått om. Føles veldig rart, men det der følger desverre med alderdommen. Mamma og pappa skulle hente Jenny og ta henne med på besøk, og kom som avtalt. Bestemor fikk også være med, slik at hun fikk kommet seg ut litt. I bhg fikk vi beskjed om at Jenny ble bitt på armen i dag, fordi hun tok fra ei jente dukkevogna. Jen har sagt at den jenta har klora og lugga henne flere ganger, så jeg håper det er foreldresamtale snart.

Litt av en dag og jeg er sliten i hodet, så nå blir det strikking og tv her.
Kondolerer! Trist.. Hvor gammel ble han?
Æsj, så kjipt med biting. Håper du får tatt det opp med bhg snart!

Hvor skal du holde tale? Høres skummelt ut :)
 
Kondolerer! Trist.. Hvor gammel ble han?
Æsj, så kjipt med biting. Håper du får tatt det opp med bhg snart!

Hvor skal du holde tale? Høres skummelt ut :)
Takk♡ Han ble 83.
Ja, jeg har ikke vært borti slik biting før, og det irriterte meg litt at de henvendte seg til mamma og ikke meg. Jeg hørte det bare fra sidelinja at "hun ble bitt fordi hun tok fra noen en leke". Dumt jeg ikke fikk tatt en prat med dem, for det ble så bagatalisert liksom. Ok, det er ikke fint å rappe lekene til andre, men det er ikke fint å bite heller.

Skal holde tale på grendahuset i bygda her. Heldigvis er forsamlingen liten, men jeg må jo si noe fornuftig likevel. :)
 
Takk♡ Han ble 83.
Ja, jeg har ikke vært borti slik biting før, og det irriterte meg litt at de henvendte seg til mamma og ikke meg. Jeg hørte det bare fra sidelinja at "hun ble bitt fordi hun tok fra noen en leke". Dumt jeg ikke fikk tatt en prat med dem, for det ble så bagatalisert liksom. Ok, det er ikke fint å rappe lekene til andre, men det er ikke fint å bite heller.

Skal holde tale på grendahuset i bygda her. Heldigvis er forsamlingen liten, men jeg må jo si noe fornuftig likevel. :)
Døden er ikke noe hyggelig :-(

Enig med deg! Biting er alvorlig og ikke greit. Hadde en hendelse med Wael forrige helg. Står på secret.... Vanskelig. Håper du får snakket skikkelig med de. Kan være farlig og ikke så kult og bli bitt fordi man tar en leke. Sånn er unger. Må være andre måter å reagere på!
 
Oppdaget en flott som sugde på armen min. Satt kjempegodt. Nå er det en liten rød ring rundt.
Er det farlig? Redd!!!

Det er normalt;) kan bli en liten kul eller rødt i noen dager å :)
 
Hei og god kveld!
Alt bra med dere?:) Har ikke vært inne her så mye i det siste. Travelt med lesing til muntlig samfunnsfag i tillegg til at jeg skal holde tale på 17.mai og må komme på noe glupt å si.;) I'm in way over my head.

I dag segna bestefar brått om. Føles veldig rart, men det der følger desverre med alderdommen. Mamma og pappa skulle hente Jenny og ta henne med på besøk, og kom som avtalt. Bestemor fikk også være med, slik at hun fikk kommet seg ut litt. I bhg fikk vi beskjed om at Jenny ble bitt på armen i dag, fordi hun tok fra ei jente dukkevogna. Jen har sagt at den jenta har klora og lugga henne flere ganger, så jeg håper det er foreldresamtale snart.

Litt av en dag og jeg er sliten i hodet, så nå blir det strikking og tv her.
Uff, så trist :(
Selvom det hører med til alderdommen er det lite hyggelig uansett..
Stakkars Jenny som ble bitt da!
Lillebror hadde også et lite bitemerke på hånda si i dag...
Ikke moro!
 
Hvordan gikk det med kofta? Fikk du satt sammen hele?:)
DEt gikk bra! Hadde nok blitt ferdig om jeg hadde vært ferdig med arm nummer 2 (som for øvrig blir strikket for andre gang nå :p)
Jeg mangler å strikke det ferdig, montere det og strikke halskant- og knappekant!
Det skumleste er over! Nemlig å sy og klippe opp til ermehull og åpningen i jakka :D
Jeg må jo bare bli ferdig til søndag, utrolig synd om han ikke får brukt den!
 
Hei og god kveld!
Alt bra med dere?:) Har ikke vært inne her så mye i det siste. Travelt med lesing til muntlig samfunnsfag i tillegg til at jeg skal holde tale på 17.mai og må komme på noe glupt å si.;) I'm in way over my head.

I dag segna bestefar brått om. Føles veldig rart, men det der følger desverre med alderdommen. Mamma og pappa skulle hente Jenny og ta henne med på besøk, og kom som avtalt. Bestemor fikk også være med, slik at hun fikk kommet seg ut litt. I bhg fikk vi beskjed om at Jenny ble bitt på armen i dag, fordi hun tok fra ei jente dukkevogna. Jen har sagt at den jenta har klora og lugga henne flere ganger, så jeg håper det er foreldresamtale snart.

Litt av en dag og jeg er sliten i hodet, så nå blir det strikking og tv her.

Uff kondolerer <3 hvor gammel ble han? Var det kun pga alderdom?

Håper det gir seg med konfliktene mellom Jenny og denne jenta!.. en del konflikter på gang her å :( (begge jentene hver for seg)..
 
Spennende med "oppdrag bryllupskake!" Det greier du sikkert helt utmerket. :)

Hehe ja tror det :) har fått litt tips om hvordan hun vil ha det..og har kommet med pris! Så nå gjenstår bare om hun sier ja ellet nei :p
 
Døden er ikke noe hyggelig :-(

Enig med deg! Biting er alvorlig og ikke greit. Hadde en hendelse med Wael forrige helg. Står på secret.... Vanskelig. Håper du får snakket skikkelig med de. Kan være farlig og ikke så kult og bli bitt fordi man tar en leke. Sånn er unger. Må være andre måter å reagere på!
Ja, jeg var innom på secret og kikka tidligere i uka. Så ikke noe særlig ut det bittet.:(
 
Er det sant? Så jeg får ikke borrelia? :-D

Hahaha nei du det tror jeg ikke altså :p jeg har aldri hatt det på meg, men sambo har det flere ganger.. første gangen tro han til legen fordi det ble litt hovent ved bittet og klødde litt...var visst helt normalt :p så lenge det ikke forverrer seg iløpet av noen dager da :) også er det ofte sånn at jo lenger dem sitter, jo verre kan det være.. også viktig å få med hodet når man tar den bort ;)
 
Uff kondolerer <3 hvor gammel ble han? Var det kun pga alderdom?

Håper det gir seg med konfliktene mellom Jenny og denne jenta!.. en del konflikter på gang her å :( (begge jentene hver for seg)..
Takk for det♡ Han ble 83 år. Han var ikke syk iallfall, men har vært i dårlig form i det siste, så i dag segna han bare om (mest sannsynlig pga hjertet).

Der håper jeg også. Tror ikke de er uvenner, men da jenta starta i bhg i vinter antyda ped.leder at det var et eller anna, for hun trodde/lurte på om Jenny hadde blitt bitt på kinnet, så jeg vet ikke om det "bare" er de to der det krasjer mellom eller hva.
 
Takk for det♡ Han ble 83 år. Han var ikke syk iallfall, men har vært i dårlig form i det siste, så i dag segna han bare om (mest sannsynlig pga hjertet).

Der håper jeg også. Tror ikke de er uvenner, men da jenta starta i bhg i vinter antyda ped.leder at det var et eller anna, for hun trodde/lurte på om Jenny hadde blitt bitt på kinnet, så jeg vet ikke om det "bare" er de to der det krasjer mellom eller hva.

Han har i det miste fått noen år da :) men fryktelig trist forde!!.. det er en helt merkelig og tom følelse når noen man kjenner går bort :(

Ja det kan hende at det er noe som kræsjer mellom dem?? Da burde hun/dem bli ordentlig fulgt med på når dem er sammen!!

Her har vi litt problemer med at 2 jenter "krangler" om Emira!.. det fører til (som ofte skjer blandt jenter) at to går mot én!.. så idag hadde til og med Emira måtte bli snakket til alene! Noe som nesten aldri skjer!.. hun og den ene jenta hadde vært stygge mot den tredje, og hun var ordentlig lei seg :( får helt vondt!
 
Takk for det♡ Han ble 83 år. Han var ikke syk iallfall, men har vært i dårlig form i det siste, så i dag segna han bare om (mest sannsynlig pga hjertet).

Der håper jeg også. Tror ikke de er uvenner, men da jenta starta i bhg i vinter antyda ped.leder at det var et eller anna, for hun trodde/lurte på om Jenny hadde blitt bitt på kinnet, så jeg vet ikke om det "bare" er de to der det krasjer mellom eller hva.
Greit med en foreldresamtale snart da :)
Jeg er klar for en selv! Det er litt småtteri som jeg ikke alltid får meg til å ta opp ved levering og henting. Jeg er så redd for at det skal komme ut feil og høres kritisk ut :p det er mye som er lettere å snakke om uten unger og foreldre som er rundt :) så blir fokuset mye bedre og.
Sånn ellers burde hvertfall jeg vært flinkere på å kanskje be om en samtale for å snakke om ting. For istedet går jeg og småirriterer meg :p
"Greit" når ungene forklarer hva som har skjedd da. Ingen i Bhg sa at Lillebror ble bitt i går, kanskje de heller ikke visste om det (?), men han fortalte det og viste meg det selv.
 
Greit med en foreldresamtale snart da :)
Jeg er klar for en selv! Det er litt småtteri som jeg ikke alltid får meg til å ta opp ved levering og henting. Jeg er så redd for at det skal komme ut feil og høres kritisk ut :p det er mye som er lettere å snakke om uten unger og foreldre som er rundt :) så blir fokuset mye bedre og.
Sånn ellers burde hvertfall jeg vært flinkere på å kanskje be om en samtale for å snakke om ting. For istedet går jeg og småirriterer meg :p
"Greit" når ungene forklarer hva som har skjedd da. Ingen i Bhg sa at Lillebror ble bitt i går, kanskje de heller ikke visste om det (?), men han fortalte det og viste meg det selv.
Jeg er også slik. Kan irritere meg over ting i ganske lang tid! Jeg høres sur/kritisk ut når jeg skal ta opp noe, men jeg tror det er fordi jeg har hatt det i tankene så lenge, i tillegg til at jeg konsetrerer meg over hvordan jeg skal formulere meg.:p Krysser fingrene for at vi får samtalene snar, så får vi lufta oss litt.;)
 
Back
Topp